[1] Adorno, Th. W.: Estetická teorie, překlad Dušan Prokop, Praha: Panglos, 1997.
[2] Adorno, Th. W. – Horkheimer, M.: Dialektika osvícenství. Filosofické fragmenty. Praha: Oikoymenh, 2009.
[3] Allmer, P. – Sears, J. (eds.):
Reproducing Art: Walter Benjamin's "Work of Art" Essay Reconsidered. Zvláštní vydání internetového časopisu: InterCulture: An Interdisciplinary Journal, 2006. On-line: <
http://www.fsu.edu/~proghum/interculture/benjamin.html> (rev. 20.6. 2011).
[4] Barthes, R.: Mytologie, překlad Josef Fulka, Praha: Dokořán, 2004.
[5] Barthes, R.: Světlá komora: Poznámky k fotografii, překlad a doslov Miroslav Petříček, Praha: Fra, 2005.
[6] Benjamin, W.: Malé dějiny fotografie. In Benjamin, W. Iluminácie. Překlad, editorství a doslov: Adam Bžoch. Bratislava: Kalligram, 1999, s. 160-174.
[7] Benjamin, W.: O některých motivech u Baudelaira. In Walter Benjamin: Dílo a jeho zdroj, Praha: Odeon, 1979, s. 81 - 112.
[8] Benjamin, W.: Prekladaťelova úloha. In Benjamin, Iluminácie. Překlad, editorství a doslov: Adam Bžoch (ed.), Bratislava: Kalligram, 1999, s. 73 – 83.
[9] Benjamin, W.: Umělecké dílo v době své technické reproudkovatelnosti. In Benjamin, W. Dílo a jeho zdroj. Překlad: Věra Saudková. Editorka: Růžena Grebeníčková. Doslov napsal: Jaroslav Střítecký. Praha: Odeon, 1979, s. 17 – 47.
[10] Benjamin, W.: Dílo a jeho zdroj. Překlad: Věra Saudková. Editorka: Růžena Grebeníčková. Doslov napsal: Jaroslav Střítecký. Praha: Odeon, 1979.
[11] Bergson, H.: Hmota a paměť: esej o vztahu těla k duchu. Praha: Oikoymenh, 2003.
[12] Bolter, J. D.: Performance a aura nových médií. Přeložila J. Horáková. Profil současného výtvarného umenia, č. 2, roč. XIII, Bratislava: Kruh súčasného umenia Profil, 2006, s. 6–15.
[13] Bolter, J. D. – Grusin, R. Remediation: Understanding New Media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000.
[14] Bouretz, P.: Svědkové budoucího času I. Cohen, Rosenzweig, Benjamin, Praha: Oikoymenh, 2009.
[15] Bouriaud, N.: Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět, Praha: Tranzit, 2004.
[16] Bžoch, A.: Walter Benjamin a estetická moderna. Bratislava: VEDA, 1999.
[17] Costello, D.: Aura, Face, Photography: Re-Reading Benjamin Today. in Benjamin and Art (ed. Andrew Benjamin), New York: Continuum, 2006, p. 164–184.
[18] Davis, D.: The Work Of Art in the Age of Digital Reproduction: An Evolving Thesis (1991–1995). Leonardo, Vol. 28, No. 5, Third Annual New York Digital Salon, 1995, p. 381–386.
[19] Dixon, S.: Digital Performance. A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation. Cambridge, Mass. – London, UK: MIT Press, 2007.
[20] Gumbrecht, H. U. – Marrinan, M. (eds.): Mapping Benjamin, The Work of Art in the Digital Age. Stanford: Stanford University Press, 2003.
[22] Leslie, E.: (bez názvu - zahajovací řeč u příležitosti spuštění internetových stránek věnovaných Benjaminově studii a její transformaci do kontextu nových digitálních médií, předneseno: 26. října 1996), dostupné on-line: <
http://www.obsolete.com/artwork> (rev. 20.6.2011).
[23] Leslie, E.: Walter Benjamin, London: Reaktion Books, 2007.
[24] Lévy, P.: Kyberkultura, Praha: Karolinum, 2000.
[25] Malina, R. F.:
Digital Image: Digital Cinema: The Work of Art in the Age of Post-Mechanical Reproduction. Leonardo. Supplemental Issue, Vol. 3, Digital Image, Digital Cinema: SIGGRAPH‚ 90 Art Show Catalog, MIT Press 1990, p. 33–38. Dostupné také on-line: <
http://www.jstor.org/stable/1557892> (rev. 20.6. 2011).
[27] McLuhan, M.: Je přirozené, aby si jedno médium přivlastňovalo druhé a zneužívalo je?, in: Marshall McLuhan: Člověk, média a elektronická kultura, Brno: Jota, 2000, s. 159 – 167.
[29] Nichols, B.:
The Work of Culture in the Age of Cybernetic Systems. In Electronic Culture. Technology and Visual Representation. Timothy Druckrey (ed.). Aperture Foundation. 1996, p 121–143. Původně vyšlo in: Screen 29 (May 1988), p. 22–46. |
DOI 10.1093/screen/29.1.22
[30] Rankov, P.: Informačná spoločnosť, Levice: Koloman Kertész Bagala, 2006, s. 27–28.
[31] Střítecký, J.: Prameny naděje, doslov k: Benjamin, W.: Dílo a jeho zdroj. Praha: Odeon, 1979, s. 409–427.
[32] Sontagová, S.: O fotografii, překlad Pavel Vančát, Praha: Paseka/Barrister&Principal, 2002.
[33] Virilio, P.: Estetika mizení, Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2010.