[1] AMIDON, E. J., HUNTER, E. Interaction Analysis: Recent Developments. In AMIDON, E. J., HOUGH, J. B. Interaction Analysis: Theory, Research and Application. London: Addison-Wesley, 1967, s. 388–391.
[2] BÍRO, M. Survey of different types of communication in swimming education. Physical Education and Sport, 2007, roč. 51, č. 12, s. 1–4.
[3] CASTELLANO, J. C. et al.
The Measuring and Observation Tool in Sport. Behavior Research Methods, 2008, roč. 40, č. 3, s. 898–905. |
DOI 10.3758/BRM.40.3.898
[4] DOLEŽALOVÁ, J., ŠTINDL, P., LOUDOVÁ, I. (Eds.) Pedagogická komunikace v pedagogických, sociálních a filozofických souvislostech. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009.
[5] FELDMAN, R. S. Race of student and non-verbal behavior of teacher. Journal of Classroom Interaction, 1977, roč. 12, č. 2, s. 20–26.
[6] FLANDERS, N. A. Analyzing Teaching Behavior. London: Addison-Wesley, 1970.
[7] FLANDERS, N. A.
Using Interaction Analysis in the Inservice Training of Teachers. The Journal of Experimental Education, 1962, roč. 30, č. 4, s. 313–316. |
DOI 10.1080/00220973.1962.11010722
[8] FREIBERG, H. J. Three Decades of the Flanders Interaction Analysis System. Journal of Classroom Interaction, 1981, roč. 16, č. 1, s. 1–7.
[9] GALLOWAY, C. A. A model of teacher non-verbal communication. Journal of Classroom Interaction, 1969, roč. 4, č. 2, s. 12–21.
[10] GAVORA, P. a kol. Pedagogická komunikácia v základnej škole. Bratislava: Veda, 1988.
[11] HAI, S. K., BEE, L. S. Effectivenes of Interaction Analysis Feedback on the Verbal Behaviour of Primary School Mathematics Teachers. Jurnal Pendidik dan Pendidikan, 2006, č. 21, s. 115–128.
[12] HOPKINS, W. S., MOOR, K. D. Clinical Supervision: A Practical Quide to Students Teacher Supervision. Madison: Brown and Benchmark Publisher, 1993.
[13] HOWARD, L., JOHNSON , J., NEITZEL, K. Reflecting on Online Learning Design Using Observed Behavior. Proceedings of the Fifteenth Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. New York: ACM, 2010, s. 179–183.
[14] CHEN TAO JING, ZHOU PU-JIANG, WANG XIAOYAN. Flanders Interaction Analysis System in The Classroom Teaching. Beijing: Beijing Normal University Press, 2009.
[15] INAMULLAR, H. M., NASEER, M., HUSSAIN, I. Teacher-Student Verbal Interaction Patterns At The Tertiary Level Of Education. Contemporary Issues In Education Research, 2008, č. 1, s. 46–50.
[17] JURIŠEVIČ, M. et al. Praktično pedagoško usposabljanje: izhodišča – model – izkušnje. Ljubljana: Univerzita v Ljubljani, 2007.
[18] KINNUNEN, P., MALMI, L. Problems in Problem-Based Learning – Experiences, Analysis and Lessons Learned on an Introductory Programming Course. Informatics in Education, 2005, roč. 4, č. 2, s. 193–214.
[19] MAREŠ, J. (Ed.). Interakce učitel–žáci a učitel–studenti. Hradec Králové: Pedagogická fakulta a odbor školství VčKN V, 1981.
[20] MAREŠ, J. (Ed.). Interakce učitel–žáci ve zjednodušeném modelu hromadného vyučování. Pedagogika, 1975, roč. 25, č. 5, s 617–628. ISSN 0031-3815 .
[21] MAREŠ, J. (Ed.). Pedagogická interakce a komunikace. Hradec Králové: Pedagogická fakulta, 1988.
[22] MAREŠ, J. Posledních dvacet let výzkumů pedagogické interakce a komunikace v ČR (1989–2009). In DOLEŽALOVÁ, J., ŠTINDL, P., LOUDOVÁ, J. (Eds). Pedagogická komunikace v didaktických, sociálních a filozofických souvislostech. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009, s. 9–29.
[23] RAZDEVŠEK-PUČKO, C. Partnerstvo v izobraževanju učiteljev: problemi in izkušnie. In: JURIŠEVIČ, M. et al. Praktično pedagoško usposabljanje: izhodišča – model – izkušnje. Ljubljana: Univerzita v Ljubljani, 2007, s. 9–19.
[24] SILVERMAN, S., BUSCHNER, C. Validity of Cheffers Adaptation of Flanders Interaction Analysis System. Journal of Classroom Interaction, 1990, roč. 25, č. 2, s. 23–28.
[25] SURKAN, A. J., HOOVER, T., CAMPBELL , L. On-line Video Computer Feedback of Teaching Performance. Nebraska: University of Nebraska, 1975.
[26] SVATOŠ, T. Flandersova metoda interakční analýzy v učitelské přípravě. Pedagogika, 1995, roč. 45, č. 1, s. 64–70.
[27] SVATOŠ, T. Snímání a záznam verbální komunikace ve školní třídě. Pedagogika, 1993, roč. 43, č. 2, s. 165–172.
[28] SVATOŠ, T. Sociálně-komunikativní příprava budoucích učitelů. Pedagogika, 1999, roč. 49, č. 3, s. 249–260.
[29] SVATOŠ, T., MAREŠ, J. (Eds.). Pedagogická interakce a komunikace. Hradec Králové: Gaudeamus, 1993.
[30] ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
[31] TWA, H. I. The Comparison of Male and Female Physical Education Teachers' Verbal and Nonverbal Interaction at the Elementary School Level. Dizertační práce. University of Oregon, 1979.
[32] VIRJENT, B., PAGON, M. Foreigners' Levels of Satisfaction with Police Procedures. [online]. [cit. 2010-10-1] Dostupné z: .
[33] YAMAZAKI, F. An Interaction Analysis: A Teacher's Questions, Feedback And Students' Production Throught Classroom Observation. [online]. [cit. 2010-10-1]. 1998. Dostupné z: .
[34] ŽOLNOVÁ, J., MADZÁKOVÁ, S. Komparácia výchovného štýlu učiteľov špeciálnej základnej školy, základnej školy a základnej školy pri reedukačnom domove pre deti. Speciální pedagogika, 2007, roč. 17, č. 1–2, s. 38–48.