Eliot and Tennyson : (some facts to the dramatic technique of Murder in the cathedral)

Název: Eliot and Tennyson : (some facts to the dramatic technique of Murder in the cathedral)
Variantní název:
  • Eliot a Tennyson : k dramatické výstavbě Vraždy v katedrále
Zdrojový dokument: Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1974, roč. 23, č. D21, s. [131]-144
Rozsah
[131]-144
Type: Článek
Jazyk
Jazyk shrnutí
Licence: Neurčená licence
 

Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.

Abstrakt(y)
The failure of the plays of the great poets of the nineteenth century is usually attributed to their lack of theatrical experience. There is, of course, a second main reason for this: all the poets failed to realize that the poetic idiom of one age will not serve for vital poetic drama in another. But that is not the full explanation why Tennyson's Becket, compared with Eliot's, seems an impostor, and his play a failure, at least in twentieth-century eyes. For originally the play was a thrilling success
Note
Obsahuje obrazovou přílohu.