Studie vychází v rámci grantu "Konfesijní kultura mezi středověkem a moderní dobou – Posílení mezinárodního výzkumu na Katedře historie FF UP" (CZ.1.07/2.3.00/20.0192).
[1] BECKOVSKÝ, Jan, 1707. Katolického živobytí nepohnutedlný základ (Praha: Jan Karel Jeřábek)
[2] BILOVSKÝ, Bohumír Hynek Josef, 1720. Cantator cygnus funeris ipse sui mortis beate traditor (Olomouc: Joannes Adam Auinger)
[3] BILOVSKÝ, Bohumír Hynek Josef, 1721. Pia quadragesima aeterna veneratione (Opava: Eva Schindler)
[4] BILOVSKÝ, Bohumír Hynek Josef, 1724. Coelum vivium, et firmamentum dogmatum Christi (Opava: Joannes Wenceslaus Schindler)
[5] BUXTORF, Johannes, 1643. Synagoga Judaica. Das ist Judenschul (Basel: Ludwig König) [1603]
[6] BUXTORF, Johannes, 1712. Synagoga Judaica de Judaeorum fide, ritibus, ceremoniis tam publicis et sacris, quam privatis, in domestica vivendi ratione [...] a Johanne Buxtorfio fil. quinta hac editione autem revisa a mendis expurgata a Joh. Jacobo Buxtorfio (Basel: Johannes Georgius König)
[7] DAVROUTIUS, Antonius, 1616. Florum exemplorum sive Catechismi historialis. Tomus III. (Duaci: Ioannes Bogardus)
[8] HASELBAUER, Franciscus, 1730. Kurtzer Inhalt deß Christlichen Gesatzes, in 100. Unterweisungen, allen Kindern Israel, welche von Gott erlaüchtet, an Jesum Christum den wahren Messiam glauben wollen (Praha: Carolo-Ferdinandeische Buchdruckerey im Colleg. S. J. bey St. Clement)
[9] HESS, Ernst Ferdinand, 1603. Flagellum Iudaeorum. Bič židovský (Praha: s. n.)
[10] KLEKLAR, Jan, 1702. Semen verbi Dei, to jest semeno slova Božího (Praha: Vojtěch Jiří Koniáš)
[11] KONIÁŠ, Antonín, 1740. Vejtažní naučení a vejkladové na všecky nedělní i sváteční epištoly (Hradec Králové: Václav Jan Tybely)
[12] KOPECKÝ, Milan (ed.), 1999. Fridrich Bridel: Básnické dílo (Praha: Torst)
[13] LAŠTOVKA, Tomáš Xaverius, 1748. Čtvrtý článek víry katolické: Trpěl pod Pontským Pilátem, ukřižován, umřel i pohřben jest (Trnava: Akademická imprese)
[14] LINKA, Jan (ed.), 2013. Václav Hájek z Libočan: Kronika česká (Praha: Academia)
[15] NÁCHODSKÝ, Štěpán František, 1707. Sancta curiositas, to jest svatá všetečnost. Díl první (Praha: Petr Antonín Bennek)
[16] NÁCHODSKÝ, Štěpán František, 1748. Sancta curiositas, to jest svatá všetečnost. Díl druhý (Praha: Johanna Koudelková)
[17] PETRŮ, Eduard (ed.), 1957. Olomoucké povídky: Příspěvek ke studiu vývoje staročeské zábavné prózy (Praha: SPN), s. 23–26
[18] ROBLIK, Elias Liborius, 1741. Jüdische Augen-Gläser (Brno – Znojmo: Maria Barbora Swobodin – Anton Johannes)
[19] ROBLIK, Elias Liborius, 1743. Jüdische Augen-Gläser (Hradec Králové: Wenzl Johann Tibelli)
[20] ŘÍMSKÝ MISÁL, 1947. Římský misál, ed. Marian Schaller (Praha: Bohuslav Rupp)
[21] ŠTEYER, Matěj Václav, 1731ab. Postila katolická na dvě části rozdělená, nedělní a sváteční (Praha: Joachym Jan Kamenický) [1691]
[22] TÁBORSKÝ, Chrysostom Xaver Ignác, 1738. Tria tabernacula in Monte Thaboraeo exstructa (Olomouc: František Antonín Hirnle)
[23] VESELÝ, Fabián, 1725. Conciones in praecipua totius Anni Dominicas, item sermones Quadragesimales. Tomus secundus (Praha: Joachym František Kamenický)
[24] WALDT, Ondřej František Jakub de, 1736. Chválořeč neb kázání na některé svátky a obzvláštní roční slavnosti svatých Božích (Praha: Matěj Adam Höger)
[25] ARAVA – NOVOTNÁ, Lena, 2011. The Bydzov's "Israelites" and the Frankist, two sects in 18th-Century Bohemia: Similarities and differences (Praha: Karlova Universita)
[26] BLUMENKRANTZ, Bernhard, 1946. Die Judenpredigt Augustins: Ein Beitrag Zur Geschichte der Jüdisch-Christlichen Beziehungen in den Ersten Jahrhunderten (Basel: Helbing und Lichtenhahn)
[27] BURNET, Stephen G., 1996. From Christian Hebraism to Jewish studies: Johannes Buxtorf (1564–1629) and Hebrew learning in the seventeenth century (Leiden-New York: E. J. Brill)
