Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 340

Článek
Pushpakumara, Saman. [Žižek, Slavoj. Less than nothing: Hegel and the shadow of dialectical materialism]. Pro-Fil. 2014, roč. 15, č. 1, s. 116–126.

Článek
Zhao, Yanmin, Ko, James. Workplace learning in the professional development of vocational education teachers. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 43–58.

Článek
Zábrodská, Kateřina, Mudrák, Jiří, Květoň, Petr, Blatný, Marek, Machovcová, Kateřina, Šolcová, Iva. Work environment and well-being of academic faculty in Czech universities: a pilot study. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 121–144.

Článek
Štech, Stanislav, Šeďová, Klára, Lefstein, Adam. What is happening to the teaching profession today? : editorial. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 2, s. 5–10.

Článek
Šeďová, Klára. What can be better than the best?. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 185–189.

Článek
Symeonidis, Vasileios. Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 131–149.

Článek
Al Ajeilat Kousalová, Barbora. Vocabulary learning strategies, self-regulated learning and learners' outcomes in primary school pair work. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 133–163.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.

Článek
Úvodem. Studia philosophica. 2016, roč. 63, č. 2, s. 3.

Článek
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus. Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 55–75.

Článek
Bjøru, Anne-Mette. Upper secondary school in Norway : discourses about dropout in White papers. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 137–150.

Článek
Dombinskaya, Natalia. Ukrainian parents' engagement with Czech public schools : challenges and roles for parents. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 97–118.

Článek
Brücknerová, Karla, Novotný, Petr. Trust within teaching staff and mutual learning among teachers. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 67–95.

Článek
Neuenschwander, Markus P., Hlaďo, Petr. Transitions in educational contexts : editorial. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 5–9.

Článek
Cortellesi, Giulia, Kernan, Margaret. Together old and young: how informal contact between young children and older people can lead to intergenerational solidarity. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 101–116.

Článek
Raclavský, Jiří. Tichý's "Five modes of forming constructions". Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. B, Řada filozofická. 2000, roč. 49, č. B47, s. 75–82.

Článek
Hähkiöniemi, Markus, Lehesvuori, Sami, Nieminen, Pasi, Hiltunen, Jenna, Jokiranta, Kaisa. Three dimensions of dialogicity in dialogic argumentation. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 199–219.

Článek
Materna, Pavel. [Thiel, Christian. Sense and reference in frege's logic]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. B, Řada filozofická. 1969, roč. 18, č. B16, s. 110–111.

Článek
Kobakhidze, Magda Nutsa, Šťastný, Vít. Theoretical perspectives on the role of parents in shadow education. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 73–95.

Článek
Petrufová Joppová, Michaela. The three final doctrines of Spinoza : intuition, amor Dei, the eternity of the mind. Pro-Fil. 2020, roč. 21, č. 1, s. 41–50.

Článek
Kalaš, Andrej. The Stoic cosmos, the freedom of the Stoic and the akrasia. Studia philosophica. 2023, roč. 70, č. 1, s. 31–47.

Článek
Nehyba, Jan. The social neuroscience of education : a book review. Studia paedagogica. 2013, roč. 18, č. 4, s. 129–134.

Článek
Brożek, Anna. The significance of Kazimierz Twardowski in philosophy and culture. Pro-Fil. 2014, roč. 15, č. 1, s. 32–46.

Článek
Švaříček, Roman. The role of the teacher in supporting students' epistemic thinking in dialogic argumentation : a case study. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 143–171.

Článek
Nekardová, Barbora. The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 131–149.

Článek
van der Wilt, Femke, Froehlich, Dominik E., van der Veen, Chiel. The role of language competence in building peer relationships in early childhood : a social network perspective. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 2, s. 11–29.

Článek
Horyna, Břetislav. The political philosophy of environmental loss and power. Pro-Fil. 2022, roč. 23, č. 2, s. 1–14.

Článek
Michlíčková, Eliška, Španielová, Monika. The parent and grandparent roles from the perspective of contemporary Czech grandparents. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 131–145.