Rozšířené vyhledávání

Nápověda: Pokud hledáte podle klíčových slov z plného textu dokumentu, mějte na paměti, že databáze obsahuje dokumenty v různých jazycích.
Vyhledává v celé databázi.
Vyhledává pouze v záznamech (metadatech) dokumentů.
Autor nebo další původce dokumentu (editor, překladatel aj.).
Zvolíte-li „stať“, vyhledáváte v časopiseckých článcích, sborníkových příspěvcích a kapitolách monografií.
Zobrazují se záznamy 1 - 25 z celkového počtu 29

Článek
Pospíšil, Ivo. A new work by Milosav Čarkić on the background of his preceding writings. Slavica litteraria. 2021, roč. 24, č. 1, s. 119–129.

Článek
Andričík, Marián. English translations of Ján Kollár since 1940s. Slavica litteraria. 2021, roč. 24, č. 1, s. 21–31.

Článek
Slavica litteraria. Slavica litteraria. 2021, roč. 24, č. 1, s. 176.

Článek
Bičovský, Jan. The phonetics of PIE *d, II: the evidence from daughter languages. Linguistica Brunensia. 2021, roč. 69, č. 2, s. 23–44.

Článek
Sukač, Roman. The case of Gdańsk. Linguistica Brunensia. 2021, roč. 69, č. 2, s. 45–74.

Článek
Bičovský, Jan. The phonetics of PIE *d I: typological considerations. Linguistica Brunensia. 2021, roč. 69, č. 2, s. 5–21.

Článek
Sukač, Roman. Peculiarities of the national fishing: Slovak Rhythmic Law and related species. Linguistica Brunensia. 2021, roč. 69, č. 1, s. 59–80.

Článek
Gutiérrez Rubio, Enrique. A lexicographical study of Czech and Spanish phraseology in spontaneous informal language production. Linguistica Brunensia. 2021, roč. 69, č. 1, s. 81–92.

Článek
Slavica litteraria. Slavica litteraria. 2021, roč. 24, č. 2, s. 170.

Článek
Gáfrik, Róbert. The fate of the formal method in Slovak literary studies. Slavica litteraria. 2021, roč. 24, č. 2, s. 7–24.

Článek
Sağlam, Büke. Understanding modernist epic from an evolutionary perspective. Slavica litteraria. 2021, roč. 24, č. 2, s. 150–152.

Článek
Timko, Štefan. Jewish heroes in film adaptations by director Ján Kadár. Slavica litteraria. 2021, roč. 24, č. 2, s. 51–62.

Článek
Mandinach, Ellen B., Jimerson, Jo Beth. Data ethics in education: a theoretical, practical, and policy issue. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 9–26.

Článek
Fernandes, Venesser. Exploring leadership influence within data-informed decision-making practices in Australian independent schools. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 139–159.

Článek
Fjørtoft, Henning, Morud, Elin Bø. Assessment decision making in vocational education and training. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 119–137.

Článek
Groß Ophoff, Jana, Egger, Christina. Assessment of German and Austrian students' Educational Research Literacy: validation of a competency test based on cross-national comparisons. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 27–45.

Článek
Gutwirth, Gila, Goffin, Evelyn, Vanhoof, Jan. Sensemaking unraveled: how teachers process school performance feedback data. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 67–97.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pol, Milan. Editorial. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 5–8.

Článek
Van Gasse, Roos, Mol, Martine. Student guidance decisions at team meetings: do teachers use data for rational decision making?. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 99–117.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.

Článek
Mejía-Cáceres, María Angélica, Freire, Laísa Maria. Influences of educational policy on the pre-service education of teachers in science and environmental education : a Latin American context. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 2, s. 139–163.

Článek
Lojdová, Kateřina, Vlčková, Kateřina, Nehyba, Jan. Stories of teachers' identity : between personal and professional experience. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 2, s. 113–137.

Článek
MacGregor, Stephen, Brown, Chris, Flood, Jane. Exploring the role of positive leadership for mobilizing innovative practices : a social network approach. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 2, s. 31–48.

Článek
Froehlich, Dominik E., Beausaert, Simon, Segers, Mien. Similarity-attraction theory and feedback-seeking behavior at work : how do they impact employability?. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 2, s. 77–96.

Článek
Šalamounová, Zuzana, Langer-Osuna, Jennifer M.. Editorial. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 2, s. 5–9.