[1] AJVAZ, Michal, Ivan M. HAVEL a Monika MITÁŠOVÁ. 2004. Prostor a jeho člověk [Space and Its Man]. Praha: Vesmír, 2004.
[2] ALEXANDER, Jeffery C., Bernhardt GIESEN a Jason L. MAST. 2006. Social Performance. Symbolic Action, Cultural Pragmatics, and Ritual. New York: Cambridge University Press, 2006.
[3] ANTONÍN, Robert a Tomáš BOROVSKÝ. 2009. Panovnické vjezdy na středověké Moravě [Royal Entries in Medieval Moravia]. Brno: Matice moravská, 2009.
[4] BAGNOLI, Martina, Virginia BRILLIANT a Carla CASAGRANDE (edd.). 2017. Feast for the Senses: Art and Experience in Medieval Europe. Walters Art Museum, 2017.
[5] BARTLOVÁ, Milena. 2012. Skutečná přítomnost. Středověký obraz mezi ikonou a virtuální realitou [The Real Presence. Medieval Image Between Icon and Virtual Reality]. Praha: Argo, 2012.
[6] BLUMENFELD-KOSINSKI, Renate. 2007. Dramatic Troubles of Ecclesia: Gender Performance of the Divided Church. In Eglal Doss-Quinby, Roberta L. Krueger a E. Jane Burns (edd.). Cultural Performances in Medieval France. Cambridge: D. S. Brewer, 2007: 181–194.
[7] CLOPPER, Lawrence M. 2001. Drama, Play, and Game: English Festive Culture in the Medieval and Early Modern Period. Chicago: University of Chicago Press, 2001.
[8] DILLION, Janette. 2010. The Language of Space in Court Performance 1400–1625. Edinburgh: Cambridge University Press, 2010.
[9] DILLON, Emma. 2017. Sensing Sound. In Martina Bagnoli, Virginia Brilliant a Carla Casagrande (edd.). Feast for the Senses: Art and Experience in Medieval Europe. Walters Art Museum, 2017: 95–114.
[10] DOSS-QUINBY, Eglal, Roberta L. KRUEGER a E. Jane BURNS (edd.). 2007. Cultural Performances in Medieval France. Cambridge: D. S. Brewer, 2007.
[11] EMERSON, Catherine, Adrian P. TUDOR a Mario LONGTIN. 2010. Performance, Drama, Spectacle and the Medieval City. In Catherine Emerson, Adrian P. Tudor a Mario Longtin (edd.). Performance, Drama and Spectacle in the Medieval City. Louvain: Peeters, 2010: xxiii–xxxix.
[12] FISCHER-LICHTE, Erika. 2005. Vnímání a mediálnost [Perception and Mediality]. In Jan Roubal (ed.). Souřadnice a kontexty divadla: Antologie současné německé divadelní teorie [Coordinates and Contexts of Theatre. Anthology of Contemporary German Theatre Theory]. Praha: Divadelní ústav, 2005: 140–146.
[13] GAUNT, Simon. 2010. Retelling the Tale. An Introduction to Medieval French Literature. London: Duckworth, 2010.
[14] HOMOLKA, Jaromír. 2004. Ráno a večer. Počátek korunovačního ceremoniálu podle řádu Karla IV. [Morning and Evening. The Beginning of Coronation Ceremony According to the Order of Charles IV]. In Eva Doležalová, Martin Nodl a Petr Sommer (edd.). Verba in imaginibus. Františku Šmahelovi k 70. narozeninám [Verba in Imaginibus. To the 70th Anniversary of František Šmahel]. Praha: Argo, 2004: 169–188.
[15] KUBINA, Lukáš. 2014. Oslavy "Prvního máje" v roce 1948: interpretativní analýza [The May 1st Celebrations in 1948]. Theatralia 17 (2014): 1: 90–116.
[16] LAKOFF, George a Mark JOHNSON. 2014 [1980]. Metafory, kterými žijeme [Metaphors We Live By]. Brno: Host, 2014 [1980].
[17] LANGHANS, Martin. 2016. Divadelní aspekty soudního jednání – proces s Miladou Horákovou [Theatrical Aspects of Court Session. Milada Horáková Trial]. Diplomová práce [BA Thesis], Katedra divadelních studií Filosofické fakulty Masarykovy univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2016, nepubl. [unpubl.]
