Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 689

Článek
Žáková, Michaela, Fujda, Milan. [Zwissler, Laurel. Religious, feminist, activist : cosmologies of interconnection]. Religio. 2019, roč. 27, č. 1, s. 146–148.

Článek
Wojciechowska, Julia, Mickiewicz, Adam. [Ziółkowska, Beata. Ekspresja syndromu gotowości anorektycznej u dziewczat w stadium adolescencji]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická. 2002, roč. 50, č. P6, s. 122–125.

Článek
Pokorny, Lukas. [Zinser, Hartmut. Grundfragen der Religionswissenschaft]. Religio. 2010, roč. 18, č. 2, s. 243–244.

Kapitola
Franek, Juraj. Závěr: Návrat ztraceného syna?. In: Franek, Juraj. Naturalismus a protekcionismus ve studiu náboženství. 2017, s. 245–255.

Článek
Mendel, Miloš. Západ jako téma islámského reformismu. Religio. 2000, roč. 8, č. 1, s. 65–80.

Článek
Karasaridis, Anestis. Workshop perspectives on the scientific study of religion : the search for evidence. Sacra. 2013, roč. 11, č. 2, s. 53–54.

Článek
Martin, Luther H., Wiebe, Donald. Workshop "Network Theory, Cognitive Science, and Historiography". Religio. 2015, roč. 23, č. 1, s. 109–112.

Článek
Zhao, Yanmin, Ko, James. Workplace learning in the professional development of vocational education teachers. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 43–58.

Článek
Zábrodská, Kateřina, Mudrák, Jiří, Květoň, Petr, Blatný, Marek, Machovcová, Kateřina, Šolcová, Iva. Work environment and well-being of academic faculty in Czech universities: a pilot study. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 121–144.

Článek
Martin, Luther H., Wiebe, Donald. Why the possible is not impossible but is unlikely: a response to our colleagues. Religio. 2012, roč. 20, č. 1, s. 63–72.

Článek
Štech, Stanislav, Šeďová, Klára, Lefstein, Adam. What is happening to the teaching profession today? : editorial. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 2, s. 5–10.

Článek
Šeďová, Klára. What can be better than the best?. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 185–189.

Článek
Symeonidis, Vasileios. Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 131–149.

Článek
Martin, Luther H.. Was there a network of Roman Mithraists?. Religio. 2018, roč. 26, č. 2, s. 167–182.

Kapitola
Cigán, Michal. War against the witch. In: Cigán, Michal. Priest-king of the warriors and witch-queen of the others : cargo cult and witch hunt in Indo-European myth and reality. 2019, s. 82–147.

Článek
Václavík, David. Waking up the old boogeymen? : some comments on Donald Wiebe's text. Religio. 2023, roč. 31, č. 2, s. 347–352.

Článek
Vencálek, Matouš, Vrzal, Miroslav. Výběr z titulů z oblasti akademického studia pohanství. Sacra. 2016, roč. 14, č. 2, s. 85–88.

Článek
Mokrý, Matouš, Vrzal, Miroslav. Výběr z titulů z oblasti akademického studia metalu a satanismu. Sacra. 2017, roč. 15, č. 2, s. 121–125.

Článek
Válek, František, Mokrý, Matouš. Výběr z nově vydaných titulů z oblasti studia náboženství starověkého východního Středomoří. Sacra. 2022, roč. 20, č. 1, s. 53–57.

Článek
Menšíková, Tereza. Výběr z nově vydaných titulů. Sacra. 2019, roč. 17, č. 2, s. 47–51.

Článek
Al Ajeilat Kousalová, Barbora. Vocabulary learning strategies, self-regulated learning and learners' outcomes in primary school pair work. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 133–163.

Článek
Kubisa, Tomáš. Vedic Slavism in Slovakia : ideology and practice. Religio. 2023, roč. 31, č. 1, s. 81–101.

Článek

Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.

Článek
Heller, Jan, Horyna, Břetislav. Úvodní slovo. Religio. 1993, roč. 1, č. 1, s. 3–5.

Článek
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus. Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 55–75.

Článek
Bjøru, Anne-Mette. Upper secondary school in Norway : discourses about dropout in White papers. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 137–150.