Vyhledávání
Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 105
Článek
Sarikoudi, Georgia.
"Όταν πεθάνω να με θάψετε στο χωριό" : Η μετακομιδή οστών ως μορφή επαναπατρισμού των Ελλήνων πολιτικών προσφύγων από την Τσεχοσλοβακία. Neograeca Bohemica. 2015, roč. 15, č. [1], s. 47–64.
Článek
Vořechovská, Dita.
[Kulhánková, Markéta; Sumelidu, Simone. Úvod do studia novořečtiny]. Neograeca Bohemica. 2015, roč. 15, č. [1], s. 127–129.
Článek
Kulhánková, Markéta.
[Konečný, Milan. Česko-novořecký slovník]. Neograeca Bohemica. 2015, roč. 15, č. [1], s. 124.
Článek
Votavová Sumelidisová, Nicole.
Μορφές του χιούμορ στην υπερρεαλιστική ποίηση του Νίκου Εγγονόπουλου και του Ανδρέα Εμπειρίκου. Neograeca Bohemica. 2015, roč. 15, č. [1], s. 89–103.
Článek
Votavová Sumelidisová, Nicole.
[Pavel, Ota. Μια ζωή ψαρεύοντας. Μετάφραση Κώστας Τσίβος. Πρόλογος και επιμέλεια Δημήτρης Νόλλας]. Neograeca Bohemica. 2015, roč. 15, č. [1], s. 125–127.
Článek
Lalić, Jan.
2015 Summer Seminar on Nationalism, Religion and Violence. Neograeca Bohemica. 2015, roč. 15, č. [1], s. 120–122.
Článek
Simonová, Jaroslava.
Postoje rodičů k volbě základní školy. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 3, s. 69–88.
Článek
Sedláčková, Jana.
Typologie rodinných vypravěčů. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 3, s. 145–159.
Článek
Zounek, Jiří, Knotová, Dana, Šimáně, Michal.
Výzkum soudobých dějin pedagogiky a školství: k metodologickým otázkám historicko-pedagogického výzkumu. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 3, s. 89–112.
Článek
Koubek, Petr, Janík, Tomáš.
Výzkumy subjektivních teorií učitelů v kontextu profesního rozvoje: přehledová studie. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 3, s. 47–67.
Článek
Dellen, Theo van.
The Dutch lifelong learning scene: continuing unresolved issues and two alternative perspectives. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 9–32.
Článek
Oliveira, Gisela.
Employability and learning transfer: what do students experience during their placements?. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 123–138.
Článek
Jarvis, Peter, Rabušicová, Milada, Nehyba, Jan.
Adult learning as a lifelong concern: interview with Peter Jarvis. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 109–122.
Článek
Häbig, Julia.
Cooperation between parents and schools from a student perspective. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 155–165.
Článek
Bilgin-Aksu, Mualla, Aksu, Türkan, Polat, Soner.
School administrator self-esteem and its relationship to trust in teachers. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 33–51.
Článek
Holm, Claus, Martinsen, Anders.
Mapping the relationship between higher education and sustainable development. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 71–84.
Článek
Novotný, Petr.
Mind the gap: or better still, bridge it! : editorial. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 5–8.
Článek
Bergnell Karlsson, Anneli.
"Let's pretend this [orange] is you!" : preschool children making meaning of a multimodal illustration offered at a Swedish Science Center. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 139–153.
Článek
Šmideková, Zuzana.
Learning to swim in a digital ocean. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 167–171.
Článek
Rabušicová, Milada, Pevná, Kateřina, Vařejková, Zuzana.
Surrogate grandparents as actors in intergenerational learning. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 85–107.
Článek
Straková, Jana, Simonová, Jaroslava.
Beliefs of Czech teachers as a prerequisite for effective teaching. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 53–70.
Článek
Molinari, Luisa, Mameli, Consuelo.
Triadické interakce ve výukové komunikaci. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 3, s. 7–19.
Článek
Ferdanová, Jitka.
Typologie výukových strategií podporující inkluzi ve vzdělávání. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 3, s. 131–144.