[18] LE GOFF, Jacques. 2002. Král [King]. In Jacques Le Goff a Jean-Claude Schmitt (edd.). Encyklopedie středověku [Encyclopaedia of the Middle Ages]. Praha: Vyšehrad, 2002: 305–320.
[19] MATEJA, Erwin a Zbigniew W. SOLSKI. (edd.). 2012. Międzi liturgiką a performatyką [Between Liturgy and Performance]. Opole: University of Opole, 2012.
[20] MERLEAU-PONTY, Maurice. 1945. Phénoménologie de la perception. Paris: Gallimard, 1945.
[21] MUDRA, Aleš. 2011. Výtvarná díla v liturgii velkých svátků [Visual Artifacts in the Liturgy of Christian Feasts]. In Helena Zápalková (ed.). Kristus z Litovle [Statue of Christ from Litovel]. Olomouc: Muzeum umění Olomouc, 2011: 14–27.
[22] MUSILOVÁ, Martina. 2014. Teatralita veřejných událostí – uvedení do problematiky [An Introduction to Theatricality of Public Events]. Theatralia 17 (2014): 1: 9–24.
[23] NEJEDLÝ, Zdeněk. 1954. Dějiny husitského zpěvu I. Předhusitský zpěv [History of Hussite Songs I. Pre-Hussite Songs]. Praha: Nakladatelství Československé akademie věd, 1954.
[24] NEVILE, Jennifer (ed.). 2008. Dance, Spectacle and the Body Politick, 1250–1750. Bloomington – Indianapolis: Indiana University Press, 2008.
[25] NODL, Martin. 2014. Královské svatby a rozvody [Royal Weddings and Divorces]. In Martin Nodl a František Šmahel (edd.). Slavnosti, ceremonie a rituály v pozdním středověku [Feasts, Ceremonials, and Rituals in the Late Middle Ages]. Praha: Argo, 2014: 67–119.
[26] OGDEN, Dunbar H. 2002. The Staging of Drama in the Medieval Church. Newark/London: University of Delaware Press a Associated University Press, 2002.
[27] OTTOVÁ, Michaela. 2011. Kristus s pohyblivými pažemi z Litovle – jeho forma a funkce [Christ With Movable Arms From Litovel, Its Form and Function]. In Helena Zápalková (ed.). Kristus z Litovle. Restaurování 2007–2010 [Christ From Litovel, Restoration 2007–2010]. Olomouc: Arcidiecézní muzeum Olomouc, 2011: 32–39.
[28] POLÁČKOVÁ, Eliška. 2017. Teatralita středověké literatury doby lucemburské [Theatricality of the Fourteenth Century Bohemian Literature]. Disertační práce [Ph.D. Thesis], Katedra divadelních studií Filosofické fakulty Masarykovy univerzity, 2017, nepubl. [unpubl.].
[29] POSTLEWATE, Laurie a Wim HÜSKEN (edd.). 2007. Acts and Texts. Performance and Ritual in the Middle Ages and the Renaissance. Amsterdam/New York: Rodopi, 2007.
[30] PŘIBÍK PULKAVA z Radenína. 1987. Kronika česká [Bohemian Chronicle]. In Marie Bláhová a Jana Zachová (edd.). Kroniky doby Karla IV. [Chronicles From the Age of Charles IV]. Praha: Svoboda, 1987: 269–441.
[31] ROYT, Jan. 2011. Devoční zobrazení ve středověku a zbožnost [Devotional Images and Devotion in the Middle Ages]. In Helena Zápalková (ed.). Kristus z Litovle. Restaurování 2007–2010 [Christ From Litovel, Restoration 2007–2010]. Olomouc: Muzeum umění Olomouc, 2011: 11–14.
[32] ROUBAL, Jan (ed.). 2005. Souřadnice a kontexty divadla: Antologie současné německé divadelní teorie [Coordinates and Contexts of Theatre. Anthology of Contemporary German Theatre Theory]. Praha: Divadelní ústav, 2005.
[33] Řád korunování krále českého a královny [The Order of Coronation of Bohemian King and Queen]. 2013. JAMBOROVÁ Martina (ed.). Praha: Ústav pro jazyk český AV ČR a Academia, 2013.
