[1] BAY-CHENG, Sarah, Chiel KATTENBELT, Andy LAVENDER et al. (eds.). 2010. Mapping Intermediality in Performance. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2010.
[2] BOGATYREV, Petr. 1971a [1923]. Chaplin falešným hrabětem [Chaplin as a False Count]. In Jaroslav Kolár (ed.). Souvislosti tvorby. Prague: Odeon, 1971: 14‒9.
[3] BOGATYREV, Petr. 1971b [1931]. K problému rozhraničení folkloristiky a literární vědy [On the Boundaries between Studies of Folklore and Literature]. In Jaroslav Kolár (ed.). Souvislosti tvorby. Prague: Odeon, 1971: 58‒9.
[4] BRUŠÁK, Karel. 1991. Imaginary Actional Space in Drama. In Herta Schmidt and Hedwig Král (eds.). Drama und Theater: Theorie, Methode, Geschichte. München: O. Sagner, 1991: 144‒61.
[5] CHAPPLE, Freda and Chiel KATTENBELT (eds.). 2006. Intermediality in Theatre and Performance. Amsterdam: Rodopi, 2006.
[6] CHAPPLE, Freda and Chiel KATTENBELT. 2006. Key Issues in Intermediality in Theatre and Performance. In id (eds.). Intermediality in Theatre and Performance. Amsterdam: Rodopi, 2006: 11‒27.
[7] DEÁK. František. 1982. Meyerhold's Staging of "Sister Beatrice". The Drama Review: TDR26 (1982): 1: 41‒50.
[8] ELLESTRÖM, Lars. 2010. The Modalities of Media: A Model for Understanding Intermedial Relations. Media borders, multimodality and intermediality. Palgrave Macmillan, 2010: 11‒48.
[9] GRYGAR, Mojmír. 2008. O srovnávací sémiotice umění [On Comparative Semiotics of Art]. In Jan Schneider and Lenka Krausová (eds.). Vybrané kapitoly z intermediality [Selected Chapters in Intermediality]. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008: 33‒48.
[10] HONZL, Jindřich. 1956a [1927]. Osvobozené divadlo ve frontě [The Liberated Theatre in the Queue]. K novému významu umění: Divadelní úvahy a programy 1920‒1952. Prague : Orbis, 1956: 135‒7.
[11] HONZL, Jindřich. 1956b [1940]. Pohyb divadelního znaku [Dynamics of Sign in the Theater]. In Jaroslav Pokorný (ed).K novému významu umění: divadelní úvahy a programy 1920‒1952. Prague: Orbis, 1956: 246‒60.
[12] JAKOBSON. Roman. 1933. Úpadek filmu? [Is the Cinema in Decline?]. Listy pro umění a kritiku 1 (1933): 45‒59.
[13] JAKOBSON, Roman. 1937. Socha v symbolice Puškinově [The Statue in Pushkin's Poetic Mythology]. Slovo a slovesnost 3 (1937): 1: 2‒24.
[14] JAKOBSON, Roman. 1971 [1959]. On Linguistic Aspects of Translations. In id. Selected Writings II. Word and Language. The Hague/Paris: Mouton, 1971: 260‒6.
[15] KATTENBELT, Chiel. 2006. Theatre as Art of the Performer and the Stage of Intermediality. In Freda Chapple and Chiel Kattenbelt (eds.). Intermediality in Theatre and Performance. Amsterdam: Rodopi, 2006: 29‒39.
[16] KATTENBELT, Chiel. 2008. Intermediality in Theatre and Performance: Definitions, Perceptions and Medial Relationships. Cultura, Lenguaje y Representación / Culture, Language and Representation 6 (2008): 19‒29.
[17] LEHMANN, Hans-Thies. 2006. Postdramatic theatre. London: Routledge, 2006.
[18] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1948a [1940]. Dvě studie o dialogu. Dialog a monolog [Two Studies on Dialogue. Dialogue and Monologue]. In Jan Mukařovský. Kapitoly z české poetiky I [Chapters in Czech Poetics I]. Prague: Svoboda, 1948: 129‒53.
[19] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1948b [1937]. Dvě studie o dialogu. K jevištnímu dialogu [Two Studies on Dialogue. On Stage Dialogue]. In Jan Mukařovský. Kapitoly z české poetiky I [Chapters in Czech Poetics I]. Prague: Svoboda, 1948: 154‒6.
[20] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1948c [1941]. Mezi poesií a výtvarnictvím [Between Poetry and Visual Arts]. In Jan Mukařovský. Kapitoly z české poetiky I [Chapters in Czech Poetics I]. Prague: Svoboda, 1948: 253‒74.
