Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 1019

Článek
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš. A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 77–96.

Článek
Nekardová, Barbora. The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 131–149.

Článek
Back matter. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. .

Článek
Pol, Milan, Hloušková, Lenka, Novotný, Petr, Sedláček, Martin. Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám. Studia paedagogica. 2010, roč. 15, č. 1, s. 85–105.

Článek
Makovská, Zuzana. Čas psaní : vývoj dětské literární tvorby v dialogu s kulturou dospělých. Studia paedagogica. 2010, roč. 15, č. 1, s. 203–206.

Článek
Filagová, Markéta. (Na)časovanie sa v materskej škole. Studia paedagogica. 2010, roč. 15, č. 1, s. 47–63.

Článek
Contents. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 3–4.

Článek
Tieben, Nicole. Ready to study? : academic readiness of traditional and non-traditional students in Germany. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 11–34.

Článek
Malach, Josef, Vicherková, Dana, Barot, Tomáš. Locus of control analysed with regards to non-traditional tertiary students of education. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 135–159.

Článek
Dotta, Leanete Thomas, Leite, Carlinda, Lopes, Amélia. Entering higher education after 30 : what can be learned from biographical narratives of non-traditional students. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 115–134.

Článek
Rozvadská, Katarína. Identity struggles of adult returners. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 183–199.

Článek
Brändle, Tobias, Ordemann, Jessica. Same same but different? : non-traditional students and alumni in Germany. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 35–50.

Článek
Carreira, Pedro, Lopes, Ana Sofia. Mature vs young working students : similarities, differences, and drivers of graduation and dropout. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 73–91.

Článek
Rabušicová, Milada. Editorial. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 5–10.

Článek
Front matter. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. .

Článek
Bron, Agnieszka, Thunborg, Camilla. Struggles in becoming employable : non-traditional student narratives of the transition from higher education to working life in Sweden. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 161–182.

Článek
Back matter. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. .

Článek
Brücknerová, Karla, Rozvadská, Katarína, Knotová, Dana, Juhaňák, Libor, Rabušicová, Milada, Novotný, Petr. Educational trajectories of non-traditional students : stories behind numbers. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 4, s. 93–114.

Článek
Contents. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 3.

Článek
Dellen, Theo van. Learning for work from the past, in the present, and into the future?. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 9–24.

Článek
Hlaďo, Petr, Ježek, Stanislav. Measurement of career-specific parental behaviors perceived by Czech adolescents. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 101–135.

Článek
Ziebell, Natasha, Clarke, David. Curriculum alignment : performance types in the intended, enacted, and assessed curriculum in primary mathematics and science classrooms. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 175–203.

Článek
Toiviainen, Hanna, Vetoshkina, Liubov. Learning for the complex object of work in a digital printing network. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 25–42.

Článek

Článek
Novotný, Petr, Evans, Karen. Editorial : Learning and work. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 5–7.

Článek
Švaříček, Roman. Sůl a pepř pedagogických věd : editorial. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 1, s. 5–8.