Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 63

Článek
Zábrodská, Kateřina, Mudrák, Jiří, Květoň, Petr, Blatný, Marek, Machovcová, Kateřina, Šolcová, Iva. Work environment and well-being of academic faculty in Czech universities: a pilot study. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 121–144.

Článek
Šeďová, Klára. What can be better than the best?. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 185–189.

Článek
Romaniuk, Scott N.. [Thompson, Andrew S. In defence of principles: NGOs and human rights in Canada]. The Central European journal of Canadian studies. 2014, roč. 9, č. [1], s. 147–150.

Článek
Budziak, Anna. T. S. Eliot's "La Figlia Che Piange" and the tradition of decadent aestheticism. Brno studies in English. 2014, roč. 40, č. 2, s. 27–45.

Článek
Bilá, Martina. Subjectivity in The Journals of Sylvia Plath and Diaries of Virginia Woolf. Theory and Practice in English Studies. 2014, roč. 7, č. 2, s. 63–72.

Článek
Stachurová, Alexandra. Shift of Perspective in Jacobean Comedies. Theory and Practice in English Studies. 2014, roč. 7, č. 2, s. 83–96.

Článek
Lopičić, Vesna. Serbian memes in the Canadian diaspora: a  case of cultural compromise. The Central European journal of Canadian studies. 2014, roč. 9, č. [1], s. 123–136.

Článek
Rißler, Georg, Bossen, Andrea, Blasse, Nina. School as space: spatial alterations, teaching, social motives, and practices. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 145–160.

Kniha

Článek
Nkemleke, Daniel. Researching the research article in Cameroon English. Brno studies in English. 2014, roč. 40, č. 1, s. 175–203.

Článek
Cvetković, Tanja. Reimagining Canada: Sharon Pollock's The Komagata Maru Incident. The Central European journal of Canadian studies. 2014, roč. 9, č. [1], s. 85–94.

Článek
Dudová, Markéta. [Procházka, Martin; Pilný, Ondřej, ed. Prague English studies and the transformation of philologies]. Brno studies in English. 2014, roč. 40, č. 2, s. 147–149.

Článek
Huschová, Petra. Possibility readings of can and may and their potential interchangeability. Brno studies in English. 2014, roč. 40, č. 1, s. 89–104.

Článek
Ponton, Douglas. Paying the penalty for dishonesty: evaluative language in Scottish football. Brno studies in English. 2014, roč. 40, č. 1, s. 205–225.

Článek
Aito, Ofure O. M.. The poet as town-crier in a nation in conflict: Okigbo's and Ojaide's poetry. Brno studies in English. 2014, roč. 40, č. 2, s. 5–26.

Článek
Slavíčková, Tess. Oratorical style and performance in the epideictic speeches of American presidents. Brno studies in English. 2014, roč. 40, č. 1, s. 227–241.

Článek
Šeďová, Klára, Švaříček, Roman, Sedláček, Martin, Šalamounová, Zuzana. On the way to dialogic teaching: action research as a means to change classroom discourse. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 9–43.

Článek
Dynel, Marta. On the part of ratified participants: ratified listeners in multi-party interactions. Brno studies in English. 2014, roč. 40, č. 1, s. 27–44.

Článek

Článek
Potocco, Marcello. Literary criticism as cultural ideology: the Slovenian and the Canadian perspective. The Central European journal of Canadian studies. 2014, roč. 9, č. [1], s. 111–122.

Článek
Martínez Lirola, María. Legitimating the return of immigrants in Spanish media discourse. Brno studies in English. 2014, roč. 40, č. 1, s. 129–147.

Článek
Sparling, Don. [Kürtösi, Katalin. Modernism on the "margin" - the "margin" on modernism: manifestations in Canadian culture]. The Central European journal of Canadian studies. 2014, roč. 9, č. [1], s. 154–156.

Článek
Eszter, Szenczi. [Kürtösi, Katalin, ed. Canada in eight tongues: translating Canada in Central Europe = Le Canada en huit langues: traduire le Canada en Europe centrale]. The Central European journal of Canadian studies. 2014, roč. 9, č. [1], s. 137–140.

Článek

Článek
Lohrová, Helena. Investigating the language of decision-making: the combined use of discursive practices. Brno studies in English. 2014, roč. 40, č. 1, s. 105–127.

Článek
Molnár, Judit. The intricate nature of the cross-town journey in Rawi Hage's Cockroach. The Central European journal of Canadian studies. 2014, roč. 9, č. [1], s. 59–71.

Článek
Novotný, Petr, Brücknerová, Karla. Intergenerational learning among teachers: an interaction perspective. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 45–79.

Článek
Karbalaei, Sara Soleimani. Iris Murdoch's The Black Prince: a valorization of metafiction as a virtuous aesthetic practice. Brno studies in English. 2014, roč. 40, č. 2, s. 91–107.