[28] CARLEBACH, Elisheva, 2001. The Death of Simon Abeles: Jewish-Christian Tension in Seventeenth-Century Prague (New York: Queens College)
[29] CERMAN, Ivo, 2003. " Maria Theresia in the Mirror of Contemporary Mock Jewish Chronicles", Judaica Bohemiae 38, s. 5–47
[30] COHEN, Jeremy, 2001. Living letters of the Law. Ideas of the Jew in Medieval Christianity (Berkeley: California University Press)
[31] DEUTSCH, Yaacov, 2012. Judaism in Christian Eyes: Ethnographic Descriptions of Jews and Judaism in Early Modern Europe (Oxford: Oxford University Press)
[32] DOBALOVÁ, Sylva, 2004. Pašijový cyklus Karla Škréty (Praha: NLN)
[33] FAÜ, Jean-Francois, 2005. L'image des Juifs dans l'art chrétien mediéval (Paris: Maisonneuve et Larose), s. 29–54
[34] FREDRIKSEN, Paula, 1995. "
Excaecati Occulta Justitia Dei: Augustine on Jews and Judaism", Journal of Early Christian Studies Volume 3, Number 3, Fall 1995, s. 299–324 |
DOI 10.1353/earl.0.0061
[35] FINKIELKRAUT, Alain, 1997. The Imaginary Jew (Lincoln: University of Nebraska Press)
[36] GREENBLAT, Rachel L., 2016. " Aby vyprávěli svým dětem". Paměť židovské obce v raně novověké Praze (Praha: Academia)
[37] GREGG, Joan Young, 1997. Devils, Women, and Jews: Reflections of the Other in Medieval Sermon Stories (Albany: State University of New York Press)
[38] HAVELKA, Tomáš, 2009. Komika českého raně novověkého bohemikálního dramatu (disertační práce) (Brno: MMU)
[39] HRUBÝ, Hynek, 1901. České postilly: Studie literarně a kulturně historická (Praha: Jubilejní fond Král. české společnosti náuk)
[40] KOPECKÝ, Milan, 1970. Staří slezští kazatelé (Ostrava: Profil)
[41] KOŘÁN, Ivo, 1968. " Cyriacký klášter a chrám sv. Kříže Většího v baroku", Umění 16, s. 173–195
[42] KOŘÁN, Ivo, 1998. " Židovská sekta na Bydžovsku v polovině 18. století", Český časopis historický 96/1, s. 72–101
[43] KRÁSL, František, 1886. Arnošt hrabě Harrach, kardinál sv. církve římské a kníže arcibiskup pražský: Historicko-kritické vypsání náboženských poměrů v Čechách od roku 1623–1667 (Praha: Kn. arcibiskupská knihtiskárna)
[44] KRUGER, Steven F., 2006. The Spectral Jew: Conversion and Embodiment in Medieval Europe (Minneapolis: University of Minnesota Press)
[45] KVAPIL, Jan, 1999. " Obraz Židovstva v díle pražského barokního kazatele Tobiáše Jana Beckera", in Jinakost, cizost v jazyce a v literatuře: Sborník z mezinárodní konference (Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně), s. 254–258
[46] KVAPIL, Jan, 2003. " Die deutsch-böhmische Barockliteratur für/über die Juden", in O! werthestes Vatter-Land! Kultur Deutschböhmens 17.–18. Jh. (Ústí nad Labem: Společnost pro dějiny Němců v Čechách), s. 65–72
[47] LIPTON, Sara, 2014. Dark Mirror: The Medieval Origins of Anti-Jewish Iconography (New York: Metropolitan Books)
[48] LOUTHAN, Howard, 2011. Obracení Čech na víru aneb Rekatolizace po dobrém i po zlém (Praha: Rybka Publishers)
[49] LUDVÍKOVÁ, Kristýna, 2007. Svatá všetečnost Štěpána Františka Náchodského (diplomová práce) (Praha: Univerzita Karlova)
[50] MACIEJKO, Pavel, 2014. "
The Rabbi and the Jesuit: On Rabbi Jonathan Eibeschuetz and Father Franciscus Haselbauer Editing the Talmud", Jewish Social Studies, 20/2, s. 147–184 |
DOI 10.2979/jewisocistud.20.2.147
[51] MILLER, Michael L., 2015. Moravští Židé v době emancipace (Praha: NLN)
[52] NOVÁK, Vladimír – MAŠLANOVÁ, Ludmila, 1993. Musicae navales Pragenses: Pražské lodní hudby 18. století: Studie, texty, analýzy (Praha: Národní knihovna v Praze)
[53] NOVOTNÝ, Antonín, 2002. U staropražských cyriáků čili Kronika zaniklého kláštera 1256–1925 (Praha: Bystrov a synové)
