Search

Displaying 1 - 30 of 50

Chapter
Klimeš, Jan. Bibliografie. In: Klimeš, Jan. Hledání významu v umělecké narativní ilustraci. 2015, pp. 258–271.

Chapter
Česálková, Lucie. Summary: Film - our helper : studies on useful/less/ness of Czech short film of the 1950s. In: Česálková, Lucie. , Bäuchelová, Dominika. , Jančová, Veronika. , Kokešová, Jana. , Ligasová, Barbora. , Malečková, Eliška. , Morgenthalová, Soňa. , Rudinská, Barbora. , Šardická, Kateřina. , Váradi, Klára. Film - náš pomocník : studie o (ne)užitečnosti českého krátkého filmu 50. let. 2015, pp. 327.

Chapter
Srba, Bořivoj. Muses in exile. In: Srba, Bořivoj. Múzy v exilu : kulturní a umělecké aktivity čs. exulantů v Londýně v předvečer a v průběhu druhé světové války, 1939-1945 : kulturní politika, "pódiové" programy, koncerty, literární a recitační pořady, taneční vystoupení, divadelní představení, rozhlasová pásma a hry, filmová tvorba, časopisecká a ediční činnost, ideové diskuze. 2003, pp. 854–858.

Chapter
Střítecký, Jaroslav. The Czech Question a century later. In: Střítecký, Jaroslav. Studie a stati. 1. 2017, pp. 66–81.

Chapter
Frantová, Zuzana. Introduction. In: Frantová, Zuzana. Hereze a loajalita : slonovinový Diptych z pěti částí z pokladu katedrály v Miláně. 2014, pp. 97–99.

Chapter
Frantová, Zuzana. Seeking the place of the object in art history. In: Frantová, Zuzana. Hereze a loajalita : slonovinový Diptych z pěti částí z pokladu katedrály v Miláně. 2014, pp. 100–107.

Chapter
Kokeš, Radomír D.. Film analysis : summary. In: Kokeš, Radomír D.. Rozbor filmu. 2015 [dotisk 2020], pp. 262–264.

Chapter
Frantová, Zuzana. From seeking a function to setting artistic role. In: Frantová, Zuzana. Hereze a loajalita : slonovinový Diptych z pěti částí z pokladu katedrály v Miláně. 2014, pp. 125–139.

Chapter
Kessler, Herbert L.. Afterword. In: Frantová, Zuzana. Hereze a loajalita : slonovinový Diptych z pěti částí z pokladu katedrály v Miláně. 2014, pp. 161–162.

Chapter
Foletti, Ivan. Preface. In: Frantová, Zuzana. Hereze a loajalita : slonovinový Diptych z pěti částí z pokladu katedrály v Miláně. 2014, pp. 95–96.

Chapter
Frantová, Zuzana. The Five-Part Diptych as a manifestation of orthodoxy. In: Frantová, Zuzana. Hereze a loajalita : slonovinový Diptych z pěti částí z pokladu katedrály v Miláně. 2014, pp. 140–158.

Chapter
Frantová, Zuzana. Conclusion. In: Frantová, Zuzana. Hereze a loajalita : slonovinový Diptych z pěti částí z pokladu katedrály v Miláně. 2014, pp. 159–160.

Chapter
Frantová, Zuzana. Catalog of the narrative scenes. In: Frantová, Zuzana. Hereze a loajalita : slonovinový Diptych z pěti částí z pokladu katedrály v Miláně. 2014, pp. 163–183.

Chapter
Frantová, Zuzana. Time, place and style. In: Frantová, Zuzana. Hereze a loajalita : slonovinový Diptych z pěti částí z pokladu katedrály v Miláně. 2014, pp. 108–124.

Chapter
Řehulková, Hana. Résumé. In: Řehulková, Hana. Angloamerická recepce Ingardenova pojetí uměleckého literárního díla. 2015, pp. 121–123.

Chapter
Kokeš, Radomír D.. Film analysis : summary. In: Kokeš, Radomír D.. Rozbor filmu. 2015, pp. 262–264.

Chapter
Havlíčková, Margita. Professional Theatre in Brno between 1668 and 1733. In: Havlíčková, Margita. Berufstheater in Brünn, 1668-1733. 2012, pp. 160.

Chapter
Maňas, Vladimír. Nicolaus Zangius : the musician at the turn of the 16th and 17th centuries : the life of an unknown : summary. In: Maňas, Vladimír. Nicolaus Zangius: hudebník přelomu 16. a 17. století : na stopě neznámému. 2020, pp. 157–161.

Chapter
Flašar, Martin. Edgard Varèse – humanista a Brancusi soudobé hudby. In: Flašar, Martin. Poème électronique, 1958 : Le Corbusier, E. Varèse, I. Xenakis. 2012, pp. 45–67.

Chapter
Flašar, Martin. Iannis Xenakis. In: Flašar, Martin. Poème électronique, 1958 : Le Corbusier, E. Varèse, I. Xenakis. 2012, pp. 68–90.

Chapter
Flašar, Martin. Teoretické, technologické a estetické předpoklady Varèseho tvorby. In: Flašar, Martin. Poème électronique, 1958 : Le Corbusier, E. Varèse, I. Xenakis. 2012, pp. 21–44.

Chapter
Dostál, Eugen. Contributions to the history of the Czech art of illumination about the year 1400 : summary. In: Dostál, Eugen. Příspěvky k dějinám českého iluminátorského umění na sklonku XIV. století. 1928, pp. 148–171.

Chapter
Havlíčková Kysová, Šárka. Summary. In: Havlíčková Kysová, Šárka. Hastábhinaja : gesta rukou v tradičním divadelním umění Indie. 2013, pp. 236.

Chapter
Drábek, Pavel. Introduction. In: Drábek, Pavel. Fletcherian dramatic achievement : a study in the mature plays of John Fletcher (1579-1625). 2010, pp. 9–26.

Chapter
Drábek, Pavel. Fletcher's dramatic extremism. In: Drábek, Pavel. Fletcherian dramatic achievement : a study in the mature plays of John Fletcher (1579-1625). 2010, pp. 111–140.

Chapter
Drábek, Pavel. From source to play: Bonduca. In: Drábek, Pavel. Fletcherian dramatic achievement : a study in the mature plays of John Fletcher (1579-1625). 2010, pp. 95–110.

Chapter
Drábek, Pavel. Modern stage conventions of realism : a defence of mimetic inconsistencies. In: Drábek, Pavel. Fletcherian dramatic achievement : a study in the mature plays of John Fletcher (1579-1625). 2010, pp. 27–40.

Chapter
Drábek, Pavel. Plats and plays. In: Drábek, Pavel. Fletcherian dramatic achievement : a study in the mature plays of John Fletcher (1579-1625). 2010, pp. 61–80.

Chapter
Drábek, Pavel. To the reader. In: Drábek, Pavel. Fletcherian dramatic achievement : a study in the mature plays of John Fletcher (1579-1625). 2010, pp. 7–8.

Chapter
Drábek, Pavel. Subjective allegories : the fictional here-and-now, or, What may be digested in a play?. In: Drábek, Pavel. Fletcherian dramatic achievement : a study in the mature plays of John Fletcher (1579-1625). 2010, pp. 141–174.