[1] Dvořáčková, J., Pabian, P., Smith, S., Stöckelová, T., Šima, K., & Virtová, T. (2014). Politika a každodennost na českých vysokých školách: etnografické pohledy na vzdělávání a výzkum. Praha: Sociologické nakladatelství.
[2] Fučík, P., & Slepičková, L. (2014). Studenti, kteří odcházejí: Kvantitativní analýza nedokončených vysokoškolských studií. AULA, 22(1), 24–54.
[3] Christie, H., Munro, M., & Fisher, T. (2004).
'Leaving University Early: Exploring the Differences between Continuing and Non-continuing Students'. Studies in Higher Education, 29(5), 617–636. |
DOI 10.1080/0307507042000261580
[4] Mouralová, M., & Tomášková, A. (2007). Studijní neúspěšnost na českých vysokých školách (a důvody, které k ní vedou). AULA, 5(1), 16–26.
[5] Haarala-Muhonen, A., Ruohoniemi, M., Parpala, A., Komulainen, E., & Lindblom-Ylänne, S. (2017).
How do the different study profiles of first-year students predict their study success, study progress and the completion of degrees? Higher Education, 74(6), 949–962. |
DOI 10.1007/s10734-016-0087-8
[6] Rose-Adams, J. (2013). Leaving university early: Exploring relationships between institution type and student withdrawal and implications for social mobility. Widening Participation and Lifelong Learning, 15(2) (Special Issue), 96–112.
[7] Stoeber, J., Childs, J. H., Hayward, J. A., & Feast, A. R. (2011).
Passion and motivation for studying: Predicting academic engagement and burnout in university students. Educational Psychology, 31(4), 513–528. |
DOI 10.1080/01443410.2011.570251
[8] Stöckelová, T., Linková, L., & Lorenz-Meyer, D. (2009). Akademické poznávání, vykazování a podnikání: etnografie měnící se české vědy. Praha: Sociologické nakladatelství.
[9] Šima, K., & Pabian, P. (2013). Ztracený Humboldtův ráj: ideologie jednoty výzkumu a výuky ve vysokém školství. Praha: Sociologické nakladatelství.