Vyhledávání

Zobrazují se záznamy 1 - 30 z celkového počtu 130

Článek
Šalamounová, Zuzana, Navrátilová, Jana. Žáci jako spolužáci : participace žáků na výukové komunikaci v kontextu jejich vlivu ve třídě. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 1, s. 39–68.

Článek
Featherstone, Simon. Wars in common: David Jones, John Ball and representations of collective experience in First World War writing. Brno studies in English. 2021, roč. 47, č. 1, s. 145–156.

Článek

Článek
Šeďová, Klára, Nekardová, Barbora, Rozvadská, Katarína. Výzva, nebo nemožná mise? Tranzice k online výuce v době pandemie covid-19 očima vysokoškolských učitelů. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 3, s. 51–81.

Článek
Shirian Dastjerdi, Zahra, Tan, Helen, Ebrahimi, Seyed Foad. Voice in rhetorical units of results and discussion chapter of master's theses: across science study. Brno studies in English. 2021, roč. 47, č. 1, s. 73–92.

Článek
Syslová, Zora, Nováková, Eva, Najvarová, Veronika. Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 3, s. 109–130.

Článek
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 47–66.

Článek
Kalenda, Jan. Tři vlny : vývoj teorií účasti dospělých ve vzdělávání (1960 až 2019). Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 1, s. 91–124.

Článek
Di Ferrante, Laura. Transitioning between small talk and work talk through discourse markers : evidence from a workplace spoken corpus. Brno studies in English. 2021, roč. 47, č. 2, s. 7–30.

Článek
Kürtösi, Katalin. To "hunger ... for wild sensations" : 'playing Indian' in Hungary. The Central European journal of Canadian studies. 2021, roč. 16, č. [1], s. 25–41.

Článek
van der Wilt, Femke, Froehlich, Dominik E., van der Veen, Chiel. The role of language competence in building peer relationships in early childhood : a social network perspective. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 2, s. 11–29.

Kapitola
Ježek, Miroslav. The rise of a standard. In: Ježek, Miroslav. Sociophonology of Received Pronunciation : native and non-native environments. 2021, s. 17–58.

Kapitola
Table of contents. In: Ježek, Miroslav. Sociophonology of Received Pronunciation : native and non-native environments. 2021, s. 5–7.

Článek
Van Gasse, Roos, Mol, Martine. Student guidance decisions at team meetings: do teachers use data for rational decision making?. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 99–117.

Článek
Lojdová, Kateřina, Vlčková, Kateřina, Nehyba, Jan. Stories of teachers' identity : between personal and professional experience. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 2, s. 113–137.

Kapitola
Ježek, Miroslav. Sociophonologie de la Received Pronunciation : résumé. In: Ježek, Miroslav. Sociophonology of Received Pronunciation : native and non-native environments. 2021, s. 225–226.

Článek
Froehlich, Dominik E., Beausaert, Simon, Segers, Mien. Similarity-attraction theory and feedback-seeking behavior at work : how do they impact employability?. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 2, s. 77–96.

Článek
Gutwirth, Gila, Goffin, Evelyn, Vanhoof, Jan. Sensemaking unraveled: how teachers process school performance feedback data. Studia paedagogica. 2021, roč. 26, č. 4, s. 67–97.

Článek
Špetla, David. Semantic maps : a way out of the equivalence conundrum?. Theory and Practice in English Studies. 2021, roč. 10, č. 2, s. 7–21.

Kapitola
Samples [audio]. In: Ježek, Miroslav. Sociophonology of Received Pronunciation : native and non-native environments. 2021, s. .

Článek
Šmilauerová, Tereza. Ruin and Renewal: Association for Asian American Studies' 2022 Conference. Theory and Practice in English Studies. 2021, roč. 10, č. 2, s. 43–47.

Kapitola
Ježek, Miroslav. RP innovations in Pronouncing Dictionaries. In: Ježek, Miroslav. Sociophonology of Received Pronunciation : native and non-native environments. 2021, s. 209–213.

Článek
Krajník, Filip. Revisiting restoration performance culture for the second time : restoration online symposium #2, "Theatre, Society and Politics". Theory and Practice in English Studies. 2021, roč. 10, č. 1, s. 133–137.

Článek
Labudová, Katarína. Revenge of the mutilated wives : Bluebeards in Margaret Atwood's novels. Brno studies in English. 2021, roč. 47, č. 2, s. 87–103.

Kapitola
Ježek, Miroslav. Research results: quantitative and qualitative analyses. In: Ježek, Miroslav. Sociophonology of Received Pronunciation : native and non-native environments. 2021, s. 119–208.

Kapitola
Ježek, Miroslav. Research methodology. In: Ježek, Miroslav. Sociophonology of Received Pronunciation : native and non-native environments. 2021, s. 111–117.

Kapitola
Ježek, Miroslav. Received pronunciation: Upton's model. In: Ježek, Miroslav. Sociophonology of Received Pronunciation : native and non-native environments. 2021, s. 67–110.

Článek
Urbanová, Ludmila. Professor Emeritus Jan Svartvik and his role in corpus linguistics. Brno studies in English. 2021, roč. 47, č. 2, s. 5–6.