Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 331

Kapitola
Pospíšil, Ivo, Zelenka, Miloš. Zusammenfassung ; Summary. In: Pospíšil, Ivo. , Zelenka, Miloš. René Wellek a meziválečné Československo : (ke kořenům strukturální estetiky). 1996, s. 165–170.

Článek
Knickerbocker, Dale. Why Zombies matter: the undead as critical posthumanist. Bohemica litteraria. 2015, roč. 18, č. 2, s. 59–82.

Článek
Drozda, Martin. Znojmo chapbooks with false imprints and tools for their detection. Bohemica litteraria. 2023, roč. 26, č. 1, s. 29–46.

Článek
Tichý, Aleš. [Wright, Andrew. Herny [i.e. Henry] Fielding: Mask and feast]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1967, roč. 16, č. D14, s. 181–182.

Článek
Zhao, Yanmin, Ko, James. Workplace learning in the professional development of vocational education teachers. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 43–58.

Článek
Zábrodská, Kateřina, Mudrák, Jiří, Květoň, Petr, Blatný, Marek, Machovcová, Kateřina, Šolcová, Iva. Work environment and well-being of academic faculty in Czech universities: a pilot study. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 121–144.

Článek
Štech, Stanislav, Šeďová, Klára, Lefstein, Adam. What is happening to the teaching profession today? : editorial. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 2, s. 5–10.

Článek
Šeďová, Klára. What can be better than the best?. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 185–189.

Článek
Leonzini, Alexandra. Werewolf histories. Bohemica litteraria. 2015, roč. 18, č. 2, s. 139–142.

Článek
Symeonidis, Vasileios. Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 131–149.

Článek
Al Ajeilat Kousalová, Barbora. Vocabulary learning strategies, self-regulated learning and learners' outcomes in primary school pair work. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 133–163.

Článek
Pantůčková, Lidmila. V.G. Belinsky, Karl Marx and W.M. Thackeray on Eugène Sue's "Les Mystères de Paris". Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1960, roč. 9, č. D7, s. 149–160.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.

Článek
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus. Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 55–75.

Článek
Bjøru, Anne-Mette. Upper secondary school in Norway : discourses about dropout in White papers. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 137–150.

Článek
Kocmanová, Jessie. The unpublished lectures of William Morris. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1972, roč. 21, č. D19, s. 174–175.

Článek
Dombinskaya, Natalia. Ukrainian parents' engagement with Czech public schools : challenges and roles for parents. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 97–118.

Článek
Brücknerová, Karla, Novotný, Petr. Trust within teaching staff and mutual learning among teachers. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 67–95.

Článek
Kožmín, Zdeněk. All that remains of an angel. Bohemica litteraria. 2020, roč. 23, č. 2, s. 135–141.

Článek
Neuenschwander, Markus P., Hlaďo, Petr. Transitions in educational contexts : editorial. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 5–9.

Článek
Kotásek, Miroslav. Trauma Freud: Sigmund Freud as a fictional character in D. M. Thomas's The White Hotel. Bohemica litteraria. 2013, roč. 16, č. 2, s. 69–81.

Článek
Cortellesi, Giulia, Kernan, Margaret. Together old and young: how informal contact between young children and older people can lead to intergenerational solidarity. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 101–116.

Článek
Hähkiöniemi, Markus, Lehesvuori, Sami, Nieminen, Pasi, Hiltunen, Jenna, Jokiranta, Kaisa. Three dimensions of dialogicity in dialogic argumentation. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 199–219.

Článek
Kobakhidze, Magda Nutsa, Šťastný, Vít. Theoretical perspectives on the role of parents in shadow education. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 73–95.

Kapitola
Navrátilová, Olga. The word order of possessive pronouns in Old Czech : summary. In: Navrátilová, Olga. Slovosled posesivních zájmen ve staré češtině. 2018, s. 204–208.

Kapitola
Salhiová, Martina. The ways of the authorial fairy tale after the year 2000 in the Czech Republic and in Bulgaria : summary. In: Salhiová, Martina. Cesty autorské pohádky po roce 2000 v České republice a v Bulharsku. 2021, s. 152–153.

Kapitola
Schildberger, František. The ways of Czech literary reportage : summary. In: Schildberger, František. Podoby české literární reportáže. 2020, s. 203–204.