Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 259

Článek
Bárta, Boleslav, Ludvíková, Helena. The difference in emotional irritability between asthmatic and normal children. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, roč. 15, č. I1, s. 7–12.

Článek
Široký, Hugo. Psychodrama as a modern instrument of moral education. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, roč. 16, č. I2, s. 7–14.

Článek
Vlčková, Kateřina, Berger, Janek, Völkle, Manuel. Classification theories of foreign language learning strategies: an exploratory analysis. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 93–113.

Článek
Schratz, Michael, Schwarz, Johanna F., Westfall-Greiter, Tanja. Looking at two sides of the same coin: phenomenologically oriented vignette research and its implications for teaching and learning. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 57–73.

Článek
Schratz, Michael. The development of qualitative research in German speaking countries. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1996, roč. 45, č. U1, s. 93–102.

Článek
Szablicka-Žak, Jolanta, Walasek, Stefania. The teaching of civics and citizenship in Poland from historical perspective (16th - 20th cent.). Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. U, Řada pedagogická. 1997, roč. 46, č. U2, s. 129–138.

Kapitola
Haváč, Ondřej. Závěrečné shrnutí. In: Haváč, Ondřej. Exil a identita : posrpnový exil v Rakousku a Švýcarsku. 2022, s. 234–243.

Kapitola
Haváč, Ondřej. Bibliografie. In: Haváč, Ondřej. Exil a identita : posrpnový exil v Rakousku a Švýcarsku. 2022, s. 249–261.

Kapitola
Haváč, Ondřej. Exile and identity : the post-Prague Spring exile in Austria and Switzerland : summary. In: Haváč, Ondřej. Exil a identita : posrpnový exil v Rakousku a Švýcarsku. 2022, s. 244–248.

Kapitola
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří. Myth: an attempt at understanding university history. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture. 2019, s. 10–19.

Kapitola
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří. The myth of autonomous university governance. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture. 2019, s. 159–187.

Kapitola
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří. The myth of contributing to society. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture. 2019, s. 125–158.

Kapitola
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří. The history of university culture and some current issues. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture. 2019, s. 208–221.

Kapitola
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří. The myth of university freedom. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture. 2019, s. 20–37.

Kapitola
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří. The myth of the unified university. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture. 2019, s. 69–105.

Kapitola
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří. Myth and traditions of Central European university culture : (an introduction for international readers). In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture. 2019, s. 7–9.

Kapitola
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří. The myth of territory. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture. 2019, s. 188–207.

Kapitola
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří. Name index. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture. 2019, s. 242–245.

Kapitola
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří. The myth of indisputable foundations. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture. 2019, s. 106–124.

Kapitola
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří. Bibliography and sources. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture. 2019, s. 224–241.

Kapitola
Fasora, Lukáš, Hanuš, Jiří. The Humboldtian myth. In: Fasora, Lukáš. , Hanuš, Jiří. Myths and traditions of Central European university culture. 2019, s. 38–68.

Kapitola
Šalamounová, Zuzana. Summary. In: Šalamounová, Zuzana. Socializace do školního jazyka. 2015, s. 171–173.

Kapitola
Zounek, Jiří. E-learning – one of the forms of learning in modern society (summary). In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, s. 145–148.

Kapitola
Zounek, Jiří. Literatura. In: Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. 2009, s. 149–159.

Kapitola
Záleská, Klára. Bibliografie. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, s. 132–152.

Kapitola
Záleská, Klára. Immigrant children's support of their school adaptation : an insight into the Czech and Norwegian practice : summary. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, s. 130–131.

Kapitola
Záleská, Klára. Seznamy. In: Záleská, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : náhled do české a norské praxe. 2020, s. 153–155.

Kapitola
Chlup, Otokar. Investigation of psychical manifestations of defective school-childern : summary. In: Chlup, Otokar. Výzkum duševních projevů u dětí méně schopných. 1925, s. 105–108.