Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 52

Článek
Boček, Vít. Sto let po Dawkinsovi: dvojí život "maloasijské řečtiny" : (Heleně Kurzové k 80. narozeninám). Neograeca Bohemica. 2016, roč. 16, č. [1], s. 145–153.

Článek
List of contributors. Neograeca Bohemica. 2016, roč. 16, č. [1], s. 166–167.

Článek
Votavová Sumelidisová, Nicole. [Dimadis, Konstantinos A. Power and Prose Fiction in Modern Greece]. Neograeca Bohemica. 2016, roč. 16, č. [1], s. 154–159.

Článek
Seiragakis, Manolis. Η Τρισεύγενη του Κωστή Παλαμά στο ΚΘΒΕ (1963). Neograeca Bohemica. 2016, roč. 16, č. [1], s. 49–71.

Článek
Diamantopoulou, Lilia. Στίχοι υφαντοί : Βυζαντινά αρ–ιστουργήματα. Neograeca Bohemica. 2016, roč. 16, č. [1], s. 99–138.

Článek
Boskovic, Vladimir. On fire, light, and volcanoes : tracing a 'Forgotten Ethics' in Elytis and Camus. Neograeca Bohemica. 2016, roč. 16, č. [1], s. 9–30.

Článek
Karasová, Nikola. Lidový svaz – Zlatý úsvit : řecká krajní pravice v době krize. Neograeca Bohemica. 2016, roč. 16, č. [1], s. 73–98.

Článek
Auzká, Tereza. Kulatý stůl v Knihovně Václava Havla : The Past, Present and Future of Global Migration. Neograeca Bohemica. 2016, roč. 16, č. [1], s. 139–140.

Článek
Surovčák, Martin. [Konečný, Milan. Česko-novořecký slovník]. Neograeca Bohemica. 2016, roč. 16, č. [1], s. 162–165.

Článek
Patrício, Maria Raquel, Osório, António. Intergenerational learning with ICT: a case study. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 83–99.

Článek
Kamanová, Lenka, Pevná, Kateřina, Rabušicová, Milada. A family business as a space for intergenerational learning interactions. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 43–66.

Článek
Holte, Kjersti Lien. Homework in primary school: could it be made more child-friendly?. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 4, s. 13–33.

Článek
Hasnat, Mahammad Abul. Parents' perception of their involvement in schooling activities: a case study from rural secondary schools in Bangladesh. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 4, s. 137–149.

Článek
Gobbo, Francesca. Educational engagement, care, and inclusion: a narrative about La Giostra, a nursery school in Florence. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 4, s. 117–136.

Článek
Čejková, Ingrid. Narrative inquiry: a classroom full of researchers. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 4, s. 169–173.

Článek
Bunting, Mette, Moshuus, Geir H.. Framing narratives: youth and schooling, silencing and dissent. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 4, s. 35–52.

Článek
Havigerová, Jana Marie, Smetanová, Veronika, Křoustková-Moravcová, Iva. Talent and creativity in preschool age children: a pilot study. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 4, s. 77–98.

Článek
Švaříček, Roman. Editorial. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 4, s. 5–12.

Článek
Navrátilová, Jana. Changes in friendships as a result of students' transition from grade four to grade five of primary school. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 4, s. 151–168.

Článek
Gavora, Peter. Preschool children in book-reading situations with parents: the perspective of personal agency theory. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 4, s. 99–116.

Článek
Lojdová, Kateřina. Student nonconformity at school. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 4, s. 53–76.

Článek
Bottery, Mike. The future of intergenerational learning: redefining the focus?. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 9–24.

Článek
Nováčková, Eva. Effects of intergenerational learning in a small manufacturing company. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 117–130.

Článek
Cortellesi, Giulia, Kernan, Margaret. Together old and young: how informal contact between young children and older people can lead to intergenerational solidarity. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 101–116.

Článek
Vařejková, Zuzana, Žďárková, Veronika. Intergenerational learning in contemporary Europe. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 147–150.

Článek
Franz, Julia, Scheunpflug, Annette. A systematic perspective on intergenerational learning: theoretical and empirical findings. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 25–41.