Vyhledávání
Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 702
Článek
Milbach, Juliette.
Zinaida Serebrjakova in Paris : iconographic analysis of a Russian in exile. Convivium. 2020, roč. 7, č. Supplementum, s. 50–63.
Článek
Dueggeli, Albert.
Youth at risk in higher levels of upper secondary education : a supportive intervention to prevent school failure and drop out. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 4, s. 101–114.
Článek
Secklehner, Julia.
Women and the Wiener Werkstätte. Art East Central. 2021, roč. 1, č. 1, s. 141–145.
Článek
Zhao, Yanmin, Ko, James.
Workplace learning in the professional development of vocational education teachers. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 43–58.
Článek
Zábrodská, Kateřina, Mudrák, Jiří, Květoň, Petr, Blatný, Marek, Machovcová, Kateřina, Šolcová, Iva.
Work environment and well-being of academic faculty in Czech universities: a pilot study. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 121–144.
Článek
Bacci, Michele, Foletti, Ivan.
The world of Convivium : between post-modernism and new discoveries. Convivium. 2015, roč. 2, č. 2, s. 10–15.
Článek
Romano, Serena.
Wonderful Rusuti : Nemo propheta in patria. Convivium. 2016, roč. 3, č. 2, s. 106–125.
Článek
Palladino, Adrien.
The Wolfgang Born – Kondakov Institute correspondence : art history, freedom, and the rising fear in the 1930s. Convivium. 2019, roč. 6, č. 2, s. 128–135.
Článek
Ivanovici, Vladimir.
Windows and Church Space in Early Medieval Byzantium and West. Opuscula historiae artium. 2013, roč. 62, č. Supplementum, s. 38–47.
Článek
Gregorzewski, Malte.
Where teachers learn through work and students work to learn: an empirically informed report on two examples of educational innovations from a German school. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 137–157.
Článek
Štech, Stanislav, Šeďová, Klára, Lefstein, Adam.
What is happening to the teaching profession today? : editorial. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 2, s. 5–10.
Článek
Šeďová, Klára.
What can be better than the best?. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 185–189.
Článek
Kroupa, Jiří.
Wenzel Anton, prince Kaunitz-Rietberg : from "curiosité" to criticism of art. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. F, Řada uměnovědná. 1996, roč. 45, č. F40, s. 7–58.
Článek
Symeonidis, Vasileios.
Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 131–149.
Článek
Al Ajeilat Kousalová, Barbora.
Vocabulary learning strategies, self-regulated learning and learners' outcomes in primary school pair work. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 133–163.
Článek
Slavíček, Lubomír.
Visual documentation of the aristocratical collections in baroque Bohemia. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. F, Řada uměnovědná. 1996, roč. 45, č. F40, s. 75–100.
Článek
Rywiková, Daniela.
Virtues and vices reformed? : visual pastoralia in fourteenth-century Bohemian art. Convivium. 2018, roč. 5, č. 2, s. 50–67.
Článek
Nasr, Rafca Y..
The Virgin Blachernitissa of Barghoun (Lebanon) : image of the altar or the priest exposing the Host. Convivium. 2018, roč. 5, č. 2, s. 98–113.
Článek
Filipová, Alžběta.
[Vikan, Gary. Early Byzantine Pilgrimage Art. Revised Edition]. Opuscula historiae artium. 2013, roč. 62, č. Supplementum, s. 145–147.
Článek
Windeatt, Barry.
Vera Icon'? : the variable Veronica of medieval England. Convivium. 2017, roč. 4, č. Supplementum, s. 58–71.
Článek
Petoletti, Marco, Piacentini, Angelo.
The Veronica of Boniface of Verona. Convivium. 2017, roč. 4, č. Supplementum, s. 250–259.
Článek
Gounelle, Rémi, Urlacher-Becht, Céline.
Veronica in the Vindicta Salvatoris. Convivium. 2017, roč. 4, č. Supplementum, s. 50–57.
Článek
Morgan, Nigel.
Veronica' images and the office of the Holy Face in thirteenth-century England. Convivium. 2017, roč. 4, č. Supplementum, s. 84–99.
Článek
Tichá, Pavla, Kulhánková, Markéta.
Vatican Hill in the time of conversion : the Phrygianum neighboring old Saint Peter's. Convivium. 2021, roč. 8, č. Supplementum 3, s. 42–61.
Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke.
Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.
Článek
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus.
Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 55–75.
Článek
Bjøru, Anne-Mette.
Upper secondary school in Norway : discourses about dropout in White papers. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 137–150.
Článek
Rampley, Matthew.
Understanding Greek art history. Art East Central. 2021, roč. 1, č. 1, s. 127–133.
Kapitola
Under the protection of Clio : historical disciplines at the Faculty of Arts of Masaryk University. In: Pod ochranou Kleió : historické obory na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity.
2019, s. 157–160.