Search

Displaying 1 - 30 of 296

Article
Štěpaník, Karel. Henry Fielding. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1954, vol. 3, iss. D1, pp. 108–122.

Article
Kopecký, Milan. Comenius as a biblist. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1994, vol. 43, iss. D41, pp. 15–22.

Article
Bárta, Boleslav, Ludvíková, Helena. The difference in emotional irritability between asthmatic and normal children. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1966, vol. 15, iss. I1, pp. 7–12.

Article
Pantůčková, Lidmila. George Eliotová o umění a její umělecká tvůrčí methoda. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1955, vol. 4, iss. D2, pp. 41–55.

Article
Pantůčková, Lidmila. V.G. Belinsky, Karl Marx and W.M. Thackeray on Eugène Sue's "Les Mystères de Paris". Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1960, vol. 9, iss. D7, pp. 149–160.

Article
Štěpaník, Karel. [Hietsch, Otto. Die Petrarcaübersetzungen Sir Thomas Wyatts]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1960, vol. 9, iss. D7, pp. 284.

Article
Kocmanová, Jessie. Hikosaku Yanagishima. A Crow Caws, Kyoto, n. d.. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1960, vol. 9, iss. D7, pp. 288.

Article
Široký, Hugo. Psychodrama as a modern instrument of moral education. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. I, Řada pedagogicko-psychologická. 1967, vol. 16, iss. I2, pp. 7–14.

Article
Štěpaník, Karel. A Tribute to Shakespeare. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1965, vol. 14, iss. D12, pp. 165–189.

Article
Štukavec, Libor. [Press, John. The Chequer'd Shade]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1965, vol. 14, iss. D12, pp. 252.

Article
Kocmanová, Jessie. A Prague Study in English. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1962, vol. 11, iss. D9, pp. 290–291.

Article
Štěpaník, Karel. The Return of the Romantics. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1962, vol. 11, iss. D9, pp. 226–230.

Article
Pantůčková, Lidmila. The Relationship of W.M. Thackeray to Henry Fielding. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1962, vol. 11, iss. D9, pp. 99–114.

Article
Kocmanová, Jessie. [Lüdeke, Henry. Geschichte der amerikanischen Literatur]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1965, vol. 14, iss. D12, pp. 251–252.

Article
Tichý, Aleš. [Wright, Andrew. Herny [i.e. Henry] Fielding: Mask and feast]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1967, vol. 16, iss. D14, pp. 181–182.

Article
Kocmanová, Jessie. The unpublished lectures of William Morris. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1972, vol. 21, iss. D19, pp. 174–175.

Article
Kocmanová, Jessie. [Fredeman, William E. Pre-Raphaelitism]. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. D, Řada literárněvědná. 1969, vol. 18, iss. D16, pp. 232–234.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2012, vol. 17, iss. 2, pp. 3–4.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2014, vol. 19, iss. 2, pp. 3–4.

Article
Obsah - Contents. Studia paedagogica. 2022, vol. 27, iss. 1, pp. 3–4.

Article
Contents. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 3.

Article
Mandinach, Ellen B., Jimerson, Jo Beth. Data ethics in education: a theoretical, practical, and policy issue. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 9–26.

Article
Fernandes, Venesser. Exploring leadership influence within data-informed decision-making practices in Australian independent schools. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 139–159.

Article
Fjørtoft, Henning, Morud, Elin Bø. Assessment decision making in vocational education and training. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 119–137.

Article
Groß Ophoff, Jana, Egger, Christina. Assessment of German and Austrian students' Educational Research Literacy: validation of a competency test based on cross-national comparisons. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 27–45.

Article
Gutwirth, Gila, Goffin, Evelyn, Vanhoof, Jan. Sensemaking unraveled: how teachers process school performance feedback data. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 67–97.

Article
Vanlommel, Kristin, Pol, Milan. Editorial. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 5–8.

Article
Van Gasse, Roos, Mol, Martine. Student guidance decisions at team meetings: do teachers use data for rational decision making?. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 99–117.

Article
Vanlommel, Kristin, Pepermans, Elke. Validation of the Teacher Decision-Making Inventory (TDMI): measuring data-based and intuitive dimensions in teachers' decision Process. Studia paedagogica. 2021, vol. 26, iss. 4, pp. 47–66.