Děti se specifickými poruchami učení a chování ve škole

Title: Děti se specifickými poruchami učení a chování ve škole
Variant title:
  • Children with specific disorders of learning and behaviour at the school
Source document: Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1998-1999, vol. 47-48, iss. U3-4, pp. [111]-127
Extent
[111]-127
  • ISSN
    1211-6971
Type: Article
Language
Summary language
License: Not specified license
 

Notice: These citations are automatically created and might not follow citation rules properly.

Abstract(s)
Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování jsou v nepříjemném postavení ve školním prostředí. Dobré výsledky ve škole většinou dosahují jen s vypětím všech sil a se značnou námahou. Tento neúspěch je ale staví i do nepříznivého světla v sociálním prostředí. Musí se vyrovnat s dvojnásobnou zátěži (frustrací). U někoho se jako reakce na zátěž objeví neurotické příznaky, u někoho poruchy chování. Žáka se specifickou poruchou učení nebo chování (nebo s kombinací obou) můžeme považovat za problémové dítě.