Nad psaním portrétů doby: několik historiografických úvah nad Shakespearovou Anglií

Název: Nad psaním portrétů doby: několik historiografických úvah nad Shakespearovou Anglií
Zdrojový dokument: Theatralia. 2023, roč. 26, č. 2, s. 265-271
Rozsah
265-271
  • ISSN
    1803-845X (print)
    2336-4548 (online)
Type: Recenze
Jazyk
Reviewed work
Hilský, Martin. Shakespearova Anglie: portrét doby. Praha: Academia, 2020. 765 s. ISBN 978-80-200-3168-6.
Přístupová práva
otevřený přístup
 

Upozornění: Tyto citace jsou generovány automaticky. Nemusí být zcela správně podle citačních pravidel.

Reference
[1] BALL, James. 2017. Post-Truth: How Bullshit Conquered the World. London: Biteback Publishing, 2017.

[2] BEJBLÍK, Alois et al. (eds.). 1978. Alžbětinské divadlo: Shakespearovi předchůdci. Praha: Odeon, 1978.

[3] BEJBLÍK, Alois et al. (eds.). 1980. Alžbětinské divadlo: Shakespearovi současníci. Praha: Odeon, 1980.

[4] BEJBLÍK, Alois et al. (eds.). 1985. Alžbětinské divadlo: Drama po Shakespearovi. Praha: Odeon, 1985.

[5] COLLINI, Stefan. 2019. The Nostalgic Imagination: History in English Criticism. Oxford: Oxford University Press, 2019.

[6] DAVIS, Tracy C. 2021. Setasidedness. In Tracy C. Davis a Peter W. Marx (eds.). The Routledge Companion to Theatre and Performance Historiography. London and New York: Routledge, 2021: 118–140.

[7] DRÁBEK, Pavel. 2021. Heterotelic Models as Performatives: From Speech Acts to Propositionality. In Martin Procházka (ed.). Performativity and Creativity in Modern Cultures, zvláštní číslo čaasopisu Litteraria Pragensia 30 (February 2021): 60: 100–117.

[8] DRÁBEK, Pavel. 2022. Zkroceně pod uzdou autora aneb O kritický portrét Shakespearovy doby. Divadelní noviny 31: 3 (8. února 2022): 10.

[9] FRICKE, Hannes. 1998. "Niemand wird lesen, was ich hier schreibe": Über den Niemand in der Literatur. Göttingen: Wallstein Verlag, 1998.

[10] GHOSH, Amitav. 2016. The Great Derangement: Climate Change and the Unthinkable. Chicago / London: The University of Chicago Press, 2017.

[11] GILBERT, Russell. 2022. "Everybody's Just Working the Marks, Brother": A Kayfabe Reading of Social Identity, Performativity and Performative Identity. In Martin Procházka (ed.). Culture as an Interface and Dialogue, zvláštní číslo časopisu Litteraria Pragensia 32 (2022): 64: 67–83.

[12] GOADBY, Edwin. 1902. Anglie za Shakespeara. Př. Karel Mušek. Praha: J. Otto, 1902.

[13] HILSKÝ, Martin. 2022. O krocení, uzdách a klapkách na očích: Ad: Shakespearova Anglie, portrét doby. Divadelní noviny 31 (22. 2. 2022): 4: 11.

[14] CHUDOBA, František. 1941–1943. Kniha o Shakespearovi. 2 svazky. Praha: J. Laichter, 1941, 1943.

[15] INGRAM, Jack. 2019. Backwards: An even-handed treatment of literary bad faith. The Times Literary Supplement 6065 (28.6.2019): 24.

[16] KAKUTANI, Michiko. 2018. The Death of Truth. London: William Collins, 2018.

[17] KOUBOVÁ, Alice. 2019. Myslet z druhé strany. Praha: Nakladatelství AMU, 2019.

[18] KRAJNÍK, Filip et al. 2019. Prolegomena k projektu Anglická divadelní kultura 1660–1737. Theatralia 22 (podzim 2019): 2: 270–273.

[19] DE VEGA, Lope. 1999. Three Major Plays. Př. a ed. Gwynne Edwards. Oxford: Oxford University Press, 1999.

[20] MILLER, Jaroslav. 2012. Propaganda, symbolika a rituály protestantské Evropy (1580–1650). Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2012.

[21] NICHOLS, Tom. 2017. The Death of Expertise: The Campaign against Established Knowledge and Why It Matters. Oxford: Oxford University Press, 2017.

[22] SHAKESPEARE, William. 1623. Mr. William Shakespeares Comedies, Histories, & Tragedies. London: Isaac Jaggard and Ed. Blount, 1623.

[23] SLOMAN, Steven a Philip FERNBACH. 2017. The Knowledge Illusion: Why We Never Think Alone. New York: Riverhead Books, 2017.

[24] STŘÍBRNÝ, Zdeněk. 1964. Shakespeare. Praha: Orbis, 1964.

[25] TEY, Josephine. 1951. The Daughter of Time. London: Peter Davies, 1951.

[26] TILLYARD, E. M. W. 1943. The Elizabethan World Picture. London: Chatto & Windus, 1948.

[27] ZÍBRT, Čeněk. 1909. Markolt a Nevím v literatuře staročeské. Praha: Česká akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění, 1909.