[54] OORT, Johannes van, 2009. " Jews and Judaism in Augustine's Sermones", in Ministerium Sermonis. Philological, Historical and Theological Studies on Augustine's Sermones ad Populum (Turnhout: Brepols Publishers), s. 243–265
[55] PODLAHA, Antonín, 1893. " Život a působení Antonína Koniáše", Sborník historického kroužku 2, s. 3–48
[56] PODLAHA, Antonín, 1917. Dějiny arcidiecése pražské od konce století 17. do počátku století 19. (Praha: Dědictví sv. Prokopa)
[57] PODLAHA, Antonín, 1924. " Drobné příspěvky k dějinám starší literatury české. Š. F. Náchodský", Časopis Národního muzea 98, s. 269–271
[58] PROKEŠ, Jaroslav, 1929. " Úřední antisemitismus a pražské ghetto v době pobělohorské: Redukční a extirpační pokusy z let 1679 až 1729", in Ročenka Společnosti pro dějiny Židů v Československé republice, s. 41–224
[59] PUTÍK, Alexandr, 1999. " The Prague Jewish Community in the Late 17th and Early 18th Centuries", Judaica Bohemiae 35, s. 4–140
[60] TOMASCH, Sylvia, 2000. " Postcolonial Chaucer and the Virtual Jew", in The Postcolonial Middle Ages (New York: St. Martin's Press), s. 243–260
[61] ROEMER, Nils, 2004. " Colliding Visions: Jewish Messianism and German Scholarship in the Eighteenth Century, in Hebraica Veritas? Christian Hebraists and the Study of Judaism in Early Modern Europe (Philadelphia: University of Pennsylvania Press), s. 266–285
[62] RYANTOVÁ, Marie, 2007. " Čtenář", in Člověk českého raného novověku (Praha: Argo), s. 398–432
[63] SEGERT, Stanislav – BERÁNEK, Karel, 1967. Orientalistik an der Prager Universität – Erster Teil (1348–1848) (Praha: Univerzita Karlova)
[64] SEGERT, Stanislav, 1993. An Eighteenth Century Czech Manuscript Abour Jews: A preliminary Report on "Mura Žydowska" by Karel Jugl from 1745, Archív Orientální 61/ 1, s. 30–40
[65] SLÁDEK, Miloš, 2005. " Josef Vašica a edice osmi kázání Ondřeje Františka de Waldta z roku 1940", in Ondřej František Jakub de Waldt (1683–1752) a jeho doba (Dobrš: Římskokatolická farnost Dobrš), s. 75–79
[66] SLÁDEK, Miloš, 2010. " Na okraj postily Jana Kleklara", Bohemia jesuitica 1556–2006 (Praha: Karolinum), s. 869–877
[67] SLÁDEK, Miloš, 2013. " O skrýších převzácných darů ducha aneb Poznámky ke Koniášově Postile", in Krátké věčného spasení upamatování: k životu a době jezuity Antonína Koniáše (Praha: ÚČL AV ČR), s. 81–91
[68] SLÁDEK, Pavel, 2015. " Early Modern Polemical Anti-Ethnographies of Jews: An Unpublished Book on Jewish Mores by the Czech Catholic Priest Karel Jugl", in Frankfurt's 'Jewish Notabilia' ('Jüdische Merckwürdigkeiten'): Ethnographic Views of Urban Jewry in Central Europe around 1700 – Frankfurter Judaistische Beiträge 40, s. 167–198
[69] SOUKUP, Daniel, 2009. " Šimon Abeles: Zrození barokní legendy", Česká literatura 57/3, s. 346–371
[70] SOUKUPOVÁ, Helena, 2007. " Pražský klášter cyriaků s kostelem sv. Kříže", in Od knížat ke králům. Sborník u příležitosti 60. narozenin Josefa Žemličky (Praha: NLN), s. 254–272
[71] STRAUSS, Walter L., 1975. The German Single-leaf Woodcut 1550–1600. A Pictorial Catalogue 1. (New York: abaris Books)
[72] TETER, Magda, 2006. Jews and Heretics in Catholic Poland: A Beleaguered Church in the Post-Reformation Era (Cambridge: Cambridge University)
[73] TOLAN, John, 2015. " Of Milk and Blood: Innocent III and the Jews, Revisted", in Jews and Christians in Thirteenth-Century France (New York: Palgrave), s. 139–149
[74] VAŠICA, Josef, 1938. České literární baroko (Praha: Vyšehrad)
[75] VESELÁ-PRUDKOVÁ, Lenka, 2003. Židé a česká společnost v zrcadle české literatury (Praha: NLN)
[76] WOLF, Gerson, 1864. " Statistik der Juden in Böhmen, Mähren und Schlesien im Jahre 1754", Ben Chananja 7/41, s. 819–821
[77] ZUBER, Rudlof, 2003. Osudy moravské církve v 18. století. 2. (Olomouc: Matice cyrilometodějská)