[1] BLÜMLOVÁ, Dagmar. 2009. České cesty k porevoluční Moskvě [Czech Ways to Post-Revolutionary Moscow]. In Václav Tille. Moskva v listopadu [Moscow in November]. České Budějovice: Společnost pro kulturní dějiny, 2009: 5‒18.
[2] BRYUSOV, Valery. 2008. Against Naturalism in the Theatre (from "Unnecessary Truth"). In David Krasner (ed.). Theatre in Theory 1900–2000. An Anthology. Singapore: Utopia Press, 2008:56‒60.
[3] BÜHLER, Karl. 1933. Ausdruckstheorie. Jena: Verlag von Gustav Fischer, 1933.
[4] CARNICKE, Sharon Marie. 2008. Stanislavski in Focus. An Acting Master for the Twenty-first Century. London/New York: Routledge Theatre Clascics, 2008.
[5] DARWIN, Charles. 1964. Výraz emocí u člověka a zvířat [The Expression of the Emotions in Man and Animals]. Praha: Československá akademie věd, 1964.
[6] FREJKA, Jiří. 1929. Divadlo roste z konvence a přece proti ní bojuje [Theatre Springs from Convention and Yet it Fights Against It]. In id. Člověk, který se stal hercem [The Man Who Became An Actor]. Praha: Melantrich, 1929:85‒9.
[7] GROYS, Boris. 2010. Gesamtkunstwerk Stalin. Rozpolcená kultura v Sovětském svazu. – Komunistické postskriptum [Gesamtkunstwerk Stalin]. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, 2010.
[8] HONZL, Jindřich. 1925. Roztočené jeviště. Úvahy o novém divadle [The Spinning Stage. Thoughts on the New Theatre]. Praha: Odeon, 1925.
[9] HONZL, Jindřich. 1927. Vznik moderního ruského divadla [The Emergence of Modern Russian Theatre]. In Alexandr Tairov. Odpoutané divadlo. Zápisky režiséra [Unbound Theatre. A Director's Notes]. Praha: Orbis, 1927: 5‒61.
[10] HONZL, Jindřich. 1928. Moderní ruské divadlo [Modern Russian Theatre]. Praha: Odeon, 1928.
[11] HONZL, Jindřich. 1937a. Inspirované herectví [Inspired Acing]. In Josef Träger (ed.). 10 let Osvobozeného divadla 1927‒1937 [10th Jubilee of the Liberated Theatre 1927‒1937]. Praha: Borový, 1937: 35–47.
[12] HONZL, Jindřich. 1937b. 15. ledna 1935 v Moskvě [15 Jan 1935 in Moscow]. In id. Sláva a bída divadel [The Fame and Misery of Theatres]. Praha: Družstevní práce, 1937: 54‒85.
[13] HONZL, Jindřich. 1940. Nad Diderotovým Paradoxem o herci [To the Diderotian Actor's Paradox]. Program D40 (8. 12.1940): 4: 81–5.
[14] HONZL, Jindřich. 1963a. Definice mimiky [The Definition of the Mimics]. In id. Základy a praxe moderního divadla [The Basics and the Practice of the Modern Theatre]. Praha: Orbis, 1963: 19‒25.
[15] HONZL, Jindřich. 1963b. Mimický znak a mimický příznak [Mimic Sign and Mimic Symptom]. In id. Základy a praxe moderního divadla [The Basics and the Practice of the Modern Theatre]. Praha: Orbis, 1963: 25‒43.
[16] HONZL, Jindřich. 1971. Herec [The Actor]. In Štěpán Vlašín (ed.). Avantgarda známá a neznámá I. Od proletářského umění k poetismu 1919–1924 [The Avant-Garde known and unknown I. From the proletarian art to poetism 1919‒1924]. Praha: Svoboda, 1971: 619‒21.
[17] HONZL, Jindřich. 1972. Ismus a umění [The -isms and Arts]. In Štěpán Vlašín (ed.). Avantgarda známá a neznámá II. Vrchol a krize poetismu 1925‒1928 [The Avant-Garde known and unknown II. Heyday and crisis of poetism 1925‒1928]. Praha: Svoboda, 1972: 413‒27.
