The article came into being as part of the project "Music Inventories of the Early Modern Period in the Czech Lands" supported by the Czech Science Foundation (project no. GA16-17615S).
[1] ÁGÚSTSSON, Jóhannes – STOCKIGT, Janice B. Records of Catholic Musicians, Actors and Dancers at the Court of August II, 1723–32: the Establishment of the Catholic Cemetery in Dresden. Royal Musical Association Research Chronicle 45, 2017, no. 1, pp. 26–75.
[2] BRENTNER, Johann Joseph Ignaz. Duchovní árie I / Sacred Arias I (Academus Edition 2). Václav Kapsa (ed.), Praha 2015.
[3] BRENTNER, Johann Joseph Ignaz. Offertoria solenniora (Academus Edition 6). Václav Kapsa (ed.), Praha 2017.
[4] BRUSA, Marco – ROSSI, Attilio. Giacomo Cozzi. In Fonti musicali italiane: Periodico ricerca musicologica. I supplemento: Sammartini e il suo tempo: Fonti manoscritte e stampate della musica a Milano nel Settecento. Roma 1996, p. 38.
[5] ČERNÝ, Milan. Hudební instrumentáře a repertoár chrámové kapely při kostele zvěstování Panny Marie v Duchcově. Několik poznatků k hudební kultuře poddanského města v první polovině 18. století. In Porta Bohemica: sborník historických prací, vol. 7, 2015, pp. 170–198.
[6] ČERNUŠÁK, Gracian. Cozzi, Carlo. In Pazdírkův hudební slovník naučný, II., Část osobní, vol. 1: A–K. Gracian Černušák, Vladimír Helfert (eds.), Brno 1937.
[7] EITNER, Robert. Biographisch-Bibliographisches Quellen-Lexikon der Musiker und Musikgelehrten der christlichen Zeitrechnung bis zur Mitte des neunzehnten Jahrhunderts. 3. Band: Cochet — Flitin. Leipzig 1900.
[8] FREEMANOVÁ, Michaela. Three points of a triangle. Italian, Latin and German oratorios and sepolcros in the early 18th century Central Europe. Musicologica Brunensia 49, 2014, no. 1, pp. [175]–187.
[9] FUKAČ, Jiří. Die Oratorienaufführungen bei den Prager Kreuzherren mit dem roten Stern als Typ lokaler Musikfeste. Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity H 29, 1994, Brno 1996, pp. 69–89.
[10] FUKAČ, Jiří. Inventáře hudební [Music inventories]. In Československý hudební slovník osob a institucí [Czechoslovak Music Dictionary of Persons and Institutions], vol. 1, Praha 1963, pp. 550–551.
[11] FUKAČ, Jiří. Katalog. In Slovník české hudební kultury, Jiří Fukač – Jiří Vysloužil – Petr Macek (eds.), Praha 1997, pp. 428–432.
[12] FUKAČ, Jiří. //Křižovnický hudební inventář. Příspěvek k poznání křižovnické hudební kultury a jejího místa v hudebním životě barokní Prahy [The Knights of the Cross Music Inventory. A Contribution to the Recognition of the Knights of the Cross Musical Culture and its Place in the Music Life of Baroque Prague]. 2 vol., thesis, Brno 1959.
[13] FUKAČ, Jiří. Tschechische Musikinventare. Zur Frage der komplexen Bearbeitung historischer Musikverzeichnisse. In Tschechische Musikwissenschaft. Geschichtliches (Musica Antiqua Europae Orientalis), Praha 1966, pp. 1–64.
[14] HADER, Widmar. Falkenau. In Lexikon zur deutschen Musikkultur: Böhmen, Mähren, Sudetenschlesien, München 2000, vol. 1, pp. 346–348.
[15] HORN, Wolfgang. Die Dresdner Hofkirchenmusik 1720–1745. Studien zu ihren Voraussetzungen und ihrem Repertoire. Kassel 1987.
[16] KAPSA, Václav. Inwieweit die Wörter von Wichtigkeit waren? Zum Wort-Ton-Verhältnis in Arien von Joseph Brentner und anderen mitteleuropäischen Komponisten des ersten Drittels des 18. Jahrhunderts. In Musikalische und literarische Kontexte des Barocks in Mitteleuropa / in der Slowakei. Konferenzbericht (Bratislava, 22.–24. 10. 2014), Ladislav Kačic (ed.), Bratislava 2015, pp. 145–162.
[17] KAPSA, Václav.
Die Musik in der St. Nikolauskirche auf der Prager Kleinseite in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts. Musicologica Brunensia 49, 2014, no. 1, pp. 189–209. |
DOI 10.5817/MB2014-1-12
[18] KAPSA, Václav. On the Way from Prague to Wrocław: Sacred Music by Early 18th-Century Prague Composers in Silesia. In The Musical Culture of Silesia before 1742. New Context – New Perspectives, Frankfurt am Main 2013, pp. 267–287.
[19] KITTEL, Johann Gottlob. Lob-Gedicht auf die sächsische Hofkapelle. Faksimile des Drucks von 1740. Gerhard Poppe (ed.), Beeskow 2008.
