Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 379

Článek
Баженова, Татьяна Евгеньевна. Специфика кодирования представлений о человеке в русских говорах Среднего Поволжья. Новая русистика. 2019, roč. 12, č. 1, s. 19–29.

Článek
Содержание. Новая русистика. 2022, roč. 15, č. 2, s. 3.

Článek
Содержание. Новая русистика. 2023, roč. 16, č. 2, s. 3.

Článek

Článek
Tichý, Aleš. [Wright, Andrew. Herny [i.e. Henry] Fielding: Mask and feast]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1967, roč. 16, č. D14, s. 181–182.

Článek
Zhao, Yanmin, Ko, James. Workplace learning in the professional development of vocational education teachers. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 43–58.

Článek
Zábrodská, Kateřina, Mudrák, Jiří, Květoň, Petr, Blatný, Marek, Machovcová, Kateřina, Šolcová, Iva. Work environment and well-being of academic faculty in Czech universities: a pilot study. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 121–144.

Článek
Štech, Stanislav, Šeďová, Klára, Lefstein, Adam. What is happening to the teaching profession today? : editorial. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 2, s. 5–10.

Článek
Šeďová, Klára. What can be better than the best?. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 185–189.

Článek
Symeonidis, Vasileios. Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 131–149.

Článek
Satława, Katarzyna. Vučari – the Balkan wolf-men. Porta Balkanica. 2013, roč. 5, č. 1, s. 17–20.

Článek
Al Ajeilat Kousalová, Barbora. Vocabulary learning strategies, self-regulated learning and learners' outcomes in primary school pair work. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 133–163.

Článek
Pantůčková, Lidmila. V.G. Belinsky, Karl Marx and W.M. Thackeray on Eugène Sue's "Les Mystères de Paris". Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1960, roč. 9, č. D7, s. 149–160.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.

Článek
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus. Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 55–75.

Článek
Bjøru, Anne-Mette. Upper secondary school in Norway : discourses about dropout in White papers. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 137–150.

Článek
Kocmanová, Jessie. The unpublished lectures of William Morris. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1972, roč. 21, č. D19, s. 174–175.

Článek
Sağlam, Büke. Understanding modernist epic from an evolutionary perspective. Slavica litteraria. 2021, roč. 24, č. 2, s. 150–152.

Článek
Dombinskaya, Natalia. Ukrainian parents' engagement with Czech public schools : challenges and roles for parents. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 97–118.

Článek
Chorna, Milena. The Ukrainian folk painting "Cossack Mamay" and Cossacks' spiritual practice. Opera Slavica. 2015, roč. 25, č. 2, s. 59–70.

Článek
Gal, Petr. Typologies of early school leavers from secondary education : a review study. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 4, s. 141–161.

Článek
Brücknerová, Karla, Novotný, Petr. Trust within teaching staff and mutual learning among teachers. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 67–95.

Článek
Paliga, Sorin. Translating Holan's major works. Slavica litteraria. 2020, roč. 23, č. 1, s. 107–115.

Článek
Neuenschwander, Markus P., Hlaďo, Petr. Transitions in educational contexts : editorial. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 5–9.

Článek
Kapičiak, Jakub. Tracing Dmitrij Prigov in contemporary Russia : preliminary remarks on postmodern (dis)continuity. Новая русистика. 2020, roč. 13, č. 2, s. 5–18.

Článek
Cortellesi, Giulia, Kernan, Margaret. Together old and young: how informal contact between young children and older people can lead to intergenerational solidarity. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 101–116.

Článek
Hähkiöniemi, Markus, Lehesvuori, Sami, Nieminen, Pasi, Hiltunen, Jenna, Jokiranta, Kaisa. Three dimensions of dialogicity in dialogic argumentation. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 199–219.

Článek
Kobakhidze, Magda Nutsa, Šťastný, Vít. Theoretical perspectives on the role of parents in shadow education. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 73–95.