Advanced search

Help: When entering keywords from the full text of a document, keep in mind that the database contains multilingual documents.
Searching the entire database.
Searching only the record (metadata) of documents.
Author or contributor of the document (editor, translator, etc.).
If you select "Paper", you are searching journal articles, proceedings and chapters of monographs.
Displaying 1 - 25 of 63

Article
Dostálová, Nicol, Juhaňák, Libor, Plch, Lukáš. A narrative review of eye-tracking research on self-regulated learning from multimedia learning materials in higher education. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 77–96.

Article
Nekardová, Barbora. The role of peer learning among university teachers in integrating digital technologies into higher education teaching. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. 131–149.

Article
Back matter. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 2, pp. .

Article
Back matter. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 195.

Article
Front matter. Studia philosophica. 2022, vol. 69, iss. 2, pp. 1.

Article
Front matter. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 1.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 3–4.

Article
Šeďová, Klára. Čas na změnu : editorial. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 5–7.

Article
Slavík, Jan, Dytrtová, Kateřina, Hník, Ondřej, Jakubcová, Lucie, Nohavová, Alena, Rodová, Veronika, Uhl Skřivanová, Věra. Klíčová kompetence (nejen) pro umělecké obory v evropském kurikulu : analytické vysvětlení. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 9–32.

Article
Filagová, Markéta. Základná škola ako perlorodka : prípadová štúdia prevzatia a spracovania národného testovania školskými aktérmi. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 33–62.

Article
Bula, Marek, Nehyba, Jan. Charakteristika a efekt programů na podporu well-beingu ve vzdělávání adolescentů : přehledová studie. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 63–97.

Article
Mlčáková, Renata, Maštalíř, Jaromír, Lukášová, Kateřina. Hodnocení čtení písmen s využitím metody TETRECOM založené na technologii eye tracking u začínajících školáků v základní škole a v základní škole logopedické. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 99–126.

Article
Voňková, Hana, Papajoanu, Ondřej, Boško, Martin. Heterogenita ve způsobu odpovídání na dotazníkové položky u českých žáků v PISA 2012 : analýza dle kraje, typu a velikosti školy. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 127–159.

Article
Smith Slámová, Radka. Nesouzníme s "běžnou školou" : rodičovská volba základní školy v kontextu souladu rodinného a institucionálního habitu. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 3, pp. 161–193.

Article
Horyna, Břetislav. The political philosophy of environmental loss and power. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 2, pp. 1–14.

Article
Zapalačová, Karolína. Quantum theory and Bergson's subjectivist conception of time : Is it possible to reconcile duration and quantum time?. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 2, pp. 15–25.

Article
Fačkovec, Henrich. [Evola, Julius. Metafyzika války]. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 2, pp. 26–29.

Article
Vrchlabský, Adam. [Giombini, Lisa; Kvokačka, Adrián (eds). Everydayness: contemporary aesthetic approaches]. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 2, pp. 32–34.

Article
Porubjak, Matúš. Sókratovská pedagogika v Platónovom dialógu Menón. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 1, pp. 1–15.

Article
Suvák, Vladislav. Ideál kynika v Diónových Rečiach. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 1, pp. 16–27.

Article
Károly, Tomáš. O empirickej nevyhnutnosti – kategorické, dispozičné vlastnosti a zákony prírody. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 1, pp. 28–42.

Article
Šedo, Marcel. Umelecky býva človek : advenant ako herec vo filozofii Clauda Romana. Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 1, pp. 43–56.

Article
Sadloň, Dominik. Filozofia informácie a problém jej chápania ako filozofie prima . Pro-Fil. 2022, vol. 23, iss. 1, pp. 57–74.