Cílem příspěvku je komparace počtu tweetů od společnosti Vodafone vůči skupině lidí, co o Vodafonu mluví, se záměrem autorů zjistit, zda existuje korelace mezi množstvím uveřejněných tweetů od společnosti Vodafone a objemem komunikace o společnosti Vodafone přes sociální síť a mikroblog Twitter. Po úvodním vymezení ideového rámce tohoto projektu, kde je představena problematika Twitteru jako nástroje pro (marketingovou) komunikaci a jeho využívání ve světě s důrazem na Českou republiku, jsou dále presentovány a diskutovány výsledky autory provedeného kvantitativního výzkumu.
The aim of this paper is to compare the number of tweets from Vodafone Company against a group of user, who speak about Vodafone in order to determine whether there is a link between the number of tweets published by Vodafone and communication volume (buzz) on Vodafone via Twitter – online social networking and microblogging service. After the initial definition of the conceptual framework of this project, where the issue of Twitter as a tool for (marketing) communication is presented and its use in the world with a focus on the Czech Republic, the results of author's quantitative research are presented and discussed.
twitter; sociální sítě; mikroblog; korelace; marketingová komunikace
Twitter; social networks; microblogging; correlation; marketing communication
Tento článek byl zpracován za podpory prostředků IGA grantu IG409012 "Význam a vliv sociálních sítí na formování informační společnosti a sociálně-ekonomického prostředí" řešeném na Fakultě informatiky a statistiky, VŠE v Praze.
[1] BLACK, Alan, Christopher MASCARO, Michael GALLAGHER a Sean P. GOGGINS. Twitter Zombie: Architecture for Capturing, Socially Transforming and Analyzing the Twittersphere. In: Proceedings of the 17th ACM international conference on Supporting group work: Sanibel Island, Florida, USA New York, N.Y: Association for Computing Machinery, 2012. ISBN 978-1-4503-1486-2.
[2] GEORGE, Daniel R. a Cheryl DELLASEGA.
Social media in medical education: two innovative pilot studies. Medical Education. 2011, roč. 45, č. 11, s. 1158-1159. ISSN 03080110. DOI: 10.1111/j.1365-2923.2011.04124.x |
DOI 10.1111/j.1365-2923.2011.04124.x
[3] HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. 1. vyd. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 80-717-8820-1.
[4] CHANG, Yi, Anlei DONG, Pranam KOLARI, Ruiqiang ZHANG, Yoshiyuki INAGAKI, Fernanodo DIAZ, Hongyuan ZHA a Yan LIU.
Improving recency ranking using twitter data. ACM Transactions on Intelligent Systems and Technology. 2013, roč. 4, č. 1, s. 1-24. ISSN 21576904. DOI: 10.1145/2414425.2414429. |
DOI 10.1145/2414425.2414429
[5] CHEONG, Marc a Vincent LEE. Integrating Web-based Intelligence Retrieval and Decision-making from the Twitter Trends Knowledge Base. In: Proceedings of the 2nd ACM workshop on Social web search and mining: Hong Kong, China. New York, N.Y: Association for Computing Machinery, 2009. ISBN 978-1-60558-806-3.
[6] CHRÁSKA, Miroslav. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. (dotisk) Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2000, 257 s. ISBN 80-706-7798-8.
[7] CHU, Zi, Steven GIANVECCHIO, Haining WANG a Sushil JAJODIA. Who is Tweeting on Twitter: Human, Bot, or Cyborg?. In: 26th Annual Computer Security Applications Conference proceedings: Austin, Texas, USA: 6-10 December, 2010. New York, N.Y: Association for Computing Machinery, 2010. ISBN 978-1-4503-0133-6.
[11] SENGE, Peter M. Pátá disciplína: teorie a praxe učící se organizace. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2007, 439 s. ISBN 978-80-7261-162-1.
[12] SMUTNÝ, Zdeněk, ŘEZNÍČEK, Václav. Zvyšování efektivity marketingové komunikace ve virtuálním prostředí. Smolenice 06.11.2012 – 07.11.2012. In: Nové trendy v marketingu – Zodpovednosť v podnikání. Trnava: FMK UCM, 2012, s. 196–204. ISBN 978-80-8105-439-6.
[13] SMUTNÝ, Zdeněk, ŘEZNÍČEK, Václav. Marketingová komunikace z hlediska interakce ve virtuálním prostředí a vzdělávání marketingových odborníků. Karviná 09.11.2012. In: Mezinárodní vědecká konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2012, s. 302–307. ISBN 978-80-7248-800-1.