[1] BERKOVEC, Jiří. Podněty Vladimíra Helferta v oblasti bádání o staré opeře, zejména na scéně šporkovské a vratislavské. In PEČMAN, Rudolf (ed.). Vladimír Helfert v českém a evropském kontextu. Svaz čes. skladatelů a koncertních umělců, Brno, 1987, s. 47–49.
[2] D'ELVERT, Christian. Geschichte des Theaters in Mähren und Österreichisch Schlesien. Brünn 1852.
[3] D'ELVERT, Christian. Geschichte der Musik im Mähren und Österreich-Schlesien. Brünn, 1874.
[4] HELFERT, Vladimír. Hudební barok na českých zámcích. Jaroměřice za hraběte Jana Adama z Questenberku (†1752). Česká akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění, Praha, 1916.
[5] HELFERT, Vladimír. Opera o Donu Juanu v Brně r. 1734. In Časopis Matice moravské 41–42, Brno, 1917–1918, s. 249–265;
[6] HELFERT, Vladimír. Opera o Donu Juanu v Brně r. 1734. In Časopis Matice moravské 43–44, 1919–1920, s. 65–108.
[7] HELFERT, Vladimír. Hudba na zámku v Jaroměřicích. František Václav Míča (1694–1744). Rozpravy České akademie věd a umění, č. 69, Praha, 1924.
[8] HELFERT, Vladimír. Jiří Benda: příspěvek k problému české hudební emigrace. I. část, (Základy). Filosofická fakulta s podporou Ministerstva školství a národní osvěty, Brno, 1929.
[9] HELFERT, Vladimír. Jiří Benda: Příspěvek k problému české hudební emigrace. II. části, 1. díl, (Gotha 1750–1774). Filosofická fakulta, Brno, 1934.
[10] HOSTINSKÝ, Otakar. Třicet šest nápěvů světských písní českého lidu z 16. století. F. Šimáček, Praha, 1892.
[11] HOSTINSKÝ, Otakar. Česká světská píseň lidová: úvahy národopisné a hudební. F. Šimáček, Knihovna Českého lidu, sv. 4, Praha, 1906.
[12] KAPSA, Václav. Hudebníci hraběte Morzina: příspěvek k dějinám šlechtických kapel v Čechách v době baroka: s tematickými katalogy instrumentální tvorby Antonína Reichenauera, Christiana Gottlieba Postela a Františka Jiránka. Etnologický ústav Akademie věd České republiky, Kabinet hudební historie, Praha, 2010.
[13] MAŇAS, Vladimír. K osudům moravského barokního kazatele Antonína Ferdinanda Dubravia. In Opus Musicum, č. 1, Brno, 2010, s. 31–41.
[14] PEČMAN, Rudolf (ed.). Vladimír Helfert v českém a evropském kontextu. Svaz čes. skladatelů a koncertních umělců, Brno, 1987.
[15] PEČMAN, Rudolf. Vladimír Helfert. Nadace Universitas Masarykiana, Brno, 2003.
[16] PEČMAN, Rudolf. Preambulum aneb Brněnská muzikologie v době počátku a prvních vzmachů. In Musicologia Brunensis. Ad honorem Jan Racek, Bohumír Štědroň et Zdeněk Blažek 1905–2005. Koniasch Latin Press, Praha, 2005, s. 7–32.
[17] PERUTKOVÁ, Jana. Zur Identifizierung der Questenbergischen Partituren in Wiener Musikarchiven. In Hudební věda, č. 1, 2007, s. 5–34
[18] PERUTKOVÁ, Jana. František Antonín Míča ve službách hraběte Questenberga a italská opera v Jaroměřicích. Koniasch Latin Press, Praha, 2011.
[19] PERUTKOVÁ, Jana. Moravská hudbymilovná aristokracie v 1. polovině 18. století a její vztah ke světským hudebně dramatickým produkcím. In Opus Musicum, roč. 45, č. 3, Brno, 2013, s. 6–12.
