Vyhledávání
Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 53
Článek
Thaler, Marleen.
How modern is technology? : the link between prehistoric UFOs and modern traditionalism. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 7–24.
Článek
Chvaja, Radim.
[Rossano, Matt J. Ritual in human evolution and religion: psychological and ritual resources]. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 83–85.
Článek
Rajtíková, Katarína Dženisa.
[Holba, Jiří. Kauzalita v buddhistickém myšlení]. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 81–83.
Článek
French, Aaron.
Parallel metaphors in theosophy and transhumanism. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 25–43.
Článek
Kapcár, Andrej.
The aesthetics of the machine-god : transcendence, salvation, or dystopia in the image of the technological god-entity. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 45–76.
Článek
Marrone, Tancredi, Kapcár, Andrej.
Introduction : Deus ex Machina : Transcending Esoteric Traditions through Modern Technology. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 3–6.
Článek
Havelka, Ondřej.
[Falen, Douglas J. African science: witchcraft, vodun, and healing in Southern Benin]. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 86–88.
Článek
Nenadalová, Jana, Menšíková, Tereza.
"Metal Studies in Central/Eastern Europe : 1st (online) workshop" on extreme music and its academic studies. Religio. 2022, roč. 30, č. 1, s. 77–80.
Článek
Válek, František, Mokrý, Matouš, Hernandez, Evelyne.
Rozhovor s Mgr. Evelyne Hernandez. Sacra. 2022, roč. 20, č. 1, s. 36–44.
Článek
Koppová, Kateřina, Dvořáčková, Terezie.
Marking 10 Years of LEVYNA: Shifting Topics and Tools of CESR. Sacra. 2022, roč. 20, č. 1, s. 45–48.
Článek
Marša, Vít.
[Pavlíček, Ota, ed. Jeroným Pražský: středověký intelektuál, mučedník české reformace a hrdina národní tradice]. Sacra. 2022, roč. 20, č. 1, s. 49–52.
Článek
Válek, František, Mokrý, Matouš.
Výběr z nově vydaných titulů z oblasti studia náboženství starověkého východního Středomoří. Sacra. 2022, roč. 20, č. 1, s. 53–57.
Článek
Pavlasová, Lenka, Robová, Jarmila, Uličná, Klára, Vondrová, Naďa, Stará, Jana, Novotná, Magdalena.
Vliv přípravného studia učitelů na rozvoj jejich profesního vidění. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 1, s. 13–33.
Článek
Šejna, Erik.
Postoje žáků nižšího sekundárního vzdělávání k homosexualitě. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 1, s. 153–169.
Článek
Šalamounová, Zuzana.
Základní školy v procesu adaptace na výuku na dálku : vícepřípadová studie. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 1, s. 35–66.
Článek
Cígler, Hynek, Ježek, Stanislav, Širůček, Jan, Lacinová, Lenka.
Hodnocení bakalářských prací jako přijímací kritérium do navazujícího magisterského studia : psychometrická kazuistika. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 1, s. 93–124.
Článek
Švaříček, Roman.
Věda je jen jedna : editorial. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 1, s. 5–11.
Článek
Pivarč, Jakub.
Psychometrické vlastnosti dotazníku The Teacher Efficacy for Inclusive Practices (TEIP) : adaptace české verze škály u učitelů mateřských škol. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 1, s. 125–152.
Článek
Smith, Kari, Brücknerová, Karla.
Rethinking the essential questions in higher education : editorial. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 5–7.
Článek
Lintner, Tomáš, Šeďová, Klára.
Aiming for active student participation in online university lessons : a case study of two teachers during emergency remote teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 9–34.
Článek
Almeida, Marta Mateus de, Viana, Joana, Alves, Mariana Gaio.
Exploring teaching conceptions and practices : a qualitative study with higher education teachers in Portugal. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 35–53.
Článek
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus.
Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 55–75.
Článek
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš.
A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 77–96.
Článek
Říčan, Jaroslav, Kroufek, Roman.
Factor structure of a self-report questionnaire determining the epistemic beliefs of primary school and kindergarten student teachers in the science domain. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 97–129.
Článek
Nekardová, Barbora.
The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 131–149.
Článek
Ghanbari Barzian, Ali, Ganjvar, Mahdi.
New spiritual movements as autonomous religiosity of Iranian young adults. Religio. 2022, roč. 30, č. 2, s. 91–112.
Článek
Špiclová, Zdeňka.
Náboženství a tanec : komparace perspektivy fenomenologie náboženství s poznatky kognitivní vědy o náboženství. Religio. 2022, roč. 30, č. 2, s. 113–134.