Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 332

Kapitola
Haváč, Ondřej. Závěrečné shrnutí. In: Haváč, Ondřej. Exil a identita : posrpnový exil v Rakousku a Švýcarsku. 2022, s. 234–243.

Článek

Článek
Zhao, Yanmin, Ko, James. Workplace learning in the professional development of vocational education teachers. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 43–58.

Článek
Zábrodská, Kateřina, Mudrák, Jiří, Květoň, Petr, Blatný, Marek, Machovcová, Kateřina, Šolcová, Iva. Work environment and well-being of academic faculty in Czech universities: a pilot study. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 121–144.

Článek
Melicharová, Petra. William of Tyre : shaping of anti-Byzantine sentiments in the period preceding the fourth crusade. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. C, Řada historická. 2004, roč. 53, č. C51, s. 5–16.

Kapitola
Husák, Petr. When they spread out their arms, they touch the darkness : changes to priestly identity within Czech Catholicism in the 19th and 20th centuries : summary. In: Husák, Petr. Když rozpínají ruce, dotýkají se temnot : proměny kněžské identity v prostředí českého katolicismu v 19. a 20. století. 2021, s. 426–427.

Článek
Gneiss, Markus, Zajic, Andreas H.. When imagery is indispensable : illuminated charters in virtual space. Studia historica Brunensia. 2015, roč. 62, č. 2, s. 45–92.

Článek
Štech, Stanislav, Šeďová, Klára, Lefstein, Adam. What is happening to the teaching profession today? : editorial. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 2, s. 5–10.

Článek
Šeďová, Klára. What can be better than the best?. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 185–189.

Článek
Symeonidis, Vasileios. Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 131–149.

Článek
Al Ajeilat Kousalová, Barbora. Vocabulary learning strategies, self-regulated learning and learners' outcomes in primary school pair work. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 133–163.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.

Článek
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus. Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 55–75.

Článek
Bjøru, Anne-Mette. Upper secondary school in Norway : discourses about dropout in White papers. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 137–150.

Článek
Klos, Sandra. (Un)Freedom of choice : explanations for career choices in mid-20th century Austrian academic CVs. Studia historica Brunensia. 2022, roč. 69, č. 2, s. 201–213.

Článek
Marcholeva, Krasimira. Undermining the image of Austria-Hungary in the USA (1914–1915). Studia historica Brunensia. 2018, roč. 65, č. 2, s. 47–70.

Kapitola
Under the protection of Clio : historical disciplines at the Faculty of Arts of Masaryk University. In: Pod ochranou Kleió : historické obory na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. 2019, s. 157–160.

Článek
Dombinskaya, Natalia. Ukrainian parents' engagement with Czech public schools : challenges and roles for parents. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 97–118.

Článek
Gal, Petr. Typologies of early school leavers from secondary education : a review study. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 4, s. 141–161.

Článek
Trauttmansdorff, Ferdinand. Two publications, one message. Studia historica Brunensia. 2020, roč. 67, č. 2, s. 147–154.

Článek
Brücknerová, Karla, Novotný, Petr. Trust within teaching staff and mutual learning among teachers. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 67–95.

Článek
Neuenschwander, Markus P., Hlaďo, Petr. Transitions in educational contexts : editorial. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 5–9.

Článek
Cortellesi, Giulia, Kernan, Margaret. Together old and young: how informal contact between young children and older people can lead to intergenerational solidarity. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 101–116.

Článek
Hähkiöniemi, Markus, Lehesvuori, Sami, Nieminen, Pasi, Hiltunen, Jenna, Jokiranta, Kaisa. Three dimensions of dialogicity in dialogic argumentation. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 199–219.

Článek
Kobakhidze, Magda Nutsa, Šťastný, Vít. Theoretical perspectives on the role of parents in shadow education. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 73–95.

Článek
Lepri, Valentina. The spread of Italian political culture during the Renaissance: remarks on the first fortunes of Guicciardini's works. Studia historica Brunensia. 2011, roč. 58, č. 2, s. 3–12.

Článek
Nehyba, Jan. The social neuroscience of education : a book review. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 129–134.

Článek
Švaříček, Roman. The role of the teacher in supporting students' epistemic thinking in dialogic argumentation : a case study. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 143–171.