Vyhledávání
Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 108
Článek
Doležal, Stanislav.
Diocletian and Maximian and the Agri Decumates. Graeco-Latina Brunensia. 2022, roč. 27, č. 1, s. 19–28.
Článek
Szylińczuk, Agata.
The cult of the goddess Mefitis in light of literary and epigraphic sources. Graeco-Latina Brunensia. 2022, roč. 27, č. 1, s. 107–117.
Článek
López Pulido, Alfonso.
Historical reality and literature : the ridicule of old age in Rome. Graeco-Latina Brunensia. 2022, roč. 27, č. 1, s. 91–105.
Článek
Bednaříková, Jarmila.
Portrét a vzpomínka (Radislav Hošek). Graeco-Latina Brunensia. 2022, roč. 27, č. 1, s. 131–134.
Článek
Foskolou, Sofia.
When the ear gets an earful : metapoetic connotations audible in Persius' satiric programme. Graeco-Latina Brunensia. 2022, roč. 27, č. 1, s. 29–41.
Kapitola
Čižmíková, Danuša.
Konflikt očami žien. In: Čižmíková, Danuša. Hľadanie identít v modernej libanonskej ženskej próze.
2022, s. 15–31.
Kapitola
Čižmíková, Danuša.
Bibliografia. In: Čižmíková, Danuša. Hľadanie identít v modernej libanonskej ženskej próze.
2022, s. 114–122.
Kapitola
Čižmíková, Danuša.
Zahrin príbeh. In: Čižmíková, Danuša. Hľadanie identít v modernej libanonskej ženskej próze.
2022, s. 32–73.
Kapitola
Čižmíková, Danuša.
Záver. In: Čižmíková, Danuša. Hľadanie identít v modernej libanonskej ženskej próze.
2022, s. 108–111.
Kapitola
Čižmíková, Danuša.
Úvod. In: Čižmíková, Danuša. Hľadanie identít v modernej libanonskej ženskej próze.
2022, s. 7–14.
Kapitola
Čižmíková, Danuša.
The quest for identities in modern Lebanese women's fiction : summary. In: Čižmíková, Danuša. Hľadanie identít v modernej libanonskej ženskej próze.
2022, s. 112–113.
Kapitola
Čižmíková, Danuša.
Marjam príbehov. In: Čižmíková, Danuša. Hľadanie identít v modernej libanonskej ženskej próze.
2022, s. 74–107.
Článek
Bernátek, Martin, Pavlišová, Jitka.
Bodies in archival situations : editorial. Theatralia. 2022, roč. 25, č. 2, s. 7–13.
Článek
Kubart, Tomáš.
Günter Brus: a walk through totality. Theatralia. 2022, roč. 25, č. 2, s. 15–40.
Článek
Sosnowska, Dorota.
Blasted 1999 : Sarah Kane's body against the archive. Theatralia. 2022, roč. 25, č. 2, s. 41–61.
Článek
Poláček, Vojtěch.
Rondokubistická scénografie? : charakteristiky stylu a hledání jeho příkladů na českých jevištích. Theatralia. 2022, roč. 25, č. 2, s. 81–114.
Článek
Foellmer, Susanne, Pavlišová, Jitka.
Tracing dance: expanding archives, contemporary witnesses, and other modes of re-producing embodied knowledge : interview with Susanne Foellmer. Theatralia. 2022, roč. 25, č. 2, s. 115–128.
Kapitola
Majcík, Martin.
Teacher's error management behavior during whole class interaction : summary. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, s. 118–120.
Kapitola
Majcík, Martin.
Bibliografie. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, s. 121–132.
Kapitola
Majcík, Martin.
Seznamy. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, s. 133.
Kapitola
Majcík, Martin.
Rejstřík. In: Majcík, Martin. Práce učitele s žákovskou chybou v komunikaci s celou třídou.
2022, s. 134–135.
Článek
Smith, Kari, Brücknerová, Karla.
Rethinking the essential questions in higher education : editorial. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 5–7.
Článek
Lintner, Tomáš, Šeďová, Klára.
Aiming for active student participation in online university lessons : a case study of two teachers during emergency remote teaching. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 9–34.
Článek
Almeida, Marta Mateus de, Viana, Joana, Alves, Mariana Gaio.
Exploring teaching conceptions and practices : a qualitative study with higher education teachers in Portugal. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 35–53.
Článek
Lehesvuori, Sami, Ketonen, Laura, Hähkiöniemi, Markus.
Utilizing informal formative assessment and dialogicity during reflections on educational dialogue in mathematics. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 55–75.
Článek
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš.
A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, roč. 27, č. 2, s. 77–96.