[20] PERUTKOVÁ, Jana. Neu identifizierte Opernpartituren aus der Musiksammlung des Grafen Johann Adam von Questenberg. In MACEK, Petr – PERUTKOVÁ, Jana (ed.). The Eighteenth – Century Italian Opera Seria: Metamorphoses of the Opera in the Imperial Age, International Musicological Colloquium. Praha, 2013, s. 55–70.
[21] PILKOVÁ, Zdeňka. Česká hudba 18. století v díle Vladimíra Helferta. Konfrontace s dnešním stavem výzkumu. In PEČMAN, Rudolf (ed.). Vladimír Helfert v českém a evropském kontextu. Svaz čes. skladatelů a koncertních umělců, Brno, 1987, s. 60–63.
[22] PLICHTA, Alois (ed.). O životě a umění. Listy z jaroměřické kroniky 1700–1752. Jaroměřice nad Rokytnou, 1974.
[23] PLICHTA, Alois. Jaroměřicko. Dějiny Jaroměřic nad Rokytnou a okolí. I-II, Třebíč, 1994.
[24] SEHNAL, Jiří. Počátky opery na Moravě. In O divadle na Moravě. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Philisophica Supplementum 21, Praha, 1974, s. 55–77.
[25] SEHNAL, Jiří. Vladimír Helfert a baroko. In PEČMAN, Rudolf (ed.). Vladimír Helfert v českém a evropském kontextu. Svaz čes. skladatelů a koncertních umělců, Brno, 1987, s. 43–45.
[26] SMÍŠEK, Rostislav. Jan Adam z Questenberka a hmotná kultura v zámku v Jaroměřicích nad Rokytnou. Příspěvek ke šlechtické reprezentaci v první polovině 18. století. In Západní Morava. Muzejní a vlastivědná společnost v Brně, roč. 9, Brno, 2005, s. 50–70.
[27] SPÁČILOVÁ, Jana. Hudba na dvoře olomouckého biskupa Schrattenbacha (1711–1738). Příspěvek k libretistice barokní opery a oratoria. Disertační práce, FF MU, Brno, 2006.
[28] STRAKOVÁ, Theodora. Jaroměřice nad Rokytnou. In Opus Musicum 4, 1973, č. 2, s. 57–60.
[29] STRAKOVÁ, Theodora. Jaroměřice nad Rokytnou a jejich význam v hudebním vývoji Moravy. In PLICHTA, Alois (ed.). O životě a umění. Listy z jaroměřické kroniky 1700–1752. Jaroměřice nad Rokytnou 1974, s. 393–404.
[30] STRAKOVÁ, Theodora. Vladimír Helfert a zámecká hudební kultura. In PEČMAN, Rudolf (ed.). Vladimír Helfert v českém a evropském kontextu. Svaz čes. skladatelů a koncertních umělců, Brno, 1987.
[31] STRAKOVÁ, Theodora. Die Questenbergische Musikkapelle und ihre Repertoire. In Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, H 31, 1996 [Brno 1997], s. 13–23.
[32] ŠŤĚDROŇ, Bohumír. Dr. Vladimír Helfert: přehled práce českého učence. Knihovna unie českých hudebníků z povolání, č. 30, Praha, 1940.
[33] VOLEK, Tomislav. 90 Jahre seit dem Erscheinen der Studie von Vladimír Helfert über Don-Juan-Oper in Brünn 1734. In MACEK, Petr – PERUTKOVÁ, Jana (ed.). The Eighteenth – Century Italian Opera Seria: Metamorphoses of the Opera in the Imperial Age, International Musicological Colloquium. Colloquia Musicologica Brunensia, 42, Koniasch Latin Press, Praha, 2013, s. 115–125.
[34] VOLEK, Tomislav. Helfert stále aktuální. In Opus Musicum, č. 10, 1986, s. 306–310.