Název: Approche épilinguistique des adolescents québécois sur la situation linguistique au Québec
Variantní název:
- Epilinguistic approach of local teenagers towards the linguistic situation in Quebec
Vydání
Première édition
Místo vydání
Brno
Nakladatel
Masaryk University Press
Rok vydání
2020
Rozsah
208 stran
Edice
- Opera Facultatis philosophicae Universitatis Masarykianae = Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity; 505
ISBN
978-80-210-9732-2
978-80-210-9733-9 (online ; pdf)
Trvalý odkaz (DOI): https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9733-2020
Trvalý odkaz (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/143534
Odkaz do knihovního katalogu MU: 6478572
Více
Anotace
- Hlavním tématem této knihy je empirické ověření obecně rozšířených domněnek týkajících se postoje mladých lidí k aktuální jazykové situaci v kanadské provincii Quebec. Analýza založená na kvantitativním a kvalitativním výzkumu v terénu (Gatineau, Montreal, Quebec, Saint-Gabriel-de-Valcartier) se skládá z 683 dotazníků a více než 7 hodin zvukových záznamů rozhovorů. Analýza pracuje s následujícími faktory: věk (průměrný věk respondentů byl 14,8 let), pohlaví a bydliště. Rozdělení respondentů do tří jazykových skupin následně přispělo ke zjištění, zda při diverzifikaci jejich názorů hraje zásadní roli jednojazyčnost, dvojjazyčnost či vícejazyčnost.
- The main topic of this book is the empirical verification of generally widespread assumptions concerning the attitude of young people's view of the language situation in Quebec. The analysis, based on quantitative and qualitative research in the field (Gatineau, Montreal, Quebec, Saint-Gabriel-de-Valcartier), consists of 683 questionnaires and more than 7 hours of recorded interviews. The factors applied for the analysis were age (average of the respondents was 14.8 years), sex, and residence. The respondents were as well divided into three language groups to discover if monolingualism, bilingualism, or multilingualism is a crucial role in the diversification of their opinions.
Předmětová hesla
Ústav FF MU
Obor
Licence: Neurčená licence
Držitel práv
Masarykova univerzita
Petra Klapuchová
Přístupová práva
otevřený přístup
Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Introduction | 9–12 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
1 | | Parcours historique de l'évolution de(s) identité(s) au Québec | 13–32 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
2 | | Terrains de recherche : autour du facteur diatopique et des spécificités du groupe ciblé | 33–41 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
3 | | Enjeux méthodologiques | 43–72 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
4 | | Groupes linguistiques des jeunes enquêtés | 73–88 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
5 | | Analyse du langage des jeunes Québécois au quotidien en relation avec les anglicismes | 89–123 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
6 | | Diversité dans l'usage des emprunts : analyse des anglicismes deadline, lousse, skill, job, noob | 125–150 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
7 | | Aménagement linguistique du point de vue des adolescents québécois contemporains | 151–181 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Conclusion | 183–187 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Epilinguistic approach of local teenagers towards the linguistic situation in Quebec : summary | 189–190 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Références bibliographiques | 191–198 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Liste des graphiques | 199–200 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Liste des tableaux | 201–202 Klapuchová, Petra |
Chapter number | Title | Custom text |
---|---|---|
Annexe questionnaire | [203]–208 Klapuchová, Petra |