Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 126

Kapitola
Kačer, Tomáš. Epilogue. In: Kačer, Tomáš. New messengers : short narratives in plays by Michael Frayn, Tom Stoppard and August Wilson. 2013, s. 129–130.

Kapitola
Kačer, Tomáš. The old messenger. In: Kačer, Tomáš. New messengers : short narratives in plays by Michael Frayn, Tom Stoppard and August Wilson. 2013, s. 19–28.

Kapitola
Kačer, Tomáš. The Prague School theory of theatre and drama. In: Kačer, Tomáš. New messengers : short narratives in plays by Michael Frayn, Tom Stoppard and August Wilson. 2013, s. 37–44.

Kapitola
Kačer, Tomáš. Introduction. In: Kačer, Tomáš. New messengers : short narratives in plays by Michael Frayn, Tom Stoppard and August Wilson. 2013, s. 9–14.

Kapitola
Kačer, Tomáš. Works cited. In: Kačer, Tomáš. New messengers : short narratives in plays by Michael Frayn, Tom Stoppard and August Wilson. 2013, s. 131–136.

Kapitola
Kačer, Tomáš. Introducing new messengers. In: Kačer, Tomáš. New messengers : short narratives in plays by Michael Frayn, Tom Stoppard and August Wilson. 2013, s. 65–69.

Kapitola
Kačer, Tomáš. Informing (about) the actual world. In: Kačer, Tomáš. New messengers : short narratives in plays by Michael Frayn, Tom Stoppard and August Wilson. 2013, s. 111–124.

Kapitola
Kačer, Tomáš. Pushing the action forward. In: Kačer, Tomáš. New messengers : short narratives in plays by Michael Frayn, Tom Stoppard and August Wilson. 2013, s. 73–83.

Kapitola
Kačer, Tomáš. Morphology and the theory of actants. In: Kačer, Tomáš. New messengers : short narratives in plays by Michael Frayn, Tom Stoppard and August Wilson. 2013, s. 45–50.

Kapitola
Kačer, Tomáš. Interpreting for others. In: Kačer, Tomáš. New messengers : short narratives in plays by Michael Frayn, Tom Stoppard and August Wilson. 2013, s. 85–109.

Kapitola
Kačer, Tomáš. The poetic tradition. In: Kačer, Tomáš. New messengers : short narratives in plays by Michael Frayn, Tom Stoppard and August Wilson. 2013, s. 29–35.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Možnosti teoretických závěrů. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 121–145.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Komunikace prostřednictvím muder – lingvistické aspekty; vyjadřování vyšších významových celků, základy gramatiky. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 89–119.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Slovníček pojmů. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 151–153.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Mudry typu samjuta podle Nátjašástry. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 178–180.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Úvod. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 11–14.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Gesta rukou v odlišných kontextech. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 31–40.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Summary. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 236.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Mudry typu samjuta v bharatanátjam. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 181–186.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Bharatanátjam – sekvence muder z příběhu Múšika váhana v podání tanečnice Bhakti Déví. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 189–191.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Prameny. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 219–222.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Další obrazové přílohy. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 207–217.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Shrnutí. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 235.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Závěr. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 147–148.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Mudry typu asamjuta v kathakali. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 166–171.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Mudry typu asamjuta podle Nátjašástry. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 154–159.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Gesta rukou v divadelní tradici. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 41–88.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Mudry typu asamjuta v bharatanátjam. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 160–165.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Tradiční formy indického divadelního umění a jejich výrazové prostředky. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 15–30.

Kapitola
Havlíčková Kysová, Šárka. Bharatanátjam – sekvence muder/příběh z tance Mohámána Yen Mide Varanam v podání tanečnice Bhakti Déví. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, s. 192–196.