Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 36
Článek
Penninckx, Maarten, Quintelier, Amy, Vanhoof, Jan, De Maeyer, Sven, Van Petegem, Peter.
Delphi study on standardized systems to monitor student learning outcomes in Flanders: mechanisms for building trust and/or control?. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 9–31.
Článek
Gerhartz-Reiter, Sabine.
Success and failure in educational careers: a typology. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 135–152.
Článek
Call for papers : Studia Paedagogica 23:4, 2018 : Issue topic: Digital youth and their ways of learning. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 3, s. 177–179.
Článek
Nijhawan, Subin.
Bridging the gap between theory and practice with design-based action research. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 9–29.
Článek
Symeonidis, Vasileios.
Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 131–149.
Článek
Hales, Patrick.
Shifts in teacher talk in a participatory action research professional learning community. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 31–53.
Článek
Šeďová, Klára, Šalamounová, Zuzana, Švaříček, Roman, Sedláček, Martin.
Teachers' emotions in teacher development: do they matter?. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 77–110.
Článek
Šeďová, Klára, Lehesvouri, Sami.
Editorial : How to link teacher education to educational research. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 5–8.
Článek
Hellemans, Lieveke, Haesen, Stefan.
Benefits of a small research study for the teacher education at a university of applied sciences: a case study. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 111–129.
Článek
Lehesvuori, Sami, Hähkiöniemi, Markus, Jokiranta, Kaisa, Nieminen, Pasi, Hiltunen, Jenna, Viiri, Jouni.
Enhancing dialogic argumentation in mathematics and science. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 55–76.
Článek
Kawahara, Koji.
Non-neutrality and setting of standards in degree of change and motion events. Linguistica Brunensia. 2017, roč. 65, č. 2, s. 103–117.
Článek
Szécsényi, Krisztina.
Overt and covert subjects in Hungarian infinitival clauses and their implications for restructuring. Linguistica Brunensia. 2017, roč. 65, č. 2, s. 35–52.
Článek
Lanko Marušič, Franc, Žaucer, Rok.
Coordinate structure constraint: a-/a'- movement vs. clitic movement. Linguistica Brunensia. 2017, roč. 65, č. 2, s. 69–85.
Článek
Boček, Vít.
[Dejkova, Christina. Etimologija i lingvističeskaja kontaktologija: (Rumynskije glagol'nyje zaimstvovanija v odnom bolgarskom govore)]. Linguistica Brunensia. 2017, roč. 65, č. 2, s. 123–125.
Článek
Todorović, Neda.
If you can show the future, I know what you are made of: aspect + modal-temporal domain in Serbian. Linguistica Brunensia. 2017, roč. 65, č. 2, s. 87–101.
Článek
Raković, Sanja.
The role of clitics in Serbian presentative constructions. Linguistica Brunensia. 2017, roč. 65, č. 2, s. 53–68.
Článek
Jardón, Natalia.
Transitivity and self-caused readings in Spanish deverbal nouns. Linguistica Brunensia. 2017, roč. 65, č. 1, s. 21–36.
Článek
Veselý, Arnošt.
Education officials between hierarchies and networks. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 117–133.
Článek
Ceulemans, Carlijne.
How to move beyond the trust–control dilemma? : What insight into the work of educational standards might have to offer. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 33–51.
Článek
Brücknerová, Karla, Novotný, Petr.
Trust within teaching staff and mutual learning among teachers. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 67–95.
Článek
Vanhoof, Jan, Pol, Milan.
Editorial : Trust and control in shaping educational processes. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 5–8.