Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 101

Článek
Šalamounová, Zuzana, Navrátilová, Jana. Žáci jako spolužáci : participace žáků na výukové komunikaci v kontextu jejich vlivu ve třídě. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 1, s. 39–68.

Článek
Featherstone, Simon. Wars in common: David Jones, John Ball and representations of collective experience in First World War writing. Brno studies in English. 2021, roč. 47, č. 1, s. 145–156.

Článek

Článek
Šeďová, Klára, Nekardová, Barbora, Rozvadská, Katarína. Výzva, nebo nemožná mise? Tranzice k online výuce v době pandemie covid-19 očima vysokoškolských učitelů. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 3, s. 51–81.

Článek
Shirian Dastjerdi, Zahra, Tan, Helen, Ebrahimi, Seyed Foad. Voice in rhetorical units of results and discussion chapter of master's theses: across science study. Brno studies in English. 2021, roč. 47, č. 1, s. 73–92.

Článek
Syslová, Zora, Nováková, Eva, Najvarová, Veronika. Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 3, s. 109–130.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.

Článek
Kalenda, Jan. Tři vlny : vývoj teorií účasti dospělých ve vzdělávání (1960 až 2019). Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 1, s. 91–124.

Článek
Di Ferrante, Laura. Transitioning between small talk and work talk through discourse markers : evidence from a workplace spoken corpus. Brno studies in English. 2021, roč. 47, č. 2, s. 7–30.

Článek
Kürtösi, Katalin. To "hunger ... for wild sensations" : 'playing Indian' in Hungary. The Central European journal of Canadian studies. 2021, roč. 16, č. [1], s. 25–41.

Článek
van der Wilt, Femke, Froehlich, Dominik E., van der Veen, Chiel. The role of language competence in building peer relationships in early childhood : a social network perspective. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 2, s. 11–29.

Článek
Van Gasse, Roos, Mol, Martine. Student guidance decisions at team meetings: do teachers use data for rational decision making?. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 99–117.

Článek
Lojdová, Kateřina, Vlčková, Kateřina, Nehyba, Jan. Stories of teachers' identity : between personal and professional experience. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 2, s. 113–137.

Článek
Froehlich, Dominik E., Beausaert, Simon, Segers, Mien. Similarity-attraction theory and feedback-seeking behavior at work : how do they impact employability?. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 2, s. 77–96.

Článek
Gutwirth, Gila, Goffin, Evelyn, Vanhoof, Jan. Sensemaking unraveled: how teachers process school performance feedback data. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 67–97.

Článek
Špetla, David. Semantic maps : a way out of the equivalence conundrum?. Theory and Practice in English Studies. 2021, roč. 10, č. 2, s. 7–21.

Článek
Šmilauerová, Tereza. Ruin and Renewal: Association for Asian American Studies' 2022 Conference. Theory and Practice in English Studies. 2021, roč. 10, č. 2, s. 43–47.

Článek
Krajník, Filip. Revisiting restoration performance culture for the second time : restoration online symposium #2, "Theatre, Society and Politics". Theory and Practice in English Studies. 2021, roč. 10, č. 1, s. 133–137.

Článek
Labudová, Katarína. Revenge of the mutilated wives : Bluebeards in Margaret Atwood's novels. Brno studies in English. 2021, roč. 47, č. 2, s. 87–103.

Článek
Urbanová, Ludmila. Professor Emeritus Jan Svartvik and his role in corpus linguistics. Brno studies in English. 2021, roč. 47, č. 2, s. 5–6.

Článek
Wiseman, Sharon. Production review : from page to Zoom with love and masks. Theory and Practice in English Studies. 2021, roč. 10, č. 1, s. 123–127.

Článek
Macek, David, Jabůrek, Michal, Chvojková, Edita, Portešová, Šárka. Problematika měření socio-emočních schopností u dětí : srovnatelnost faktorové struktury posuzovací škály mezi otci, matkami a pedagogy. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 1, s. 69–90.

Článek
Isingoma, Bebwa. Politeness strategies in Ugandan English: making requests and responding to thanks. Brno studies in English. 2021, roč. 47, č. 1, s. 7–29.

Článek
Zábrodská, Kateřina, Mudrák, Jiří, Rozumová, Eva, Takács, Lea. Očekávání úspěchu, hodnota výkonu a seberegulace : typologie výkonové motivace studentů pedagogických oborů založená na klastrové analýze dotazníku motivace k výkonu. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 1, s. 145–166.

Článek
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 1, s. 3–4.

Článek
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 3, s. 3–4.

Článek
Smetáčková, Irena, Štech, Stanislav. Obavy rodičů žáků 1. stupně základních škol : co ukázalo uzavření škol?. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 1, s. 9–38.

Článek
Fořt, Bohumil. Narratives, their gaps and worlds. Brno studies in English. 2021, roč. 47, č. 2, s. 57–68.