[1] BARTANUSZ, Š., ŠULOVÁ, L. Otcovská a mateřská mluva. In Předškolní dítě a jeho svět. ŠULOVÁ, L., ZAOUCHE-GAUDRONS, CH. (Eds.). Praha: Karolinum, 2003, s. 279–290. ISBN 80-246-0752-2.
[2] ČERNÝ, J. Dějiny lingvistiky. Olomouc: Votobia, 1996. ISBN 80-85885-96-4.
[3] HAGÈGE, C. Člověk a řeč: lingvistický příspěvek k humanitním vědám. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-331-8.
[4] HANUŠOVÁ, M., NAJVAR, P. Výuka cizího jazyka v raném věku. Pedagogická orientace, 2007, roč. 17, č. 3, s. 42–52. ISSN 1211-4669.
[5] LARROZE -MARRACQ , H. Teoretické perspektivy při osvojování řeči v raném dětství. In Předškolní dítě a jeho svět. Šulová, L., Zaouche-Gaudrons, Ch. (Eds.). Praha: Karolinum, 2003, s. 268–278. ISBN 80-246-0752-2.
[6] MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1995. ISBN 80-210-1070-3.
[7] NEBESKÁ, I. Úvod do psycholingvistiky. Praha: H & H, 1992. ISBN 80-85467-75-5.
[8] PINKER, S. Slova a pravidla: složky jazyka. Praha: Academia, 2008. ISBN 978-80-200-1641–6.
[9] POUTHAS, V. Psychologie novorozence. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-7169-960-8.
[10] ROTH, W.-M. Language, Learning, Context. Talking the talk. London, New York: Routledge, 2010. ISBN 978-0-415-55191-5.
[11] ŠULOVÁ, L. Raný psychický vývoj dítěte. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1820-3.
[12] VAŇKOVÁ, I., NEBESKÁ, I., SAICOVÁ ŘÍMALOVÁ, L., ŠLÉDROVÁ, J. Co na srdci, to na jazyku. Kapitoly z kognitivní lingvistiky. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-206-0919-3.
[13] VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
[14] WATZLAWICK, P. Pragmatika lidské komunikace: interakční vzorce, patologie a paradoxy. Hradec Králové: Konfrontace, 1999. ISBN 80-86324-00-1.