Vyhledávání
Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 30
Kapitola
Franek, Juraj.
Kognitivní religionistika (1): Metodologie. In: Franek, Juraj. Naturalismus a protekcionismus ve studiu náboženství.
2017, s. 157–190.
Kapitola
Franek, Juraj.
Závěr: Návrat ztraceného syna?. In: Franek, Juraj. Naturalismus a protekcionismus ve studiu náboženství.
2017, s. 245–255.
Kapitola
Franek, Juraj.
Kognitivní religionistika (3): Praxe. In: Franek, Juraj. Naturalismus a protekcionismus ve studiu náboženství.
2017, s. 214–244.
Kapitola
Franek, Juraj.
Naturalism and protectionism in the study of religions : summary. In: Franek, Juraj. Naturalismus a protekcionismus ve studiu náboženství.
2017, s. 256–264.
Článek
Mokrý, Matouš, Vrzal, Miroslav.
Výběr z titulů z oblasti akademického studia metalu a satanismu. Sacra. 2017, roč. 15, č. 2, s. 121–125.
Článek
Rodriguez, Luis Carlos.
Schmidt, Leigh (2012). Restless souls: The making of American spirituality from Emerson to Oprah, Second edition with a new preface. Sacra. 2017, roč. 15, č. 1, s. 84–86.
Kapitola
Sedláček, Tibor.
Evidence of the early religion of the Hurrians in ancient Urkesh : summary. In: Sedláček, Tibor. Doklady raného náboženstva Churritov v starovekom Urkeši.
2017, s. 126–129.
Kapitola
Franek, Juraj.
Kognitivní religionistika (2): Terminologie. In: Franek, Juraj. Naturalismus a protekcionismus ve studiu náboženství.
2017, s. 191–213.
Článek
Hales, Patrick.
Shifts in teacher talk in a participatory action research professional learning community. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 31–53.
Článek
Šeďová, Klára, Šalamounová, Zuzana, Švaříček, Roman, Sedláček, Martin.
Teachers' emotions in teacher development: do they matter?. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 77–110.
Článek
Šeďová, Klára, Lehesvouri, Sami.
Editorial : How to link teacher education to educational research. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 5–8.
Článek
Hellemans, Lieveke, Haesen, Stefan.
Benefits of a small research study for the teacher education at a university of applied sciences: a case study. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 111–129.
Článek
Lehesvuori, Sami, Hähkiöniemi, Markus, Jokiranta, Kaisa, Nieminen, Pasi, Hiltunen, Jenna, Viiri, Jouni.
Enhancing dialogic argumentation in mathematics and science. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 55–76.
Článek
Nijhawan, Subin.
Bridging the gap between theory and practice with design-based action research. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 9–29.
Článek
Symeonidis, Vasileios.
Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 131–149.
Článek
Kutyło, Łukasz.
In search of a new approach to strictness theory: social identity and the growth of Jewish denominations in the United States. Religio. 2017, roč. 25, č. 1, s. 25–42.
Článek
Turska-Kawa, Agnieszka, Wojtasik, Waldemar.
Diversity of Roman Catholics in Poland and their socio-institutional preferences. Religio. 2017, roč. 25, č. 1, s. 43–68.
Článek
Call for papers : Studia Paedagogica 23:4, 2018 : Issue topic: Digital youth and their ways of learning. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 3, s. 177–179.
Článek
Penninckx, Maarten, Quintelier, Amy, Vanhoof, Jan, De Maeyer, Sven, Van Petegem, Peter.
Delphi study on standardized systems to monitor student learning outcomes in Flanders: mechanisms for building trust and/or control?. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 9–31.
Článek
Gerhartz-Reiter, Sabine.
Success and failure in educational careers: a typology. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 135–152.
Článek
Veselý, Arnošt.
Education officials between hierarchies and networks. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 117–133.
Článek
Ceulemans, Carlijne.
How to move beyond the trust–control dilemma? : What insight into the work of educational standards might have to offer. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 33–51.
Článek
Brücknerová, Karla, Novotný, Petr.
Trust within teaching staff and mutual learning among teachers. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 67–95.
Článek
Vanhoof, Jan, Pol, Milan.
Editorial : Trust and control in shaping educational processes. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 5–8.
Článek
Quintelier, Amy.
Methods and modalities of effective school inspections. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 153–157.
Článek
Schweizer, Annika, Niedlich, Sebastian, Adamczyk, Judith, Bormann, Inka.
Approaching trust and control in parental relationships with educational institutions. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 97–115.
Článek
Niklasson, Laila.
Trust and control in implementing changes: a study of how principals handle changes in time allocated for math in primary schools. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 53–65.
Článek
Testa, Alessandro.
Ritual zoomorphism in medieval and modern European folklore: some sceptical remarks on a possible connection with a hypothetical Eurasian shamanism. Religio. 2017, roč. 25, č. 1, s. 3–24.
Článek
Wiebe, Donald.
The "Luther (Martin) Effect" on the study of religion – up to eighty. Religio. 2017, roč. 25, č. 1, s. 99–108.