Článek vznikl s podporou projektů Komunikace ve školní třídě (GA406/09/0752) a Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování (GA406/09/H040).
[1] ALEXANDER, R. Culture and Pedagogy. International Comparisons in Primary Education. London: Blackwell, 2001. ISBN 978-0-631-22051-0.
[2] ALEXANDER, R. Towards Dialogic Teaching. Rethinking Classroom Talk. Cambridge: Dialogos, 2006. ISBN 0-9546943-3-3.
[3] CAZDEN, C. B. Classroom Discourse. The Language of Teaching and Learning. Portsmouth: Heineman, 1988. ISBN 0-435-08445-3.
[4] EDWARDS, A. D., FURLONG, V. J. Teaching and Learning as the Creation of Meanings. In MAYOR, B. M., PUGH, A. K. (Eds.). Language, Communication & Education. London: Open University, 1987, s. 341–356. ISBN 0-7099-3590-0.
[5] EDWARDS, A. D., MERCER, N. Common Knowledge. The development of understanding in the classroom. London, New York: Routledge, 1995. ISBN 0-415-04308-5.
[6] EDWARDS, A. D., WESTGATE, D. P. G. Investigating Classroom Talk. London: The Falmer Press, 1994. ISBN 1-8500-0136-7.
[7] Encyklopedický slovník češtiny. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2002. 604 s. ISBN 80-7106-484-X.
[8] FISHER, R. Creative Dialogue. Talk for thinking in the classroom. London, New York: Routledge, 2009. ISBN 0-415-49726-4.
[9] FLANDERS, N. Analysing Teaching Behavior. Reading: Addison-Wesley, 1970. ISBN 0-2010-2052-1.
[10] GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
[11] GAVORA, P. Učiteľove viacnásobné otázky. Pedagogika, 1994, roč. 44, č. 2, s. 113–118. ISSN 0031-3815.
[12] KARLÍK, P., NEKULA, M., RUSÍNOVÁ, Z. (Eds.). Příruční mluvnice češtiny. Praha: Lidové noviny, 1996. ISBN 80-7106-484-X.
[13] MAREŠ, J. Učitelovy otázky a žákovské odpovědi z hlediska kognitivní korespondence. In HAUSENBLAS, K., MAREŠ, J. (Eds.). Acta Universitatis Carolinae, Philologica, 1988, roč. 32, č. 4–5, s. 381–387.
[14] MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1995. ISBN 80-210-1070-3.
[15] McLURE, M., FRENCH, P. Routes to Right Answers: On Pupils' Strategies for Answering Teachers' Questions. In WOODS, P. (Ed.). Pupil Strategies. London: Biddles Ltd., 1980. ISBN 0-7099-0116-X.
[16] MEHAN, H. Learning Lessons. Social Organisation in the Classroom. Cambridge: Harvard University Press, 1979. ISBN 0-674-52015-7.
[17] MERCER, N. The analysis of classroom talk: Methods and methologies. British Journal of Educational Psychology, 2010, roč. 80, č. 1, s. 1–14.
[18] MERCER, N. Words and Minds. How we use language to think together. London: Routledge, 2000. ISBN 0-415-22476-4.
[19] MERCER, N., LITTLETON, K. Dialogue and the Development of Children's Thinking. A sociocultural approach. London, New York: Routledge, 2007. ISBN 0-415-4047-89.
[20] MYHILL, D., JONES, S., HOPPER, R. Talking, Listening, Learning. London: Open University Press, 2007. ISBN 0-335-21744-3.
[21] NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
[22] PEARCE, W. B., PEARCE, K. A. Taking a Communication Perspective on Dialog. In ANDERSON, R., BAXTER, L. A., CISSNA, K. N. (Eds.). Dialogue. Theorizing Differences in Communication Studies. London: SAGE, 2004, s. 39–56. ISBN 0-7619-2671-2.
[23] PSTRUŽINOVÁ, J. Některé pedagogicko-psychologické aspekty učitelských otázek. Pedagogika, 1992, roč. 42, č. 2, s. 223–228. ISSN 0031-3815.
[24] ROTH, W.-M. Language, Learning, Context. Talking the talk. London, New York: Routledge, 2010. ISBN 978-0-415-55191-5.
[25] SAMUHELOVÁ, M. Štruktúry v pedagogickej komunikácii. In GAVOR A, P. a kol. Pedagogická komunikácia v základnej škole. Bratislava: Veda, 1988, s. 55–73.
[26] ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R., MAKOVSKÁ, Z., ZOUNEK, J. Dialogické struktury ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Pedagogika, 2011, roč. 61, č. 1, s. 13–34. ISSN 0031-3815.
[27] VYGOTSKIJ, L. S. Myšlení a řeč. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970.