Část studie byla přednesena na tematologickém kolokviu MÍSTO – PROSTOR – KRAJINA uspořádaném v Olomouci na podzim 2010.
[1] KÖRNER, Vladimír, 2006. Adelheid, Zánik samoty Berhof, Zrození horského pramene (Praha: Dauphin)
[2] Avatar (James Cameron, 2009)
[3] Adelheid (František Vláčil, 1969)
[4] Cukrová bouda (Karel Kachyňa, 1980)
[5] Pohrdání (Jean-Luc Godard, 1963)
[6] Zatmění (Michelangelo Antonioni, 1962)
[7] ANDREWS, Malcolm, 1999. Landscape and Westren Art (Oxford: Oxford University Press)
[8] APPLETON, Jay, 1975. The Experience of Landscape (London: John Wille & Sons)
[9] AUMONT, Jacques, 2005 [1990]. Obraz (Praha: AMU)
[10] BRANIGAN, Edward, 2006. Projecting a Camera: Language-Games in Film Theory (New York: Routledge)
[11] BUBENÍČEK, Petr, 2006. " Hledání prostoru v Durychově Boží duze a Körnerově Adelheid"; Literatura určená k likvidaci III (Brno: Obec spisovatelů), s. 109–115
[12] CÍLEK, Václav, 2008. Dýchat s ptáky: obyčejné texty o světle paměti, pravdě oblaků a útěše míst (Praha: Dokořán)
[13] COSGROVE, Denis E., 1998 [1984]. Social Formation and Symbolic Landscape (Madison: The University of Wisconsin Press)
[14] COSGROVE, Denis E. – DANIELS, Stephen (edd.), 2002 [1988]. The Iconography of Landscape (Cambridge: Cambridge University Press)
[15] HARPER , Graeme – RAYNER , Jonathan (edd.), 2010. Cinema and Landscepe (Bristol: Intelect)
[16] CHATMAN, Seymour, 2000 [1990]. Dohodnuté termíny. Rétorika narativu ve fikci a filmu (Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci)
[17] INGOLD, T., 2000. The Perception of Enviroment: Essay on Livelihood, Dwelling and Skill (London: Routledge)
[18] JAWORSKI, Adam – THUR LOW, Crispin, 2010. Semiotic Landscape. Language, Image, Space. (London: Contiunuum)
[19] JEDLIČKOVÁ, Alice – FEDROVÁ, Stanislava, 2011. " Konec literárního špenátu aneb Popis v intermediální perspektivě"; Česká literatura 1, 59, s. 26 – 58
[20] KOŽMÍN, Zdeněk, 1965. " Mezi stylizací a stylem"; Literární noviny 46, 14, s. 5
[21] LEFEBVRE, Martin (ed.), 2006. Landscape and Film (New York: Routledge)
[22] MAREŠ Petr, 1996. " 'Gehen Sie in mein Zimmer...' K vícejazyčné komunikaci ve filmu"; Iluminace, 8, 2, s. 37–53
[23] MITCHELL, W., J., T (ed.)., 2002 [1994]. Landscepe and Power (Chicago and London: The University of Chicago Press)
[24] MOSHER , Harold F., 1991. " Towards a Poetics of Descriptized Narration"; Poetics Today, 3, 425–45
[25] MRAVCOVÁ, Marie, 1992. " Adelheid"; Česká literatura 1945–1970 (Praha: SPN), s. 362–373
[26] O'GORMAN, Francis, 2001. Late Ruskin: New Contexts (Aldershot: Ashgate)
[27] ROSKILL, Mark, 1997. The Languages of Landscape (Pennsylvania: The Pennsylvania State University Press)
[29] RYANOVÁ, Marie – Laure, 2010 [2009] " Narativní prostor"; Aluze, 3, s. 38–46
[30] VERSTRATEN, Peter, 2009. " Between Atraction and Story: Rethinking Narrativity in Cinema"; in. Sandra Heinen, Roy Sommer (edd.): Narratology in the Age of Cross-Disciplinary Narrative Research, s. 154–169
[31] WARNKE , Martin, 1994 [1992]. Political Landscape. The Art History of Nature (London: Reaktion Books)
[32] WIHL, Gary, 1985. Ruskin and the Rhetoric of Infallibility (New Haven and London: Yale University Press)
[33] ZORAN, Gabriel, 1999. " K teorii narativního prostoru"; Aluze, 1