Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 249

Článek
Bárta, Boleslav, Ludvíková, Helena. The difference in emotional irritability between asthmatic and normal children. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, roč. 15, č. I1, s. 7–12.

Článek
Široký, Hugo. Psychodrama as a modern instrument of moral education. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, roč. 16, č. I2, s. 7–14.

Článek
Studia philosophica. Studia philosophica. 2014, roč. 61, č. 2, s. 106–[107].

Článek
Plašienková, Zlatica, Slobodian, Oksana. Some ethical-religious views of Nikolai O. Lossky and Eugene V. Spektorsky : (searching for thought parallels). Studia philosophica. 2019, roč. 66, č. 2, s. 7–23.

Článek
Studia philosophica. Studia philosophica. 2014, roč. 61, č. 1, s. 102–[103].

Článek
Studia philosophica. Studia philosophica. 2018, roč. 65, č. 1-2, s. 140–141.

Článek
Klimeš, Jan. Seeking the pattern of aesthetic value in a work of art. Pro-Fil. 2012, roč. 13, č. 1, s. 8–28.

Článek
Švaňa, Lukáš. Jus post bellum and global responsibility for peace. Pro-Fil. 2020, roč. 21, č. 2, s. 18–29.

Článek
Bělohrad, Radim. Editorial. Pro-Fil. 2017, roč. 18, č. 2, s. 1.

Článek
Brożek, Anna. The significance of Kazimierz Twardowski in philosophy and culture. Pro-Fil. 2014, roč. 15, č. 1, s. 32–46.

Článek
Pushpakumara, Saman. [Žižek, Slavoj. Less than nothing: Hegel and the shadow of dialectical materialism]. Pro-Fil. 2014, roč. 15, č. 1, s. 116–126.

Článek

Článek
Petrufová Joppová, Michaela. The three final doctrines of Spinoza : intuition, amor Dei, the eternity of the mind. Pro-Fil. 2020, roč. 21, č. 1, s. 41–50.

Článek
Korda, Tomáš. Hegel: why liberal thought is not anti-totalitarian enough. Pro-Fil. 2020, roč. 21, č. 1, s. 24–40.

Článek
Fanti Rovetta, Francesco. Framing deceptive dynamics in terms of abductive cognition. Pro-Fil. 2020, roč. 21, č. 1, s. 1–10.

Článek
Paseka, Angelika, Rabušicová, Milada. Parental involvement: changes and challenges : editorial. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 5–10.

Článek
Ule, Mirjana, Živoder, Andreja. "Good" parenting : parental support in education as a factor in inequality. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 11–28.

Článek
Freires, Thiago, Pereira, Fátima. Parental and family involvement in schools : perceptions of young Brazilian and Portuguese people from underprivileged contexts. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 29–48.

Článek
Ali-Rweide, Tahani. Parental involvement in Palestine. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 49–71.

Článek
Kobakhidze, Magda Nutsa, Šťastný, Vít. Theoretical perspectives on the role of parents in shadow education. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 73–95.

Článek
Dombinskaya, Natalia. Ukrainian parents' engagement with Czech public schools : challenges and roles for parents. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 97–118.

Článek
Call for proposals : ICET 61st World Assembly 2017, 28-30 June 2017. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 3, s. 191–[194].

Článek
Lefstein, Adam, Israeli, Mirit, Pollak, Itay, Bozo-Schwartz, Maya. Investigating dilemmas in teaching: towards a new form of pedagogical scholarship. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 9–36.

Článek
Nehyba, Jan. The social neuroscience of education : a book review. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 129–134.

Článek

Článek
Sedláček, Martin, Pol, Milan, Hloušková, Lenka, Lazarová, Bohumíra, Novotný, Petr. Internal setting and organisational learning in schools. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 75–92.

Článek
Šeďová, Klára, Pol, Milan. Editorial. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 5–8.

Článek
Brücknerová, Karla. Jak poznáme kvalitní kombinované studium? : pilíře kvality v hodnocení zralými studenty. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 1, s. 125–144.