Vyhledávání
Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 66
Článek
Sözen Özdoğan, Sinem, Özçakır, Bilal, Orhan, Burcu.
A case of teacher and student mathematical problem-solving behaviors from the perspective of a cognitive-metacognitive framework. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 221–243.
Článek
Av-Shalom, Na'ama Y., Zimmerman, Randi M., Chinn, Clark A., Duncan, Ravit G..
Analysis of different categories of epistemic and metacognitive discourse in argumentation. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 101–118.
Článek
Reznitskaya, Alina, Wilkinson, Ian A. G..
Measuring production and comprehension of written arguments in upper-elementary grades. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 63–84.
Článek
Macagno, Fabrizio, Rapanta, Chrysi.
The dimensions of argumentative texts and their assessment. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 11–44.
Článek
Švaříček, Roman.
The role of the teacher in supporting students' epistemic thinking in dialogic argumentation : a case study. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 143–171.
Článek
McNaughton, Stuart, Zhu, Tong, Rosedale, Naomi, Oldehaver, Jacinta, Jesson, Rebecca, Greenleaf, Cynthia.
Critical perspective taking : promoting and assessing online written argumentation for dialogic focus. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 119–141.
Článek
Hähkiöniemi, Markus, Lehesvuori, Sami, Nieminen, Pasi, Hiltunen, Jenna, Jokiranta, Kaisa.
Three dimensions of dialogicity in dialogic argumentation. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 199–219.
Článek
Rapanta, Chrysi.
Bewilderment as a pragmatic ingredient of teacher-student dialogic interactions. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 45–61.
Článek
Gronostay, Dorothee.
Are classroom discussions on controversial political issues in civic education lessons cognitively challenging? : a closer look at discussions with assigned positions. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 85–100.
Článek
Reznitskaya, Alina, Švaříček, Roman.
Better learning through argumentation : editorial. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 5–10.
Článek
Oyler, Joe.
Exploring teacher contributions to student argumentation quality. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 4, s. 173–198.
Článek
Vyhnálek, Jan, Dvořák, Dominik.
Přestupy žáků na druhém stupni základní školy : srovnání dvou případů. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 3, s. 7–45.
Článek
Majcík, Martin.
Zpětná vazba na žákovské chyby ve výukové komunikaci s celou třídou. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 3, s. 131–149.
Článek
Šimáně, Michal.
Průběh školního roku na českých obecných menšinových školách v meziválečném Československu pohledem dějin každodennosti. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 3, s. 47–76.
Článek
Janoušková, Svatava, Žák, Vojtěch, Rusek, Martin.
Koncept přírodovědné gramotnosti v České republice : analýza a porovnání. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 3, s. 93–109.
Článek
Sikorová, Zuzana, Václavík, Marek, Červenková, Iva.
Užívání tištěných a digitálních zdrojů v práci učitelů 2. stupně ZŠ : hybridizace a remixování. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 3, s. 111–129.
Článek
Machů, Eva.
Nadaný žák je jako Jágr mezi hokejisty, aneb, Učitelova koncepce nadání v analýze metafor. Studia paedagogica. 2019, roč. 24, č. 3, s. 77–92.
Kapitola
Šimáně, Michal.
Závěr. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem.
2019, s. 156–164.
Kapitola
Šimáně, Michal.
Seznam grafů, tabulek a obrázků použitých v textu. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem.
2019, s. 170.
Kapitola
Šimáně, Michal.
Vznik Československé republiky a "věno" Rakouska-Uherska. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem.
2019, s. 37–56.
Kapitola
Šimáně, Michal.
Menšinové školství. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem.
2019, s. 70–81.
Kapitola
Šimáně, Michal.
Úvod. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem.
2019, s. 7–8.
Kapitola
Front matter. In: Šimáně, Michal. České menšinové školství v Československé republice : ke každodennosti obecných škol v politickém okresu Ústí nad Labem.
2019, s. .