[21] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1948d [1940]. O jazyce básnickém [On Poetic Language]. In Jan Mukařovský. Kapitoly z české poetiky I [Chapters in Czech Poetics I]. Prague: Svoboda, 1948: 78‒128.
[22] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1948e [1938]. Sémantický rozbor básnického díla: Nezvalův "Absolutní hrobař" [Semantic Analysis of a Poetic Work: Nezval's "Absolute Gravedigger"]. In Jan Mukařovský. Kapitoly z české poetiky II [Chapters in Czech Poetics II]. Prague: Svoboda, 1948: 269‒89.
[23] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1948f [1940]. Strukturalismus v estetice a ve vědě o literatuře [Structuralism in Aesthetics and Studies on Literature]. In Jan Mukařovský. Kapitoly z české poetiky I [Chapters in Czech Poetics I]. Prague: Svoboda, 1948: 13‒28.
[24] MUKAŘOVSKÝ, Jan. §§1966a. Čas ve filmu [Time in Film]. In Jan Mukařovský. Studie z Estetiky [Essays on Aesthetics]. Prague: Odeon, 1966: 237‒46.
[25] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1966b [1948]. D34–D48 ve vývoji českého divadla [Theatre D34–D48 in the development of Czech Theatre]. Studie z Estetiky [Essays on Aesthetics]. Prague: Odeon, 1966: 458‒61.
[26] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1966c [1937]. Jevištní řeč v avantgardním divadle [Stage Language in Avant-Garde Theatre]. In Jan Mukařovský. Studie z Estetiky [Essays on Aesthetics]. Prague: Odeon, 1966: 220‒3.
[27] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1966d [1936]. Josef Šíma. In Jan Mukařovský. Studie z Estetiky [Essays on Aesthetics]. Prague: Odeon, 1966: 426‒34.
[28] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1966e [1941b]. K dnešnímu stavu teorie divadla [On the Current State of the Theory of Theatre]. In Jan Mukařovský. Studie z Estetiky [Essays on Aesthetics]. Prague: Odeon, 1966: 223‒36.
[29] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1966f [1933]. K estetice filmu [A Note on the Aesthetics of Film]. In Jan Mukařovský. Studie z Estetiky [Essays on Aesthetics]. Prague: Odeon, 1966: 237‒46.
[30] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1966g [1938]. K noetice a poetice surrealismu v malířství [On Noetics and Poetics of Surrealism in Visual Arts]. In Jan Mukařovský. Studie z Estetiky [Essays on Aesthetics]. Prague: Odeon, 1966: 434‒38.
[31] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1982 [1932]. Jazyk spisovný a jazyk básnický [Standard Language and Poetic Language]. In Jan Mukařovský. Studie z Poetiky [Essays on Poetics]. Prague: Odeon, 1982: 34–54.
[32] MUKAŘOVSKÝ, Jan. 1970 [1936]. Aesthetic Function, Norm and Value as Social Facts. Ann Arbor: University of Michigan Press, 1970.
[33] MURPHY, Richard. 1999. Theorizing the Avantgarde: Modernism, Expressionism, and the Problem of Postmodernity. Cambridge/New York: Cambridge University Press, 1999.
[35] SCHNEIDER, Jan. 2008. Intermedialita: Malá vstupní inventura [Intermediality: A Little Introductory Inventory Check]. In Jan Schneider and Lenka Krausová (eds.). Vybrané kapitoly z intermediality [Selected Chapters in Intermediality]. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008: 5‒15.
[36] STEINER, Wendy. 1982. The colors of rhetoric: problems in the relation between modern literature and painting. Chicago: The University of Chicago Press, 1982.
[37] VELTRUSKÝ, Jiří. 1981. Comparative semiotics of art. In Wendy Steiner (ed.). Image and Code. Ann Argot: University of Michigan, 1981: 109‒32.
[38] VELTRUSKÝ, Jiří. 1994 [1940]. Člověk a předmět na divadle [Man and Object in the Theatre]. In id. Příspěvky k teorii divadla. Prague: Divadelní ústav, 1994: 43‒50.
[39] VELTRUSKÝ, Jiří. 2012. An Approach to the Semiotics of Theatre. Jarmila F. Veltrusky, Tomáš Hoskovec and David Drozd (eds.). Brno: Department of Theatre Studies, Faculty of Arts, Masaryk University, 2012.
[41] WOLF, Werner. 2002.
Intermediality Revisited: Reflections on Word and Music Relations in the Context of a General Typology of Intermediality [online]. Word and Music Studies 4 (2002): 1: 13‒34. MLA International Bibliography [accessed on May 30, 2012]. |
DOI 10.1163/9789004334069_003
[42] ZICH, Otakar. 1931. Estetika dramatického umění [Aesthetics of the Dramatic Arts]. Prague: Melantrich, 1931.