[34] SHEPHERD, Simon. 2016. The Cambridge Introduction to Performance Theory. Cambridge: Cambridge University Press, 2016.
[35] SCHATZKI, Theodore R. a Wolfgand NATTER (edd.). 1996. The Social and Political Body. The Guilford Press, 1996.
[36] SCHMITT, Jean-Claude. 2004 [1990]. Svět středověkých gest [The World of Medieval Gestures]. Praha: Vyšehrad, 2004.
[37] SMITH, Darwin, Gabriella PARUSSA a Olivier HALÉVY (edd.). 2014. Le théâtre français du Moyen Âge et de la Renaisance. Paris: L'Avant-scène, 2014.
[38] STEJSKAL, Karel. 2003. Dějiny umění. Umění na dvoře Karla IV. [The History of Art. Arts in the Court of Charles IV]. Praha: Knižní klub, 2003.
[39] STEJSKAL, Karel. 1971. Divadlo na dvoře Václava IV. K otázce antických tradic ve středověkém divadle [Theatre in the Court of Wenceslas IV. To the Issues of Classical Reception in Medieval Theatre]. In František Černý a kol. Prolegomena scénografické encyklopedie [Prolegomena to the Encyclopaedia of Scenography]. Praha: Scénografický ústav, 1971: 57–76.
[40] STICCA, Sandro. 1988. The Planctus Mariae in the Dramatic Tradition of the Middle Ages. Athény/Londýn: The University of Georgia Press, 1988.
[41] ŠIMŮNEK, Robert. 2014. Rituály, ceremoniály a symbolická komunikace v životě české středověké šlechty [Rituals, Ceremonies, and Symbolic Communication in the Environment of Medieval Bohemian Aristocracy]. In Martin Nodl a František Šmahel (edd.). Slavnosti, ceremonie a rituály v pozdním středověku [Feasts, Ceremonials, and Rituals in the Late Middle Ages]. Praha: Argo, 2014: 269–313.
[42] ŠKARKA, Antonín. 1956. Roudnický plankt [Planct From Roudnice]. Listy filologické (1956): 187–194.
[43] ŠMAHEL, František. 2014. Poslední chvíle, pohřby a hroby českých králů [Last Moments, Burials, and Graves of Bohemian Kings]. In Martin Nodl a František Šmahel (edd.). Slavnosti, ceremonie a rituály v pozdním středověku [Feasts, Ceremonials, and Rituals in the Late Middle Ages]. Praha: Argo, 2014: 123–197.
[44] ULIČNÝ, Petr. 2011. Christ in Motion: Portable Objects and Scenographic Environments in the Liturgy of Medieval Bohemia. Theatralia 14 (2011): 1: 24–64.
[45] ULIČNÝ, Petr. 2012a. Kristus z Litovle a topografie Svatého týdne (Jeruzalémské kaple) [Sculpture of Christ From Litovel and the Topography of the Holy Week (Jerusalem Chapel)]. In Vladimír Maňas (ed.). Gotické klenoty v kapli sv. Jiří v Litovli [Gothic Monuments in Chapel of St. George in Litovel]. Litovel: Římskokatolická farnost Litovel, 2012: 61–69.
[46] ULIČNÝ, Petr. 2012b. Prostor a rituál: Velikonoční slavnosti v bazilice sv. Jiří na Pražském hradě [Space and Ritual. Easter Celebrations in Basilica of St. George in Prague Castle]. Studia Mediaevalia Bohemica 4 (2012): 1: 7–34.
[47] WOELERT, Peter. 2011.
Human cognition, space, and the sedimentation of meaning. Phenomenology and the Cognitive Sciences 10 (2011): 1: 113–137. |
DOI 10.1007/s11097-010-9153-3
[48] ŽITAVSKÝ, Petr. 1976. Zbraslavská kronika – Chronicon aulae regiae [Zbraslav Chronicle – Chronicon aulae regiae]. Překl. František Heřmanský a Rudolf Mertlík. Praha: Svoboda, 1976.
[49] ŽŮREK, Václav. 2014. Korunovace českých králů a královen [Coronation of Bohemian Kings and Queens]. In Martin Nodl a František Šmahel (edd.). Slavnosti, ceremonie a rituály v pozdním středověku [Feasts, Ceremonials, and Rituals in the Late Middle Ages]. Praha: Argo, 2014: 15–65.