Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 24 z celkového počtu 24

Článek
Kotásek, Miroslav. The future has already passed. Bohemica litteraria. 2015, roč. 18, č. 2, s. 11–28.

Článek
Khokhel, Dariya. Magic of the out-of-body experiences in contemporary fantasy: Halyna Pahutiak, Susanna Clarke. Bohemica litteraria. 2015, roč. 18, č. 2, s. 99–114.

Článek
Leonzini, Alexandra. Werewolf histories. Bohemica litteraria. 2015, roč. 18, č. 2, s. 139–142.

Článek
Chumarova, Natalia. Ivan Efremov's Andromeda Nebula: the turning point of Soviet science-fiction literature. Bohemica litteraria. 2015, roč. 18, č. 2, s. 29–43.

Článek
Knickerbocker, Dale. Why Zombies matter: the undead as critical posthumanist. Bohemica litteraria. 2015, roč. 18, č. 2, s. 59–82.

Článek
Dědinová, Tereza. [Editorial]. Bohemica litteraria. 2015, roč. 18, č. 2, s. 5–8.

Článek
Šust, Martin, Dědinová, Tereza. The reputation of fantastic literature is up to those of us involved in it. Bohemica litteraria. 2015, roč. 18, č. 2, s. 133–136.

Článek
Marszalski, Mariusz. Humanity's transhuman future and the ethics of the Other in Dan Simmons' Hyperion Cantos. Bohemica litteraria. 2015, roč. 18, č. 2, s. 44–58.

Kapitola
Šalamounová, Zuzana. Summary. In: Šalamounová, Zuzana. Socializace do školního jazyka. 2015, s. 171–173.

Kapitola
Dědinová, Tereza. Summary. In: Dědinová, Tereza. Po divné krajině : charakteristika a vnitřní členění fantastické literatury. 2015, s. 227–228.

Kapitola
Dědinová, Tereza. Literatura. In: Dědinová, Tereza. Po divné krajině : charakteristika a vnitřní členění fantastické literatury. 2015, s. 217–226.

Článek
Dellen, Theo van. The Dutch lifelong learning scene: continuing unresolved issues and two alternative perspectives. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 9–32.

Článek
Oliveira, Gisela. Employability and learning transfer: what do students experience during their placements?. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 123–138.

Článek
Jarvis, Peter, Rabušicová, Milada, Nehyba, Jan. Adult learning as a lifelong concern: interview with Peter Jarvis. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 109–122.

Článek
Häbig, Julia. Cooperation between parents and schools from a student perspective. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 155–165.

Článek
Bilgin-Aksu, Mualla, Aksu, Türkan, Polat, Soner. School administrator self-esteem and its relationship to trust in teachers. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 33–51.

Článek
Holm, Claus, Martinsen, Anders. Mapping the relationship between higher education and sustainable development. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 71–84.

Článek
Novotný, Petr. Mind the gap: or better still, bridge it! : editorial. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 5–8.

Článek

Článek
Šmideková, Zuzana. Learning to swim in a digital ocean. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 167–171.

Článek
Rabušicová, Milada, Pevná, Kateřina, Vařejková, Zuzana. Surrogate grandparents as actors in intergenerational learning. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 85–107.

Článek
Straková, Jana, Simonová, Jaroslava. Beliefs of Czech teachers as a prerequisite for effective teaching. Studia paedagogica. 2015, roč. 20, č. 4, s. 53–70.