Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 39

Článek
Jocoy, Stacey. Captain Macheath's execution lament in The Beggar's Opera. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 78–91.

Článek
Grant, Teresa. "With old plays you have so long been cloyed": James Shirley's influence on Aphra Behn. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 43–60.

Článek
Volceanov, George. Shakespeare on the page in Romania: before and after 1989. Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 33–46.

Článek
Almási, Zsolt, Földváry, Kinga. Introduction. Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 7–13.

Článek
Wild, Jana. Macbeth, petty bourgeois. Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 209–221.

Článek
Mišterová, Ivona. Mission (im)possible? Cross-gendered Shakespeare on Czech stages after 1989. Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 171–185.

Článek
Cinpoeş, Nicoleta. Shakestivalling' in the New Europe. Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 83–101.

Článek
Havlíčková Kysová, Šárka. Singing in the blend: stagings of Verdi's operatic Shakespeare in the Czech Republic after 1989. Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 189–208.

Článek
Müller, Péter. Institutional structure, social function, and the Shakespeare repertoire in Hungary after 1989–1990. Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 47–64.

Článek
Cetera-Włodarczyk, Anna. Shakespeare in purgatory: (re)writing the history of the post-war reception. Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 17–32.

Článek

Článek
Kowalcze-Pawlik, Anna. Meaningless acts: migratory aesthetics in Krzysztof Warlikowski's and Paweł Miśkiewicz's dystopian adaptations of The Tempest. Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 121–138.

Článek
Deres, Kornélia. Emerging postdramatic aesthetics and Shakespeare in Hungarian theatre. Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 105–119.

Článek
Reuss, Gabriella. Shakespeare in the post-1989 Hungarian Puppet Scene. Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 151–170.

Článek
Földváry, Kinga. Reappropriations of Shakespearean history on the post-communist Hungarian stage. Theatralia. 2021, roč. 24, č. Special Issue, s. 239–253.

Článek
Havlíčková Kysová, Šárka. Conceptual metaphor theory cannot be just conceptual. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 267–270.

Článek
Mikyšková, Anna, Škrobánková, Klára. The Emperor of the Zoom: Aphra Behn and the Many Challenges of Zoom Productions. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 295–298.

Článek
Braga Riera, Jorge. Translation and performance cultures: Spanish drama and Restoration England. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 101–118.

Článek
Krajník, Filip. Restored and de-restored: killing off Garrick in John Philip Kemble's King Lear. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 92–100.

Článek
Cetera-Włodarczyk, Anna, Pożar, Przemysław. Polish translations of Restoration comedy in early Communist period: the cross-section of ideology and academy. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 136–145.

Článek
Škrobánková, Klára, Drábek, Pavel, Eubanks Winkler, Amanda. "Performance can reveal paths forward": interview with Amanda Eubanks Winkler. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 255–261.

Článek
Morini, Massimiliano. Restoration theatre, indirect translation and the canon: Settle's Guarini. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 34–42.

Článek
Hájková, Simona. Revisiting Restoration theatre through transnational interactions. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 303–308.

Článek
Škrobánková, Klára, Drábek, Pavel. Editorial. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 7–10.

Článek
Poláčková, Eliška. Enacting the Bible in Medieval and Early Modern Drama. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 263–266.

Článek
Škrobánková, Klára. Notes on the new edition of Marcello's Il teatro alla moda. Theatralia. 2021, roč. 24, č. 1, s. 271–273.

Článek