[1] Ludwig van Beethoven im Herzen Europas. Leben und Nachleben in den Böhmischen Ländern. Oldřich Pulkert – Hans Werner Küthen – Karel Boženek (eds.). Prag: Resonus, 2000.
[2] PEČMAN, Rudolf. Ästetisch-theoretische Ausgangspunkte und stilistische Verwandtschaft im Schaffen von Jiří Benda und Ludwig van Beethoven: Versuch um eine Komparation. In Sborník prací Filozofické fakulty Brněnské univerzity, H 2, 1967, s. 43–52.
[3] PEČMAN, Rudolf. Beethoven a Smetana. In Hudební řeč Bedřicha Smetany: Konsonance a disonance z hlediska hudby 20. století. Praha: Svaz českých skladatelů a koncertních umělců, 1986, s. 49–85.
[4] PEČMAN, Rudolf. Beethoven pianista: slovo o jeho interpretačním umění a o správném vyznění jeho děl. Opus musicum, 1977, roč. 9, č. 2, s. 43–46.
[5] PEČMAN, Rudolf. Beethovens Opernpläne. Brno: Univerzita J. E. Purkyně, 1981.
[6] PEČMAN, Rudolf. Benda's "The village market" as a precursor of "Fidelio": reflections on a marginal note by Vladimír Helfert. In Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, H 5, 1970, s. 141–150.
[7] PEČMAN, Rudolf. Česká pocta Beethovenovi. Brno: Koncertní oddělení Parku kultury a oddechu, 1977.
[8] PEČMAN, Rudolf. Drobný příspěvek k otázce vztahu Václava Krumpholze k Ludwigu van Beethovenovi. Bertramka, 1986, roč. 17, č. 1–2, s. 1–5.
[9] PEČMAN, Rudolf. Dvě jihoslovanské písně v Beethovenově "Pastorální". Hudební rozhledy, 1957, roč. 10, č. 11, s. 455–457.
[10] PEČMAN, Rudolf. Jevištní dílo Ludwiga van Beethovena. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1999.
[11] PEČMAN, Rudolf. Jiří Antonín Benda a Ludwig van Beethoven: pokus o srovnání jejich vzájemného slohového vztahu. Československá beethoveniána, 1965, roč. 2, č. 3, s. 142–154.
[12] PEČMAN, Rudolf. K otázce slohového vztahu Jiřího Bendy a Ludwiga van Beethovena. Musejní zprávy Pražského kraje, 1959. roč. 4, č. 1–2, s. 24–34.
[13] PEČMAN, Rudolf. Ludwig van Beethoven und Jiří Antonín Benda. In Bericht über den Internationalen Beethoven–Kongreß. Berlin: Verlag Neue Musik, 1971, s. 453–464.
[14] PEČMAN, Rudolf. "Minimalistische" Kompositionen Ludwig van Beethovens: Zauber der vergessenen Albumblätter. In Od Perotina po Steva Reicha: idey "minimálneho" v hudobných dejinách a v súčasnosti. Bratislava: Hudobné centrum, 2005, s. 130–146.
[15] PEČMAN, Rudolf. Práčův písňový sborník z r. 1790 a "Razumovské kvartety" L. van Beethovena: příspěvek k otázce citací ruských lidových písní. In Sborník prací filosofické fakulty brněnské university, řada uměnovědná, 1957, č. 1, s. 53–63.
[16] PEČMAN, Rudolf. Slawische Sujets in den Opernplänen L. van Beethovens. In Hudba slovanských národů a její vliv na evropskou hudební kulturu. Brno: Česká hudební společnost, 1981, s. 353–363.
[17] PEČMAN, Rudolf. Slovanské prvky v díle Ludvíka van Beethovena. Brno: Filosofická fakulta Masarykovy university, 1954, rkp.
[18] PEČMAN, Rudolf. Stich–Punto a Beethoven. In Sborník prací Filozofické fakulty Brněnské univerzity, H 31, 1996, s. 83–91.
[19] PEČMAN, Rudolf. Tři česká beethoveniana. In Ludwig van Beethoven: miscellanea da camera. Rudolf Pečman (ed.). Brno: Koncertní oddělení PKO, 1987, s. 31–50.
[20] PLEVKA, Bohumil. Beethoven a Praha. Praha: Supraphon 1975.
[21] PLEVKA, Bohumil. Beethoven v českých lázních. Liberec: Severočeské nakladatelství, 1975.
[22] RACEK, Jan. Beethoven a české země. Brno: Universita J. E. Purkyně, 1964.
[23] RACEK, Jan. Beethoven: růst hrdiny bojovníka. Praha: SNKLHU, 1. vyd. 1955, 2. vyd. 1956.
[24] ŠTĚDROŇ, Bohumír. Beethoven lidový: chorál dělnictva podle Beethovenovy sonáty. Časopis národního muzea. Oddíl věd společenských, 1963, roč. 132, s. 100–107.
[25] ŠTĚDROŇ, Bohumír. Leoš Janáček a Ludwig van Beethoven. Universitas: revue Univerzity J. E. Purkyně v Brně, 1970, roč. 3, č. 4, s. 1–14.
[26] ŠTĚDROŇ, Bohumír. Leoš Janáček und Ludwig van Beethoven. In Bericht über den internationalen Beethoven-Kongreß. Berlin: Verlag Neue Musik, 1971, s. 125–130.
[27] ŠTĚDROŇ, Bohumír. Ludwig van Beethoven: člověk, umělec, revolucionář. Estetická výchova, 1965–66, roč. 4, č. 9, s. 370–373, č. 10, s. 422–424.