[20] LUDVOVÁ, Jitka. Hudba v rodu Nostitzů [Music in the Nostitz Family]. Hudební věda 23, 1986, no. 2, pp. 144–165.
[21] MĄNDRY, Alina – FRANKOWSKI, Patryk. Perneckher's Harmonia Pastorella and C. P. E. Bach's Trio in F − a rare example of compositions for concertato bass recorder. Musicologica Brunensia 47, 2012, vol. 1, pp. [189]–197.
[22] MAŇAS, Vladimír. K problematice hudebních inventářů: několik doplňujících poznámek k heslu Katalog Jiřího Fukače ve Slovníku české hudební kultury [About Music Inventories: Some Remarks on the Entry "Katalog" (Catalogue) by Jiří Fukač in the Encyclopaedia of Czech Musical Culture]. Musicologica Brunensia 51, 2016, no. 2, pp. 81–94.
[23] MAŠEK, Petr – HAJŠMAN, Vladimír. Franz Anton Graf von Nostitz-Rieneck. In Theater in Böhmen, Mähren und Schlesien. Von den Anfängen bis zum Ausgang des 18. Jahrhunderts. Ein Lexikon, Alena Jakubcová, Matthias J. Pernerstorfer (eds.) Wien 2013, pp. 488 – 491.
[24] OPATRNY, Alexander. Thematischer Katalog Mathias Öttl. Wien 2012 (Tabulae musicae Austriacae: Kataloge österreichischer Musiküberlieferung 18).
[25] PELLETER, Michael. Denkwürdigkeiten der Stadt Falkenau an der Eger und ihrer nächsten Umgebung. Ein Beitrag zur Geschichte der Deutschböhmens. Falkenau 1876.
[26] PELLETER, Michael. Denkwürdigkeiten der Stadt Falkenau an der Eger und ihrer nächsten Umgebung. Ein Beitrag zur Geschichte der Deutschböhmen. Neue Folge. Tachau 1882.
[27] PERUTKOVÁ, Jana. Fukačovy výzkumy v oblasti staré hudby jako inspirace pro dnešek [Jiří Fukač's Ancient Music Research as an Inspiration for Today]. Musicologica Brunensia 52, 2017, no. 2, pp. 27–41.
[28] PODLAHA, Antonín. Catalogus collectionis operum artis musicae quae bibliotheca capituli metropolitani pragensis asservantur. Pragae 1926.
[29] PROKOP, Vladimír – SMOLA, Lukáš. Sokolovsko: umění, památky a umělci do roku 1945 [Sokolov District: Art, Monuments and Artists]. Sokolov 2014.
[30] RACEK, Jan. Inventář hudebnin tovačovského zámku z konce 17. století [Music Inventory from the Tovačov Stately Home from the End of 17th Century]. In Musikologie I, 1938, pp. 45–68.
[31] RACEK, Jan. Hudební inventáře a jejich význam pro hudebněhistorické bádání [Music Inventories and their Significance for the Music Historical Research]. Časopis moravského musea. Vědy společenské 47, 1962, pp. 135–162.
[32] REICH, Wolfgang – SEIFERT, Siegfried. Exzerpte aus dem Diarium Missionis S. J. Dresdae. In Zelenka-Studien II. Referate und Materialien der 2. Internationalen Fachkonferenz Jan Dismas Zelenka (Dresden und Prag 1995). Wolfgang Reich (ed.), Sankt Augustin 1997 (Deutsche Musik im Osten 12)
[33] RENTON, Barbara Ann. The Musical Culture of Eighteenth-Century Bohemia, with Special Emphasis on the Music Inventories of Osek and the Knights of the Cross. 2 vol., dissertation, The City University of New York 1990.
[34] SEHNAL, Jiří. Adam Michna of Otradovice – Composer. Perspectives on Seventeenth-Century Sacred Music in Czech Lands. Translated by Judith Marie Fiehler. Olomouc 2016.
[35] SEHNAL, Jiří. Figurální hudba ve farních kostelích na Moravě v 17. a 18. století [Figural Music in the Parish Churches in Moravia in the 17th and 18th Centuries]. Hudební věda 33, 1996, no. 2, pp. 159–177.
[37] TALBOT, Michael. The Chamber Cantatas of Antonio Vivaldi. Woodbridge 2006.
[38] TALBOT, Michael. The Sacred Vocal Music of Antonio Vivaldi. Firenze 1995.
[39] TROLDA, Emilián (Emil). Česká církevní hudba v období generálbasu [Czech Sacred Music in the Thorough-Bass-Time]. Cyril 60, 1934, pp. 49–52, 75–78, 103–10; Cyril 61, 1935, pp. 2–7, 25–31, 56–59, 73–78, 98–99).
[40] TROLDA, Emil. Tote Musik (Ein Beitrag zur Musikgeschichte Böhmens). Musica divina 7, 1919, pp. 71–72, 111–112, 139–144, 171–176.
[41] VOGT, Mauritius. Conclave Thesauri Magnae Artis Musicae. Vetero-Pragae 1719
[42] WALTER, Rudolf. Johann Caspar Ferdinand Fischer. Hofkapellmeister der Markgrafen von Baden. Frankfurt am Main 1990.