[18] LINDOVSKÁ, Naděžda. 2012. Od Antona Čechova po Michaila Čechova. Pohľady do dejin ruského divadla a drámy [From Anton to Mikhail Chekhov. Studies on the history of Russian theatre and drama]. Bratislava: Vysoká škola můzických umení vBratislave, 2012.
[19] MAJEROVÁ, Marie. 1925. Den po revoluci. Co jsem viděla v SSSR [One Day After the Revolution. What I saw in the USSR]. Praha: Komunistické knihkupectví a nakladatelství, 1925. Mayerhold's Wife a Crime Victim [Mejercholdova žena obětí zločinu]. 1939. České slovo (20. 7. 1939): Evening Issue: unpaginated.
[20] MEERZON, Yana. 2005. The Path of a Character. Michael Chekhov's Inspired Acting and Theatre Semiotics. Frankfurt: Peter Lang Verlag, 2005.
[21] Note to the article. Undated. Honzl's family archive, folder 30 (family property, unsorted).
[22] Notes. Undated. Honzl's family archive, folder 29 (family property, unsorted).
[23] Notes to the study "Mimic Sign". Undated. Honzl's family archive, folder 29 (family property, unsorted).
[24] RÁDL, Emanuel. 2006. Dějiny biologických teorií novověku. Díl II [The History of Biological Theories in the Modern Era. Vol. II]. Praha: Academia, 2006.
[25] RAPOPORT, Josif. 1936. Herec a jeho práce [The Actor And His Job]. Praha: Svaz dělnických divadelních ochotníků československých v nakladatelství Pavel Prokop, 1936.
[26] RIBOT, Théodule Armand. 1901. Psychologie pozornosti [Psychologie de l'attention]. Praha: Josef Pelcl, 1901.
[27] STANISLAVSKI, Konstantin Sergeievich. 1940. Můj život v umění [My Life In Art]. Praha: Fr. Borový, 1940.
[28] ŠVÁCHA, Rostislav. 2002. Sovětský konstruktivismus a česká architektura [The Soviet Constructivism and the Czech Architecture]. In Jiří Franěk and Alena Morávková (eds.). Avantgarda: vztah české a ruské avantgardy. K 80. narozeninám Jiřího Fraňka [The Avant-Garde: relation of the Czech and Russian Avant-Garde. Companion to the 80th jubilee of Jiří Franěk]. Praha: Národní knihovna České republiky – Slovanská knihovna, 2002: 42‒7.
[29] TAIROV, Alexander. 1927. Odpoutané divadlo. Zápisky režiséra [Theatre Unbound. Notes of the Director]. Praha: Orbis, 1927.
[30] TARDY, Vladimír. 1964. Předmluva k českému vydání [Introduction to the Czech edition]. In Charles Darwin. Výraz emocí u člověka a zvířat [The Expression of the Emotions in Man and Animals]. Praha: Československá akademie věd, 1964: 5‒8.
[31] TEIGE, Karel. 1937. Poesie na divadle [Poetry in the Theatre]. In Josef Träger (ed.). 10 let Osvobozeného divadla 1927‒1937 [10th Jubilee of the Liberated Theatre 1927‒1937]. Praha: Borový, 1937: 55‒72.
[32] TILLE, Václav. 2009 [1929]. Moskva v listopadu [Moscow in September]. České Budějovice: Společnost pro kulturní dějiny, 2009.
[33] VELEMANOVÁ, Věra. 1998. MCHAT jako náš problém. (Na okraj připravované výstavy o pobytech MCHAT na našem území – příspěvek ke 100. výročí MCHAT) [MCHAT is our problem. (Notes to the upcoming exhibition on the MCHAT stayings in the Czech lands. Contribution to the 100th jubilee of the MCHAT]. Divadelní revue9 (1998): 2: 3–14.
[34] ZICH, Otakar. 1931. Estetika dramatického umění [The Aesthetics of Dramatic Art]. Praha: Melantrich, 1931.