Vyhledávání
Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 33
Kapitola
Šimáně, Michal.
Czech minority education in the Czechoslovak Republic : to the everyday life of primary schools in political district Ústí nad Labem : summary. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem.
2019, s. 165–168.
Článek
David, Jaroslav.
Delimitative function of place names in the linguistic landscape – as illustrated with examples from the cities of Prague and Ostrava (Czech Republic). Linguistica Brunensia. 2019, roč. 67, č. 1, s. 5–14.
Článek
Sukač, Roman.
Tracing the prodigal son's voyage. Linguistica Brunensia. 2019, roč. 67, č. 2, s. 21–29.
Článek
Frantíková, Dita.
Hittite i-stems revisited – from Hrozný to the present day : preliminary study. Linguistica Brunensia. 2019, roč. 67, č. 2, s. 31–37.
Článek
Bičovský, Jan.
Proto-Indo-European laryngeals and voicing assimilation. Linguistica Brunensia. 2019, roč. 67, č. 2, s. 5–20.
Článek
Uchvanava, Ìryna Frolaŭna.
A unique multiperspective and multidisciplinary insight into the issue of global communication. Opera Slavica. 2019, roč. 29, č. 2, s. 82–86.
Článek
Drozdek, Adam.
Philosophical remarks of Nikolai Nikolev. Opera Slavica. 2019, roč. 29, č. 1, s. 5–13.
Článek
Ilieva, Boyka, Todorova, Bilyana, Anastasova, Maria.
International academic forum Bulgarian Studies Abroad, Philology at Home. Opera Slavica. 2019, roč. 29, č. 2, s. 73–76.
Článek
Schacherl, Martin.
The (formal) exclusiveness of Julius Zeyer's literary language. Opera Slavica. 2019, roč. 29, č. 3, s. 5–11.
Článek
Aloe, Stefano.
Akira Kurosawa's Hakuchi (The Idiot) as a dialogue with Dostoevsky on existence, moral beauty and trauma. Slavica litteraria. 2019, roč. 22, č. 2, s. 37–45.
Článek
Drozdek, Adam.
Spiritual poetry of Ippolit Bogdanovich. Slavica litteraria. 2019, roč. 22, č. 2, s. 7–17.
Kapitola
Department of Slavonic Studies : starting points and perspectives : summary. In: Ústav slavistiky : východiska a perspektivy.
2019, s. 113–115.
Článek
Strekalov, Il'ja Nikolajevič.
"The old government collapses – the new is born..." : Dmitry Sverchkov's literary works on the St. Petersburg's Soviet of Workers' Deputies of 1905. Slavica litteraria. 2019, roč. 22, č. 2, s. 81–97.
Článek
Macagno, Fabrizio, Rapanta, Chrysi.
The dimensions of argumentative texts and their assessment. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 11–44.
Článek
Švaříček, Roman.
The role of the teacher in supporting students' epistemic thinking in dialogic argumentation : a case study. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 143–171.
Článek
McNaughton, Stuart, Zhu, Tong, Rosedale, Naomi, Oldehaver, Jacinta, Jesson, Rebecca, Greenleaf, Cynthia.
Critical perspective taking : promoting and assessing online written argumentation for dialogic focus. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 119–141.
Článek
Hähkiöniemi, Markus, Lehesvuori, Sami, Nieminen, Pasi, Hiltunen, Jenna, Jokiranta, Kaisa.
Three dimensions of dialogicity in dialogic argumentation. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 199–219.
Článek
Rapanta, Chrysi.
Bewilderment as a pragmatic ingredient of teacher-student dialogic interactions. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 45–61.
Článek
Gronostay, Dorothee.
Are classroom discussions on controversial political issues in civic education lessons cognitively challenging? : a closer look at discussions with assigned positions. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 85–100.
Článek
Reznitskaya, Alina, Švaříček, Roman.
Better learning through argumentation : editorial. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 5–10.
Článek
Oyler, Joe.
Exploring teacher contributions to student argumentation quality. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 173–198.
Článek
Sözen Özdoğan, Sinem, Özçakır, Bilal, Orhan, Burcu.
A case of teacher and student mathematical problem-solving behaviors from the perspective of a cognitive-metacognitive framework. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 221–243.
Článek
Av-Shalom, Na'ama Y., Zimmerman, Randi M., Chinn, Clark A., Duncan, Ravit G..
Analysis of different categories of epistemic and metacognitive discourse in argumentation. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 101–118.
Článek
Reznitskaya, Alina, Wilkinson, Ian A. G..
Measuring production and comprehension of written arguments in upper-elementary grades. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 63–84.
Článek
Kamm, Chantal, Gebhardt, Anja.
Risk patterns and bounded agency in vocational orientation. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 11–31.
Článek
Bjøru, Anne-Mette.
Upper secondary school in Norway : discourses about dropout in White papers. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 137–150.
Článek
Ohlemann, Svenja, Driesel-Lange, Katja.
A latent profile analysis of career competence in German vocational schools. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 33–57.
Článek
Grecu, Alyssa Laureen, Hascher, Tina, Hadjar, Andreas.
Teachers' images of the ideal student as a marker for school culture and its role in school alienation during the transition from primary to secondary education in Luxembourg. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 85–108.