[1] BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998.
[2] CISOVSKÁ, H. Možnosti dramatické výchovy v rozvoji osobnostně sociálních kompetencí budoucích učitelů. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2003.
[3] FULLAN, M. G., HARGREAVES, D. What's Worth Fighting for? Working Together in Your School. Toronto: Ontario Public School Teachers Federation, 1991.
[4] HERMOCHOVÁ, S. Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: AISIS, o. s., 2005.
[5] JANÍK, T. Kurikulum – výuka – školní klima – učitelské vzdělávání. Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001–2008). Brno: Masarykova univerzita, 2009.
[6] JOHNSON, D. W., JOHNSON, R. T. Cooperation and Competition. Theory and Research. Edina: Interation Book Company, 1989.
[7] JOHNSON, D. W. Interpersonal Skills for cooperative work. Minneapolis: University of Minnesota, 1973.
[8] KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
[9] KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum, 2001.
[10] KASÍKOVÁ, H. Učitel ve škole konstruktivních konfliktů. In Kolář, J., Lazarová, B. (eds). K sobě, k druhým, k profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2008.
[11] KASÍKOVÁ, H. Teacher Training and Action research in one. In Kožuh, B., Kozlowska, A., Palermo, A. I. Relationship between theory and method in educational research. Buenos Aires – Czestochova: RODN "WOM", 2003, s. 74– 82.
[12] KASÍKOVÁ, H. (ed). Učíme (se) kooperaci kooperací. Náměty – výukové materiály. Kladno: AISIS, o. s., 2007.
[13] KASÍKOVÁ, H. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, o. s., 2005.
[14] KIRKPATRICK, D. L., KIRPATRICK, J. D. Transfering Learning to Behavior. Wiliston: Berrett-Koehlerb Publisher, 2004.
[15] KOLÁŘ, J., LAZAROVÁ, B. (eds.) K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků. Brno: Masarykova univerzita, 2008.
[16] KŘIVOHLAVÝ, J. Sociálněpsychologické přístupy ke studiu kooperace. Československá psychologie, 1974, 6, s. 482–500.
[17] LAZAROVÁ, B. Škola jako místo společného učení a spolupráce. In Lazarová, B. a kol. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2006. s. 195–200.
[18] LESKOVJANSKÁ, G. Spolupráca pedagógov a psychológov pri eliminovaní učebných a výchovných ťažkostí žiakov. Pedagogika, 2004, č. 4, s. 158–169.
[19] NOVOTNÝ, P. Cesty k nastartování úspěšného učebního cyklu v inovativních vzdělávacích programech pro učitele. Teoretický model a praktické zkušenosti. In LAZAROVÁ, B. a kol. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Orbis Scholae, Škola jako učící se organizace, 2008, č. 3, s. 98–104.
[20] OWENS, L. Cooperation. In International Encyclopedia of Teaching and Teacher Education. New York – London: Pergamon Press, 1987.
[21] PLAMÍNEK, J. Synergický management: vedení, spolupráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Praha: Argo, 2000.
[22] PERSSON, M. School Teams Make the Change. In Shollaert, R. (ed.). In search of the treasure within. Towards schools as learning organizations. Antwerp: Garant, 2002.
[23] POL, M., LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy. Praha: Agentura STROM, 1999.
[24] SAYERS, B. Cooperative Learning: A Guide for Teachers of the Deaf. WUSM Program in Audio-logy and Communication Science, 1996.
[25] SENGE, P. The fifth discipline: The Art and Practice of the Learning Organization. New York: Doubleday, 1990.
[26] SHARAN, S. Mutual Assistance Teams for Implementing Instructional Innovations in Schools. Lline, 1996, 2, s. 56–67.
[27] SHOLLAERT, R. (ed.). In search of the treasure within. Towards schools as learning organizations. Antwerp: Garant, 2002.
[28] SHOLLAERT, R. (ed). The keys to treasure within. Learning and leadership in schools. Antwerp: Garant, 2004.
[29] SIEGRIST, M., BELZ, H. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001.
[30] SLAVIN, R. Cooperative learning. New York: Longman, 1983.
[31] SPILKOVÁ, V., VAŠUTOVÁ, J. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2008.
[32] ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, 1998.
[33] ZAHRÁDKOVÁ, E. Teambuilding – cesta k efektivní spolupráci. Praha: Portál, 2005.