Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 328

Článek
Dvořák, Antonín. Zwei Dokumente der Schubert-Rezeption in den böhmischen Ländern I. : Franz Schubert. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. H, Řada hudebněvědná. 2000, roč. 49, č. H35, s. 79–87.

Článek
Zhao, Yanmin, Ko, James. Workplace learning in the professional development of vocational education teachers. Studia paedagogica. 2018, roč. 23, č. 2, s. 43–58.

Článek
Kajanová, Yvetta. World music, flamenco, klezmer and traditional folk music in Slovakia. Musicologica Brunensia. 2020, roč. 55, č. 2, s. 25–40.

Článek
Svoboda, František. When the music changes, so does the dance : do we still need copyright collectives?. Musicologica Brunensia. 2023, roč. 58, č. 2, s. 93–113.

Článek
Štech, Stanislav, Šeďová, Klára, Lefstein, Adam. What is happening to the teaching profession today? : editorial. Studia paedagogica. 2020, roč. 25, č. 2, s. 5–10.

Článek
Zábrodská, Kateřina, Mudrák, Jiří, Květoň, Petr, Blatný, Marek, Machovcová, Kateřina, Šolcová, Iva. Work environment and well-being of academic faculty in Czech universities: a pilot study. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 121–144.

Článek
Symeonidis, Vasileios. Weaving the threads of a continuum: teacher education in Hungary from the perspective of European developments. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 4, s. 131–149.

Článek
Šeďová, Klára. What can be better than the best?. Studia paedagogica. 2014, roč. 19, č. 4, s. 185–189.

Článek
Kopecký, Jiří. Wagnerism in the Czech lands around 1900. Musicologica Brunensia. 2009, roč. 44, č. 1-2, s. 83–90.

Článek
Macek, Petr, Steinmetz, Karel. Výběrová bibliografie prací Miloše Štědroně. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. H, Řada hudebněvědná. 2006, roč. 55, č. H41, s. 11–20.

Článek
Macek, Petr. Výběrová bibliografie prací Jiřího Fukače. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. H, Řada hudebněvědná. 2003-2005, roč. 52-54, č. H38-40, s. 15–31.

Článek
Al Ajeilat Kousalová, Barbora. Vocabulary learning strategies, self-regulated learning and learners' outcomes in primary school pair work. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 3, s. 133–163.

Článek
Racek, Jan. Vladimír Helfert and the Brno school of musicology. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. H, Řada hudebněvědná. 1969, roč. 18, č. H4, s. 29–47.

Článek
Vysloužil, Jiří. Vladimír Helfert as a critic of music : (concerning the fight for a conception of modern Czech music). Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. H, Řada hudebněvědná. 1969, roč. 18, č. H4, s. 49–66.

Článek
Page, Janet K.. Vienna's Ursuline Convent and the Via Allemagna : travel, music, letters. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 47–56.

Článek
Slouka, Petr. Viva eterno Leopoldo! : Italian birthday serenatas by Johann Heinrich Schmelzer. Musicologica Brunensia. 2018, roč. 53, č. Supplementum, s. 35–46.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.

Článek
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus. Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 55–75.

Článek
Bjøru, Anne-Mette. Upper secondary school in Norway : discourses about dropout in White papers. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 137–150.

Článek
Rawson, Robert G.. "Ab unisonis" - musical textures and genres and the echoes of paraliturgical practices. Musicologica Brunensia. 2012, roč. 47, č. 1, s. 25–34.

Článek
Dombinskaya, Natalia. Ukrainian parents' engagement with Czech public schools : challenges and roles for parents. Studia paedagogica. 2023, roč. 28, č. 2, s. 97–118.

Článek
Brücknerová, Karla, Novotný, Petr. Trust within teaching staff and mutual learning among teachers. Studia paedagogica. 2017, roč. 22, č. 2, s. 67–95.

Článek
Neuenschwander, Markus P., Hlaďo, Petr. Transitions in educational contexts : editorial. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 2, s. 5–9.

Článek
Dostálová, Magdalena. Tracking the disseminated sources for compositional work of music theorist-abbot-composer Johannes Nucius. Musicologica Brunensia. 2020, roč. 55, č. 1, s. 75–85.

Článek

Článek
Cortellesi, Giulia, Kernan, Margaret. Together old and young: how informal contact between young children and older people can lead to intergenerational solidarity. Studia paedagogica. 2016, roč. 21, č. 2, s. 101–116.

Článek
Dobšinský, Peter. The AMC Trio jazz combo and their inspirations drawn from Slovak folk music. Musicologica Brunensia. 2022, roč. 57, č. 1, s. 75–88.

Článek
Freemanová, Michaela. Three points of a triangle : Italian, Latin and German oratorios and sepolcros in the early 18th century Central Europe. Musicologica Brunensia. 2014, roč. 49, č. 1, s. 175–187.