Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 484

Článek

Článek
Ziková, Markéta. When prosody follows syntax: verbal stems in Czech. Linguistica Brunensia. 2016, roč. 64, č. 1, s. 163–185.

Článek
Zhao, Yanmin, Ko, James. Workplace learning in the professional development of vocational education teachers. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 43–58.

Článek
Zábrodská, Kateřina, Mudrák, Jiří, Květoň, Petr, Blatný, Marek, Machovcová, Kateřina, Šolcová, Iva. Work environment and well-being of academic faculty in Czech universities: a pilot study. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 121–144.

Kapitola
Šefčík, Ondřej. Word borders in Old Indo-Aryan. In: Grammaticvs : studia linguistica Adolfo Erharto quinque et septuagenario oblata. 2001, s. 156–164.

Článek
Blažek, Václav. [Witczak, Krzysztof Tomasz. Indoeuropejskie nazwy zbóż]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. A, Řada jazykovědná. 2005, roč. 54, č. A53, s. 219–225.

Článek
Štech, Stanislav, Šeďová, Klára, Lefstein, Adam. What is happening to the teaching profession today? : editorial. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 2, s. 5–10.

Článek
Šeďová, Klára. What can be better than the best?. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 185–189.

Článek
Pačesová, Jaroslava. [Weir, Ruth Hirsch. Language in the Crib]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. A, Řada jazykovědná. 1965, roč. 14, č. A13, s. 212–216.

Článek
Symeonidis, Vasileios. Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 131–149.

Kapitola
Cigán, Michal. War against the witch. In: Cigán, Michal. Priest-king of the warriors and witch-queen of the others : cargo cult and witch hunt in Indo-European myth and reality. 2019, s. 82–147.

Článek
Murphy, Andrew. Voice mismatches beyond passives : sluicing with active impersonal antecedents. Linguistica Brunensia. 2020, roč. 68, č. 2, s. 65–83.

Článek
Al Ajeilat Kousalová, Barbora. Vocabulary learning strategies, self-regulated learning and learners' outcomes in primary school pair work. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 133–163.

Kapitola
Schwarz, Michal, Srba, Ondřej. Vietnam in the era of Western powers : summary. In: Schwarz, Michal. , Srba, Ondřej. Vietnam v éře západních velmocí. 2016, s. 189–190.

Článek
Smith, Nancy Susan. Verb classification in Dobrovský's Lehrgebäude der böhmischen Sprache (1809, 1819). Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. A, Řada jazykovědná. 1993, roč. 42, č. A41, s. 13–21.

Článek
Scheer, Tobias. Variable shape templates and the position of Czech in templatic typology. Linguistica Brunensia. 2016, roč. 64, č. 1, s. 89–107.

Článek
Šefčík, Ondřej. Values, features, fine metrics and oppositions. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. A, Řada jazykovědná. 2008, roč. 57, č. A56, s. 5–14.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.

Článek
Novotná, Petra, Boček, Vít. Václav Blažek - a bibliography of his writings for the years 1982-2008. Linguistica Brunensia. 2009, roč. 57, č. 1-2, s. 183–198.

Článek
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus. Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 55–75.

Kapitola
Blažek, Václav. Uralic numerals. In: Blažek, Václav. Numerals : comparative-etymological analyses of numeral systems and their implications : (Saharan, Nubian, Egyptian, Berber, Kartvelian, Uralic, Altaic and Indo-European languages). 1999, s. 89–101.

Článek
Bjøru, Anne-Mette. Upper secondary school in Norway : discourses about dropout in White papers. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 137–150.

Článek
Spitzová, Eva, Ducháček, Otto. [Ullmann, Stephen. Language and Style]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. A, Řada jazykovědná. 1968, roč. 17, č. A16, s. 112–116.

Článek
Dombinskaya, Natalia. Ukrainian parents' engagement with Czech public schools : challenges and roles for parents. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 97–118.

Článek
Gal, Petr. Typologies of early school leavers from secondary education : a review study. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 4, s. 141–161.

Článek
Brücknerová, Karla, Novotný, Petr. Trust within teaching staff and mutual learning among teachers. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 67–95.

Článek
Smith, Nancy Susan. The treatment of participles in Nudožerský's Grammaticae bohemicae..., Blahoslav's Grammatika česká and Rosa's Čechořečnost. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. A, Řada jazykovědná. 1995, roč. 44, č. A43, s. 81–91.

Článek
Jardón, Natalia. Transitivity and self-caused readings in Spanish deverbal nouns. Linguistica Brunensia. 2017, roč. 65, č. 1, s. 21–36.