[1] HLAĎO, P. (2010a). Dynamika rozhodování žáků základních škol o další vzdělávací dráze. Studia paedagogica, 15(2), 87–104.
[2] HLAĎO, P. (2010b). Strategie uplatňované rodiči při volbě další vzdělávací dráhy žáků. Pedagogicko-psychologické poradenství, (59), 11–18.
[3] HLAĎO, P. (2010c). Vliv sociálního okolí na kariérové rozhodování žáků při přechodu do vyššího sekundárního vzdělávání. Pedagogická orientace, 20(3), 66–81.
[5] HLOUŠKOVÁ, L. (2012).
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifi kované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE. Prezentace na kongresových dnech výchovného poradenství. Dostupné z
http://www.asociacevp.cz/index.php?akce=1&archiv=1
[8] KLÍMOVÁ, M. (1987). Teorie a praxe výchovného poradenství. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
[9] KOŠČO, J. (1987). Poradenská psychológia. Bratislava: Štátné pedagogické nakladateľstvo.
[10] MEZERA, A. (2008). Pro jaké povolání se hodím? Jak si vybrat střední a vyšší odbornou školu a budoucí povolání. Brno: Computer Press.
[11] Profi-volba z deváté třídy. (2005). Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
[12] SMETÁČKOVÁ, I. (Ed.). (2005). Genderové aspekty přechodu žáků a žákyň mezi vzdělávacími stupni. Praha: Sociologický ústav AV ČR.
[13] ŠTIKAR, J., et al. (2003). Psychologie ve světě práce. Praha: Karolinum.
[15] TRHLÍKOVÁ, J., ÚLOVCOVÁ, H., & VOJTĚCH, J. (2008).
Rozhodování žáků při volbě vzdělávací cesty a úspěšnost vstupu na trh práce. Sonda založená na šetření absolventů středních škol, kteří se zúčastnili jako patnáctiletí výzkumu PISA-2003 a vybraného vzorku jejich zaměstnavatelů. Praha: Národní ústav odborného vzdělávání. Dostupné z
http://www.nuov.cz/rozhodovani-zaku-pri-volbe-vzdelavaci-cesty-a-uspesnost
[19] VENDEL, Š. (2008). Kariérní poradenství. Praha: Grada Publishing, a. s.
[20] WALTEROVÁ, E., GREGER, D., & NOVOTNÁ, J. (2009). Přechod žáků základní školy na střední školu: pohledy z výzkumů. Brno: Paido.