Variant title
Information safety of primary school pupils : lessons in libraries
Edition
Vydání první
Place of publication
Brno
Publisher
Filozofická fakulta, Masarykova univerzita
Year of publication
2019
Extent
261 stran
Series
- Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity = Opera Facultatis philosophicae Universitatis Masarykianae, ISSN 1211-3034; 489
ISBN
978-80-210-9270-9
978-80-210-9271-6 (online : pdf)
Persistent identifier (DOI): https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9271-2019
Stable URL (handle): https://hdl.handle.net/11222.digilib/141112
Language
Czech
Link to MU library catalogue: 6443140
More
Description
- Bezpečné chování doplněné technickými a právními nástroji je základem ochrany proti informačním útokům, se kterými se v současné informační společnosti setkáváme neustále. Bezpečnost v internetovém prostředí i při práci s neelektronickými informacemi je součástí primárního vzdělávání. Knihovny a další instituce mohou školy podpořit svou expertízou v práci s informacemi a lekcemi pro žáky. Monografie, kterou předkládáme čtenáři, představuje odborné vymezení obsahu a způsobu vzdělávání žáků základních škol, a nejen jich, v informační bezpečnosti včetně zdůvodnění jeho potřebnosti. Na teoretická východiska navazuje popis jejich praktického uchopení v podobě lekcí pro každý ročník základní školy. Koncepce výuky informační bezpečnosti byla formována pomocí akčního výzkumu, který během šesti let realizovala autorka ve spolupráci s různými školami a knihovnami.
- Safe behaviour, complemented by technical and legal tools, is the basis for protection against information attacks that we are constantly experiencing in the current information society. Safety on the Internet and with non-electronic information is part of primary education. Libraries and other institutions can support schools in work with information and by lessons for pupils. This publication first presents in what topics, why and how not only primary school pupils should be educated in information safety. Practical processing of the theoretical background is described in the conception of lessons for each grade of primary school. It has been formed through action research, which the author has carried out over six years in collaboration with various schools and libraries.
Subject PHNK
Department FF MU
License: Not specified license
Rights holder
Masarykova univerzita
Rights access
open access
Content:
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
9-10 | Předmluva | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
11-12 | Úvod | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
13-50 | 1 | | Informační bezpečnost a digitální stopy | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
51-92 | 2 | | Knihovny jako součást vzdělávacího systému ČR | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
93-193 | 3 | | Koncepce vzdělávání v informační bezpečnosti pro žáky základních škol | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
194-197 | Závěr | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
198-199 | Information safety of primary school pupils lessons in libraries : summary | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
200-218 | Seznam použité literatury | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
219-220 | Seznam zkratek | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
221 | Seznam obrázků | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
222 | Seznam tabulek | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
223 | Seznam grafů | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
224-239 | Příloha 1 | | Použité výzkumné nástroje | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
240-255 | Příloha 2 | | Ukázky materiálů v navržené koncepci | ![]() |
Page | Chapter number | Title |
---|---|---|
256-261 | Příloha 3 | | Obsahové vazby témat v koncepci | ![]() |